arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

معاون وزير علوم: ابطال مصوبه نقل و انتقال فرزندان هيات علمي عطف به ما سبق نمي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون وزيرعلوم و رييس سازمان امور دانشجويان گفت: راي ديوان عدالت اداري مبني بر ابطال مصوبه نقل و انتقال فرزندان هيات علمي دانشگاه ها شامل فرزنداني که هم اکنون دانشجو هستند؛ نمي شود.

محمود ملاباشي اظهار داشت: راي ديوان عدالت اداري درصورت نهايي شدن، شامل آن دسته از فرزندان هيات علمي مي شود که از مهرماه 92 به بعد در دانشگاه هاي کشور، تحصيل خود را آغاز کنند.

وي تصريح کرد که فرزندان هيات علمي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي که در سال هاي گذشته در دانشگاه هاي خارج از شهر محل سکونت خود پذيرفته شده و هم اکنون با استفاده از قانون نقل و انتقال فرزندان هيات علمي مصوبه دولت، به يکي از دانشگاه هاي محل زندگي والدينشان منتقل شده اند مشمول ابطال اين مصوبه نخواهند شد و مي توانند در محل سکونت والدين خود به تحصيل ادامه دهند.

هيات عمومي ديوان عدالت اداري روز گذشته، مصوبه هيات دولت درباره نقل و انتقال فرزندان اعضاي هيات علمي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي را ابطال کرد.

در راي هيات عمومي ديوان عدالت اداري، مصوبه هيات دولت درباره نقل و انتقال فرزندان اعضاي هيات علمي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي مغاير قانون و از مصاديق تبعيض ناروا مصرح در بند 9 اصل سوم قانون اساسي تشخيص داده شده و به استناد بند يک ماده 19 و ماده 49 قانون ديوان عدالت اداري ابطال شده است.
نظرات بینندگان