arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱

یک بازی عجیب با توپ

فوتبال دیواری یا "Eton Wall" ورزشی است که قدمت طولانی دارد و به عنوان عجیب‌ترین ورزش توپی دنیا شناخته می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باشگاه خبرنگاران: فوتبال یکی از ورزش‌های محبوب دنیا است و در کنار آن راگبی نیز ورزشی پرطرفدار در آمریکا به حساب می‌آید. در میان این ورزش‌های توپی اما رشته‌ای به نام "Eton Wall" قرار دارد که ترکیبی از هردوی این ورزش‌هاست و البته بسیار قدیمی و عجیب است.

به طور دقیق تاریخ ابداع این ورزش مشخص نشده است اما بنا به شواهد اولین نشانه‌های این ورزش در سال 1766 و در انگلستان بوده است و قوانین آن نیز تا سال 1849 که اولین قانون‌ها نوشته شد بسیار تغییر کرده است ولی از آن زمان تغییر نکرده است.

در این ورزش دو تیم 10 نفره و دو نفر ذخیره در زمینی به عرض 5 متر و طول 110 متر که حتما باید در کنار یک دیوار آجری باشد بازی را آغاز می‌کنند و باید سعی کنند توپ را به دروازه حریف برسانند.

البته در این ورزش شرایطی مانند فوتبال نیز وجود دارد ولی قوانین اصلی عبارتند از اینکه توپ باید در امتداد دیوار حرکت کند و نباید دست به آن زده شود. همچنین شوت زدن وجود ندارد و توپ باید تا دم دروازه‌ها برده شود. بازیکنان نیز می‌توانند هرچه خواستند از حرکت توپ جلوگیری کنند.

این بازی به طور رسمی بین دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود ولی گل زدن در آن سخت است به طوری که بیش از 100 سال است تیمی در آن نتوانسته گل بزند. این نکته نیز لازم است گفته شود که کری خواندن یکی از نکات اصلی این بازی است.
نظرات بینندگان