arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۸۹

رسانه های دنیا، در مورد سخنان امروز رهبری چه گفتند؟

رسانه‌‌های جهان با انعکاس سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران نوشتند: رهبر ایران ، مبارک را نوکر آمریکا و اسرائیل ، و قیام مردم مصر را بیداری اسلامی متاثر از روحیه عدالت طلبی و ظلم ستیزی انقلاب اسلامی ایران خواند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسانه‌‌های جهان با انعکاس سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران نوشتند: رهبر ایران ، مبارک را نوکر آمریکا و اسرائیل ، و قیام مردم مصر را بیداری اسلامی متاثر از روحیه عدالت طلبی و ظلم ستیزی انقلاب اسلامی ایران خواند .
 

اما آنچه در رسانه های عربی انعکاس بیشتری داشت این محور از سخنان رهبر انقلاب اسلامی بود ؛ رهبر ایران انتفاضه کنونی در مصر را شکست و ضربه‌ای بر سیاست‌های آمریکا در منطقه دانست .

* روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی " ؛ رهبر ایران با ستایش قیام مردم مصر گفت مبارک 30 سال در خدمت دشمن آزادی و نوکر صهیونیست‌ها بوده است و به همین دلیل اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها امروز بیشتر از همه نگران اتفاق‌های مصر هستند زیرا می‌دانند که اگر مصر همپیمان آن نباشد حادثه بزرگی در منطقه رخ خواهد داد.

* خبرگزاری آسوشیتدپرس ؛ رهبر معظم انقلاب ایران گفت حسنی مبارک، به مردم خود خیانت کرد و خیزش مردم علیه وی ، پاسخ مناسبی به این خیانت است. آیت الله خامنه ای مبارک را نوکر امریکا خواند و گفت این نوکر به مجری خواسته های آمریکا مخصوصا در زمینه مناقشه اسرائیل و فلسطینیان تبدیل شده است. مصر اولین کشور عرب منطقه است که موافقتنامه صلح را با اسرائیل امضا کرد و رئیس جمهور این کشور نیز میانجیگر عمده در گفتگوهای مقامات اسرائیل و فلسطین بوده است.

* خبرگزاری فرانسه ؛ رهبر عالی ایران گفت موج قیام های عربی ، " زمین لرزه ای " نشات گرفته از روحیه عدالت طلبی انقلاب اسلامی سال هزار و نهصد و هفتاد و نه ایران است . آیت الله خامنه ای افزود قیامهای عربی یعنی شکست سیاستهای آمریکا در منطقه که به مهمترین عامل نگرانی اسرائیل تبدیل شده است .

* الجزیره انگلیسی ؛ رهبر معظم ایران قیام مردم مصر را انعکاس صدای ملت ایران در مصر دانست و خطاب به مردم مصر گفت زلزله واقعی در منطقه را به سرانجام برسانید .

* پایگاه خبری "المنار " ؛ حضرت ایت اله خامنه ای حوادث مصر و تونس را زلزله‌ای واقعه‌ای خواندند .

المنار افزود رهبر انقلاب ایران افزودند حوادث مصر، تونس و برخی کشورهای دیگر معنای خاصی برای ملت ایران دارد و بنا به عقیده رهبر ایران دلایل وقوع این گونه حوادث اقدام رژیم‌ها در خوار کردن ملت‌هایشان است .

* شبکه تلویزیونی یورونیوز تعبیر رهبر معظم انقلاب از قیام مردم مصر را مبنی بر اینکه حوادث مصر و تونس نشانه بیداری اسلامی است بعنوان مهمترین خلاصه خبر خود انتخاب کرد .

* شبکه خبری سی ان ان ؛ رهبر ایران با ستایش قیام مردم مصر گفت این بیداری اسلامی نشات گرفته از روح عدالت خواهی انقلاب اسلامی ایران است .

* خبرگزاری رویترز ؛ آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران اعلام کرد ارتش مصر باید توجه خود را معطوف دشمن صهیونیست کند و نه مردم مصر .

* خبرگزاری آلمان ؛ آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران اعلام کرد شکل گیری سیاست جدید در مصر موجودیت اسرائیل را به خطر می اندازد.رهبر عالی ایران خاطرنشان کرد ملت مصر بخاطر طرفداری مبارک از اسراییل احساس حقارت می کند.
نظرات بینندگان