arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۲

آغاز ثبت‌نام بدون آزمون کارشناسی و کاردانی دانشگاه آزاد از شنبه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ثبت‌نام داوطلبان بدون آزمون دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد از ساعت 9 صبح فردا شنبه پنجم مرداد ماه 92 آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا ثبت‌نام داوطلبان بدون آزمون دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد از فردا از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org انجام می‌شود و داوطلبان تا اواخر مرداد ماه برای انجام ثبت‌نام مهلت دارند.

متقاضیان رشته محل‌های بدون آزمون دوره کارشناسی می‌توانند پس از تهیه کارت اعتباری ثبت‌نام، 10 رشته محل را با توجه به علاقه اولویت‌بندی و در سایت مرکز آزمون ثبت‌نام کنند.

داوطلبان دوره کارشناسی پیوسته باید انتخاب‌های خود را از یک مجموعه آموزشی و از یک نظام آموزشی انجام دهند و به عبارت دیگر 10 انتخاب داوطلبان باید یا از سیستم پاره وقت و یا تمام وقت باشد و امکان انتخاب هم از تمام وقت و هم از پاره وقت وجود ندارد.

همچنین برای ثبت‌نام داوطلبان هیچ محدودیتی به لحاظ مدرک دیپلم متوسطه آنها وجود ندارد و هر داوطلب می‌تواند از هر یک از مجموعه‌های آموزشی بر اساس علاقه انتخاب رشته و ثبت‌نام کند.

با توجه به اینکه پذیرش دانشجوی بدون آزمون بر اساس معدل دیپلم داوطلبان انجام می شود، در صورتی که دیپلم فرد با رشته انتخابی مغایرت داشته باشد با اعمال ضریبی معدل مذکور اصلاح خواهد شد تا امکان مقایسه معدل داوطلبان وجود داشته باشد، همچنین ضرایب مربوطه به اصلاح معدل داوطلبان با دیپلم‌های مختلف و برای شرکت در گروه‌های آموزشی مختلف در سایت مرکز آزمون منتشر می‌شود.

شرایط ثبت‌نام دوره بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته

داوطلبان دوره بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته می‌توانند یک رشته و حداکثر تا 10 واحد دانشگاهی را انتخاب کرده و به ترتیب اولویت علاقه خود در سایت مرکز آزمون درج کند. همچنین هیچ محدودیتی در انتخاب رشته وجود ندارد و نیازی به رعایت تجانس بین مدرک کاردانی و انتخاب رشته کارشناسی این دسته از داوطلبان نیست.

در صورتی که میزان تقاضای برخی رشته‌ و محل‌ها از ظرفیت پذیرش آنها فراتر باشد، پذیرش دانشجو با اولویت معدل فوق دیپلم و رعایت سقف هم نامی و یا تجانس مدرک فوق دیپلم با رشته کارشناسی مورد تقاضا صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، نتایج پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در اواسط شهریور ماه اعلام می‌شود.

شرایط ثبت‌نام دوره کاردانی پیوسته و ناپیوسته

هر داوطلب دوره کاردانی با تهیه یک کارت اعتباری می‌تواند یک رشته محل را انتخاب و ثبت‌نام خود را انجام دهد، البته داوطلبان بایدتوجه داشته باشند که در ثبت‌نام اینترنتی پس از قطعی شدن امکان اصلاح ندارد، بنابراین داوطلبان باید نسبت به انتخاب رشته محل خود دقت لازم را داشته باشند.

اگر داوطلبی بخواهد رشته محل خود را تغییر دهد، می‌تواند با تهیه مجدد کارت اعتباری نسبت به ثبت‌نام خود در رشته محل جدید اقدام کند.

همچنین ثبت‌نام شدگان اینترنتی باید از روز شنبه دوم شهریور ماه 92 به واحدهای ثبت‌نام شده خود مراجعه کنند.

نظرات بینندگان