arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲

3000 کودک سرباز در هند

به گزارش پایگاه خبری هافینگتون پست، براساس گزارش این مرکز، آمار موجود بسیار تکان دهنده هستند. به خدمت گرفتن کودکان در هند در امر سربازی به اقدامی فراگیر و شایع تبدیل شده ودست‌کم 3000 کودک در درگیری‌های مختلف دست دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 براساس گزارش جدید مرکز حقوق بشر آسیا، 3000 کودک سرباز در سراسر هند توسط شبه‌نظامیان در این کشور به خدمت گمارده شده‌اند و در عملیات‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری هافینگتون پست، براساس گزارش این مرکز، آمار موجود بسیار تکان دهنده هستند. به خدمت گرفتن کودکان در هند در امر سربازی به اقدامی فراگیر و شایع تبدیل شده ودست‌کم 3000 کودک در درگیری‌های مختلف دست دارند.

این مرکز تخمین زده که 500 کودک در ایالت جامو و کشمیر واقع در شمال هندوستان و 2500 کودک دیگر در ایالات شرقی هندوستان که مأمن شبه‌نظامیان چپ‌گراست به خدمت گمارده می‌شوند.

دولت هندوستان با شبه‌نظامیان جدایی طلب در منطقه شمال به نام کشمیر برای چندین دهه است که می‌جنگند و این شبه‌نظامیان برای مقابله با تهدیدها و حملات سربازان دولت دهلی نو از کودکان از هر گروه سنی استفاده می‌کنند.

در گزارش مرکز حقوق بشر آسیا آمده است: کودکان از هر رده سنی آموزش دیده و برای ایفای نقش‌های متفاوت در امر درگیری و نبرد علیه نیروهای دولتی به خدمت گمارده می‌شوند.

کودکان سنین بین 6 تا 12 سال به عنوان جاسوس و خبرچین مورد استفاده قرار می‌گیرند و آموزش می‌بینند تا با استفاده از سلاح‌های سبک در صورت بروز خطر از خود محفاظت کنند. کودکان بالای 12 سال به عنوان مهاجم به خدمت گرفته می‌شوند ومی‌آموزند که چگونه اقدام به کاشت مین و به کار گذاشتن بمب و همچنین جمع‌آوری اطلاعات و سایر وظایف کنند.

دختران جوان نیز همچون پسر بچه‌ها در مانورهای مختلف و برای مقابله با نیروهای دولتی به خدمت گرفته می‌شوند و اغلب در خط مقدم از آن‌ها استفاده می‌شود.

براساس تحقیقات کارشناسان مرکز حقوق بشر آسیا، هم شبه‌نظامیان و هم دولت هند از کودکان در درگیری‌ها استفاده می‌کنند اما شبه‌نظامیان بیش از دولت دهلی نو کودکان را به خدمت سربازی اجباری می‌گیرند.

سازمان ملل در گزارش سال 2010 خود هشدار داده بود که درگیری‌ها در مناطقی که شبه‌نظامیان در آن حضور دارند بیش از پیش ضربات سنگینی بر کودکان وارد کرده است.

در گزارش سازمان ملل آمده است، شبه‌نظامیان ساکنان روستاها را مجبور می‌کنند تا کودکان خود را به خدمت آن‌ها درآورند. علاوه بر این مرکز حقوق بشر آسیا گزارش داده که شبه‌نظامیان حتی حملات نظام‌مندی را علیه مدارس در مناطق درگیر انجام می‌دهند تا از ورود کودکان به کلاس‌های درس جلوگیری کرده و آن‌ها را به خدمت بگیرند. به طوری که در جریان حملات سال 2009 شبه‌نظامیان دست‌کم 50 مدرسه در مناطق شمالی هند مورد حمله قرار گرفت.

یکی از محققان آسیایی در مرکز حقوق بشر سازمان ملل آورده است: هم نیروهای امنیتی دهلی نو و هم شبه‌نظامیان اقدام به سوء‌استفاده و آسیب رساندن به کودکان می‌کنند و فرصت‌های آموزشی آن‌ها را از میان می‌برند و خسارات جبران ناپذیر روحی و جسمی بر آن‌ها وارد می‌کنند.
نظرات بینندگان