arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

اظهارات صالحی درباره دیپلمات دستگیرشده

صالحی درباره اظهارات اخیر سید حسن نصرالله درباره سوریه و برخی اخبار مبنی بر حضور حزب‌الله در سوریه گفت: من درباره اظهارات آقای نصرالله نمی‌توانم اظهارنظر کنم اما در رابطه با سوریه، مواضع‌مان اصولی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: صالحی گفت: امیدواریم سوءتفاهم درباره آقای اسدی که از کارکنان خوشنام و با سابقه وزارت خارجه هستند، هرچه سریع‌تر رفع شده و آزاد شوند.

علی اکبر صالحی در حاشیه رونمایی از چند کتاب جدیدالانتشار وزارت خارجه در محل نمایشگاه تهران، درباره دستگیری یک دیپلمات ارشد کشورمان (باقر اسدی) در جمع خبرنگاران گفت: باعث تاسف است که در مورد جناب آقای باقر اسدی به عنوان یکی از کارشناسان بسیار زبده و ارزشی وزارت خارجه که پیشینه خوبی دارند و ما جز تلاش برای تامین منافع کشور از ایشان چیزی ندیده‌ایم، سوءتفاهمی پیش آمده است که امیدواریم این سوءتفاهم برطرف شود.

وی ادامه داد: هر نهادی در جمهوری اسلامی ایران مسوولیت خود را دارد، یکی از نهادهای محترم کشور، یک مساله‌ای را بیان کردند که امیدواریم این امر صحت نداشته باشد و یک سوءتفاهم باشد. ما آقای باقر اسدی را با توجه به شناختی که از او داریم، او را انسانی متدین، عامل به احکام و از خانواده بسیار شریف و از کارمندان خوشنام و با سوابق بسیار درخشان می‌دانیم و ان‌شاءالله این سوءتفاهم برطرف خواهد شد و شاهد آزادی ایشان به لطف الهی خواهیم بود.

صالحی درباره اظهارات اخیر سید حسن نصرالله درباره سوریه و برخی اخبار مبنی بر حضور حزب‌الله در سوریه گفت: من درباره اظهارات آقای نصرالله نمی‌توانم اظهارنظر کنم اما در رابطه با سوریه، مواضع‌مان اصولی است.

وی افزود: ما نسبت به دخالت دیگران در سوریه و مزدورانی که به سوریه روانه می‌شوند، اعتراض داریم و معتقدیم این دخالت در امور یک کشور است. همچنین سلاحی که به سوریه فرستاده می‌شود، مداخله روشن در امور داخلی سوریه است. معتقدیم که هرچه زودتر معارضین دولت باید بنشینند و جلوی خونریزی را با تفاهم بگیرند چراکه روزی 50 الی 100 نفر بی گناه در سوریه خون‌شان ریخته می‌شود به خاطر لجاجت یک‌سری افرادی که متاسفانه هویت معارضان اصلی را زیر سوال برده‌اند. معارضه اصیل و اصلی باید جلوی خونریزی را بگیرد و خودشان به صورت سوری – سوری به دنبال یک راه‌حل بگردند.
نظرات بینندگان