arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۳ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۲

رئيس جمهور:‌ روابط ايران و ترکمنستان برادرانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور گفت:‌ روابط ایران و ترکمنستان با توجه به فرهنگ مشترک ،ویژه ،برادرانه و بسیار عمیق است.
به گزارش خبرنگار ما؛ دکتر احمدی نژاد پس از بازگشت از جشن جهانی نوروز که در عشق آباد برگزار شد ،افزود: در عرصه سیاسی همیشه از مواضع دولت و رئیس جمهور ترکمنستان در عرصه بین المللی دفاع کرده ایم.
وی گفت: رئیس جمهور ترکمنستان ابتکارات خوبی برای حل مسائل بین المللی دارد و ما همیشه از این ابتکارات حمایت کرده ایم.
آقای احمدی نژاد اضافه کرد:‌در دیدار با رئیس جمهور ترکمنستان همه کارهای مشترک بین دو کشور و جزئیات روابط بررسی و تصمیمات خوبی برای گسترش هر چه بیشتر این روابط گرفته شد.
وی افزود: بین رئیس جمهور ترکمنستان و بنده روابط عمیق دوستی برقرار و حجم روابط بین دو کشور بویژه در بخش اقتصادی به سرعت در حال گسترش است.
رئیس جمهور در تشریح برنامه های چهارمین جشن جهانی نوروز گفت:یازده نفر از سخنرانان این جشن مطالب بسیار جالب ،جامع ،عمیق و مفیدی در زمینه تاریخچه ،فلسفه سنتها ،و آینده نوروز و تاثیر آن در روابط بین الملل بیان کردند.
احمدی نژاد افزود:‌ فرهنگ حقیقی نوروز که فرهنگ توحید ،انسانیت ،عدالت،پاکی و امید به آینده بشری است به سرعت در حال گسترش در جهان است.
آقای احمدی نژاد اضافه کرد:‌نمایشگاه بزرگی شامل صنایع دستی و تولیدات کشورهای شرکت کننده دراین جشن در حاشیه مراسم جشن جهانی نوروز برپا شده بود.
رئیس جمهور گفت:‌ ملاقات های دو جانبه و سه جانبه ای با رئیس جمهور افغانستان و تاجیکستان برای مرور روابط و بررسی شرایط منطقه برگزار شد.
وی گفت:‌ با توجه به کارهای خوبی که با پاکستان در حال اجراست دیداری با رئیس جمهور این کشور داشتیم .
احمدی نژاد گفت:‌ روابط ما با پاکستان به سرعت در حال پیشرفت است و این روابط باید تقویت شود.
نظرات بینندگان