arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۲

هشدار وزارت خارجه آمريکا درباره سفر به مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العالم: وزارت خارجه آمريکا با انتشار بيانيه اي درباره اوضاع مصر، به اتباع آمريکايي درخصوص سفر به مصر هشدار داد.

وزارت خارجه آمريکا در اين گزارش خطاب به شهروندان آمريکايي اعلام کرده که سفر به مصر خطرات زيادي در بر دارد، زيرا تظاهرات سياسي در مناطق مختلف اين کشور عمدتا به اعتراضات خشونت آميز تبديل مي شود که با خون ريزي، آتش سوزي و بستن راه ها همراه است.

اين بيانيه با اشاره به افزايش جرايم پراکنده و غير سازمان يافته مانند سرقت پول، خودرو و تلفن همراه پس از انقلاب مصر، مي افزايد: اتباع آمريکايي بايد از ورود به اماکن عمومي مصر و نزديک شدن به محل هاي تظاهرات - حتي مسالمت آميز- خودداري کنند، چون اين اعتراضات سريعا به خشونت مي گرايد.

در اين بيانيه تاکيد شده که سرقت ها عمدتا با تهديد سلاح انجام شده و از موتورسيکلت نيز براي سرقت اشياء گرانبها و فرار سريع استفاده مي شود، از اين رو اتباع آمريکايي نبايد کيف پول يا تلفن همراه را در جيب گذاشته، جواهرات را در مکان آشکار قرار داده و يا پول زياد حمل کنند.

وزارت خارجه آمريکا همچنين از زنان آمريکايي خواسته با توجه به افزايش آزار جنسي در اماکن عمومي و تاکسي هاي مصر، بسيار هوشيار بوده و از همراهي با افراد غريبه يا نزديک شدن به اماکن پرازدحام که احتمال قرار گرفتن در معرض اذيت و آزار در آن وجود دارد، خودداري کنند، چرا که در اين مناطق و حتي در ميدان التحرير قاهره چندين مورد تجاوز گروهي گزارش شده است.

در اين بيانيه، به شهروندان آمريکايي درباره سفر به استان هاي مرزي به ويژه در شمال مصر و جنوب سينا که "احتمال وقوع جنايت و ربودن گردشگران در آن زياد است"، هشدار مضاعف داده شده است
نظرات بینندگان