arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۲

شاهزاده سعودی، مبلغان وهابی را «خوارج» نامید/ جریان «الصحوه» فرقه «شیطان» است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاهزاده سعودی در مقاله ای شدید اللحن، مبلغان وهابی سرشناس  این کشور از قبیل «سلمان العوده»، «محمد العریفی»، «ناصر العمر» و «عوض القرنی» که از اعضای جریان موسوم به «بیداری» در عربستان  هستند را «خوارج» نامید.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، «شاهزاده ممدوح بن عبدالعزیز»فرزند موسس پادشاهی «آل سعود» در مقاله ای در روزنامه «الحیات» این کشور نوشت: فرقه شیطان یا همان جریان الصحوه  و اعضای خوارج آن بین سال های 1405 تا 1415 بر ما اشراف پیدا کرده اند که گویا ما و سرزمین ما از سخنان خداوند و رسول خداوند غافلیم.

وی در این مقاله نوشت: جریان «بیداری» یا همان «الصحوه»، فرقه ی شیطان هستند که جامعه را فریب می دهند.

این شاهزاده عربستان سعودی در ادامه مقاله خود افزود: فرقه «الصحوه» به دو دلیل اصلی عده زیادی را اطراف خود گرد آورد؛ اولین دلیل این است که مردم به صورت فطری به هرکسی که به نام دین دعوت می کند، استقبال می کنند دوم هم اینکه آنها توانسته اند نیت خیر دولت و علمای امت را کسب کنند.

وی افزود: به خدا سوگند اعضای جریان «الصحوه» بیشتر از مردم عامی درباره توحید و یکتاپرستی نمی دانند حتی کودکی از کودکان توحید، سخنان بزرگان آنها همانند «سلمان العوده»، «محمد العریفی»، «ناصر العمر» و «عوض القرنی» را حدس می زند  و به آنها یکتاپرستی صحیح را می آموزد.

براساس گزار ش پایگاه روزنامه اینترنتی «أنحاء»، فرزند موسس پادشاهی «آل سعود»در این مقاله عنوان داشت: «به خدا سوگند اعضای جریان «الصحوه» از زمانی که درراس کشور قرار گرفته اند با فکر سیاه خود که گاهی رنگ اسلام به آن می دهند و گاهی آن را به امور مورد پسند مردم عجین می کنند، تاکنون یک عالم به کشور تحویل نداده اند ... ای ملت عربستان آیا نمی بینید که بر موضوع خوارج  بر زبان و لب سلمان العوده  و جماعتش  قفل زده شده است اگر اینگونه نیست یک سخن علیه خوارج از زمان تاسیس آنها تا کنون بگویید».

نظرات بینندگان