arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۲

استقرار ناوشکن ها و موشک های دور برد کره جنوبی در مرز دو کره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی موشک دوربردی را در سواحل شرقی خود مستقر کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، کیم کوان جین وزیر دفاع کره جنوبی تاکید کرد نشانه ای از آماده شدن پیونگ یانگ برای جنگ فراگیر وجود ندارد.

وی گفت: بعید است که در مرحله کنونی استقرار این موشک باعث بروز جنگ فراگیر شود.

منابع رسانه ای در کره جنوبی پیش بینی می کنند پیونگ یانگ این موشک را که برد آن به سه هزار کیلومتر می رسد در اواسط این ماه همزمان با سالگرد تولد رهبر سابق کره شمالی شلیک کند.

** دو فروند ناوشکن ارتش کره جنوبي در آبهاي ساحلي اين کشور مستقر شدند


کره جنوبی در واکنش به اقدامات تهدید آمیز پیونگ یانگ، دو فروند ناوشکن در آبهای ساحلی خود مستقر کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، یو جین جانگ خبرنگار شبکه در سئول در پاسخ به این سؤال که واکنش ارتش کره جنوبی به اقدام کره شمالی برای انتقال موشک به سواحل شرقی خود چه بوده است، گفت: بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ، ارتش کره جنوبی هم اینک دو فروند ناوشکن « ایجیس» را در آبهای ساحلی این کشور و به ترتیب در دریای شرقی و غربی مستقر کرده است. در همین حال، خبرهایی درباره انتقال یک فروند موشک میان برد به سواحل شرقی کره شمالی منتشر شده است. منابع خبری ارتش کره جنوبی بر این باورند که کره شمالی ممکن است بزودی این موشک را به طور آزمایشی پرتاب کند. آزمایش نیز از سکوی پرتاب موشکی در شمال شرق کره شمالی که به تازگی بازسازی شده است، صورت خواهد گرفت.

خبرنگار سی سی تی وی افزود در گذشته، همه موشک های پرتاب شده از این سکوی خاص، به سمت شمال اقیانوس آرام شلیک شده و از کنار ژاپن عبور کرده اند. لذا اگر گزارش ها صحت داشته باشد، کشتی ایجیس در دریای شرق کره جنوبی احتمالاً نخستین ناوشکنی خواهد بود که این تحرکات را شناسایی می کند. در ماه دسامبر، زمانی که کره شمالی موشک تازه خود را پرتاب کرد، ناوشکن ایجیس کره جنوبی در دریای غربی نخستین واحدی بود که متوجه این پرتاب آزمایشی شد.

مجری شبکه در ادامه گفت ما می دانیم هنوز شماری از کارگران کره جنوبی داخل مجتمع صنعتی کایسونگ هستند، درباره اوضاع آنها چه اطلاعاتی دارید؟

یو جین جانگ گفت هم اکنون از زمانی که کره شمالی از ورود شهروندان کره جنوبی به مجتمع صنعتی کایسونگ جلوگیری کرده است، سه روز می گذرد و طبق گزارش هایی که به دست ما رسیده است، شرکت های فعال در این شهرک صنعتی با کمبود مواد خام اولیه و مواد غذایی روبرو هستند. مناطق مرزی در اطراف این شهرک صنعتی امروز بسیار خلوت و آرام بود، زیرا در کره شمالی امروز تعطیل عمومی است. بنا به گزارش وزارت وحدت کره جنوبی، پنجاه و سه هزار نفر از کارگران کره شمالی امروز به سر کار خود در شهرک صنعتی کایسونگ نیامده اند. معمولاً در تعطیلات عمومی نیز به شهروندان کره جنوبی اجازه عبور از مرزها و ورود به شهرک صنعتی در شرایط اضطراری و برای تحویل کالاها داده می شد. با وجود این، کره شمالی از سه روز پیش تاکنون از عبور شهروندان کره جنوبی در نقاط مرزی جلوگیری کرده است و این ممنوعیت امروز نیز ادامه دارد.

هنوز نیز بیش از ششصد کارگر اهل کره جنوبی داخل شهرک صنعتی کایسونگ هستند. حدود دویست نفر از کارگران کره جنوبی روز پنجشنبه از مرزها عبور کرده و به کشورشان بازگشتند. سی و سه نفر دیگر نیز روز چهارشنبه به کره جنوبی بازگشته بودند. احتمالاً فردا نیز صد نفر دیگر از کارگران اهل کره جنوبی به کشورشان بازخواهند گشت. بر اساس گزارش وزارت وحدت کره جنوبی، سه شرکت نساجی کره جنوبی که در شهرک صنعتی کایسونگ فعالیت می کنند، به علت کمبود مواد اولیه ناچار به تعطیلی کارخانه ها شدند. اگر این وضع ادامه یابد، سایر شرکت ها نیز به سرنوشت مشابهی دچار خواهند شد. هم اکنون شرکت هایی که مواد غذایی بیشتری در اختیار دارند، غذا را در اختیار سایر بخش ها قرار داده اند.
نظرات بینندگان