arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

الظواهري : سرنوشت فرانسه در مالي مشابه آنچه آمريکا در عراق تجربه کرد خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایمن الظواهری سرکرده شبکه القاعده در پیامی صوتی که روز یکشنبه در اینترنت منتشر شد به فرانسه هشدار داد این کشور سرنوشتی مشابه آنچه آمریکا در عراق و افغانستان تجربه کرد، خواهد داشت.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ الظواهری در پیام خود با عنوان اتحاد مسلمانان گفت : « من به فرانسه هشدار می دهم با خواست خدا، این کشور سرنوشتی مشابه آنچه آمریکا در عراق و افغانستان تجربه کرد، خواهد داشت. »
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، وی در این پیام از مسلمانان مالی خواست « در برابر مداخله نظامی فرانسه در کشور خود پایداری و مقاومت کنند. »
وی اعلام کرد « آنها می توانند بار دیگر شکست تازه ای را در جنگ های جهانی تحمیل کنند. »
ظواهری که یک مصری است در ژوئن دو هزار و یازده پس از آنکه اسامه بن لادن سرکرده القاعده در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در پاکستان کشته شد، جانشین وی شد.
فرانسه در ماه ژانویه با حمایت ارتش مالی در این کشور مداخله نظامی کرد. در این عملیات شهرهای اصلی شمال مالی که از سال گذشته تحت کنترل گروه های افراطی وابسته به القاعده قرار داشت، باز پس گرفته شود.
آمریکا در سال دو هزار و یازده، نیروهای خود را پس از نه سال از عراق خارج کرد. در سال دو هزار و چهارده نیز نظامیان آمریکایی قرار است از افغانستان خارج شوند.
براساس مطالعات لیندا بیلمز Linda Bilmes از کارشناسان دانشگاه هاروارد آمریکا، جنگ در عراق و افغانستان تاکنون برای آمریکا دو هزار میلیارد دلار هزینه داشته است، این هزینه در دراز مدت به چهار تا شش هزار میلیارد دلار خواهد رسید.
نظرات بینندگان