arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۲

مدیرعامل داروپخش: شرکت های پخش دارو با مشکلات نقدینگی مواجه شده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حال حاضر فقط شرکت توزیع دارو پخش به عنوان بزرگترین شرکت توزیع در ایران بالغ بر 200 میلیارد تومان مطالبات معوقه و سر رسید شده از مراکز درمانی به ویژه مراکز دولتی و دانشگاهی دارد، این مطالبات شرکت های پخش دارو را با مشکلات نقدینگی کرده است.

دکتر نوری، مدیر عامل شرکت توزیع دارو پخش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: طلب شرکت های توزیع دارو پخش از داروخانه و بیمارستانها یک مشکل عمیق و طولانی است که باعث شده شرکتهای توزیع دارو به عنوان آخرین حلقه و کانال توزیع در زنجیره تامین دچار مشکلات عدیده ای شوند.

وی گفت: در حال حاضر فقط شرکت توزیع دارو پخش به عنوان بزرگترین شرکت توزیع در ایران بالغ بر 200 میلیارد تومان مطالبات معوقه و سر رسید شده از مراکز درمانی به ویژه مراکز دولتی و دانشگاهی دارد که ما را دچار مشکلات نقدینگی کرده است.

نوری تصریح کرد: در شرایط فعلی که تامین دارو نسبت به گذشته سخت تر شده است باعث شده که ما به نقدینگی بیشتر احتیاج پیدا کنیم که مراکز درمانی همکاری لازم را با شرکت های توزیعی همکاری ندارند.

وی ادامه داد: طی یکسال گذشته که مشکلات خارج از مدیریت برای تمام دست اندرکاران دارو در حوزه تامین دارو ایجاد شده است ما هیچ برخوردی با مراکز درمانی که بدهی خود را به ما نپرداخته اند نداشتیم و همچنان دارو در اختیار آنها قرار می دهیم، اولویت ما بیماران هستند و وقتی مسولان با درایت و وظیفه شناسی برای تامین دارو تلاش می کنند طبیعی است که ما نیز بیمارستانها و مراکز درمانی را خارج از لیست  قرار نمی دهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته که تحریم های بانکی و مسایلی که خارج از حوزه اختیار صنعت دارو اتفاق افتاد، مقداری مشکلات در بانک مرکزی، تخصیص ارز و بحث قیمت داروها بوجود آورد و این باعث شد که مشکلاتی در واردات دارو و ورود مواد اولیه دارو ایجاد شود و کمبودهایی را به وجود آورد.

نوری خاطرنشان کرد: این مشکل طی مدت دو ماه گذشته با درایت مسولان برطرف شد و تقریبا تمام کمبودها برطرف شد. ممکن است چند قلم دارو محدود شده باشد که ظرف یک ماه آینده مرتفع می شود. هم اکنون انبارهای شرکت های توزیع دارو مملو از داروهای مورد نیاز بیماران است.
نظرات بینندگان