arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۲

آیت الله مصباح: پس از 80 سال فهميده‌ام كه نمي‌توان به زور همه را به سعادت رساند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي با اشاره به روز مبعث و نقش هدايتگري پيامبر اكردم(ص) گفت: اگر خداوند، پيامبر(ص) را فرستاد تا جامعه را اصلاح و مردم را هدايت كند، پس چرا اين‌طور نشد؟ آيا برنامه‌يي كه خداوند فرستاد ناقص بود؟ وجدان ما هيچ‌وقت به اين رضايت نمي‌دهد كه بگوييم دين ناقص است.

رييس موسسه آموزشي امام خميني افزود: «پس از 80 سال به اين رسيده‌ام كه سر مساله اين است كه اصلا اين عالم براي اين آفريده نشده كه همه به زور به سعادت برسند و اصلاح شوند.»

آيت‌الله مصباح همچنين با اشاره‌يي تلويحي به راه نيافتن باقري‌لنكراني، كانديداي جبهه پايداري و تاكيد بر اينكه «جاي موجودي خالي بود كه با اراده خودش راه صحيح را انتخاب كند»، اظهار كرد: در جامعه هم بايد گروه‌هاي متضادي باشند تا زمينه انتخاب فراهم شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره‌يي نه‌چندان صريح درباره حمايت‌هاي خود از محمود احمدي‌نژاد در دوره انتخابات گذشته گفت: آيا اگر در روز قيامت از من سوال كردند تو طرفدار فلاني بودي چه حجتي داشتي؟ نديدي فلان رفتار و كارش را؟ سوءاستفاده‌هايي كه از بيت‌المال كرد نديدي؟ نفهميدي؟ بگويم نمي‌دانستم؟ آيا حجتي پيش خدا دارم؟ اين امتحان براي امروز من و شما است، براي فرداي ما و ديگران هم است و تا عالم، عالم است، هر روز امتحان‌هاي نويي با شكل جديدي كه قابل پيش‌بيني نيست مي‌آيد، بگويم نمي‌دانستم؟
نظرات بینندگان