arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۲

آیت الله هاشمی: واگذاري امور فرهنگي و هنري به اهل فرهنگ و ادب كارگشاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بعدازظهر ديروز در ديدار با جمعي از صاحب‌نظران حوزه فرهنگ و ادب، عرصه فرهنگ و هنر و مسائل اجتماعي را از جمله اولويت‌هايي دانست كه بايد به آن توجه ويژه كرد.

به گزارش انتخاب، وی افزود: بايد امور فرهنگي را به دست خبرگان آن سپرد و نبايد اجازه دهيم تا با نگاهي غير كارشناسانه افراطي، روزنامه‌اي را حذف يا از انتشار كتابي جلوگيري و مانع پخش فيلمي كه زحمت فراواني براي آنان كشيده شده، شوند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از پيشكسوتان عرصه فرهنگ و هنر به عنوان سفراي فرهنگي نام برد كه بايد از نفوذ آنان براي رساندن پيام‌هاي فرهنگي و معنوي به جوانان و مردم دنيا استفاده كنيم.

عضو خبرگان رهبري، با تأكيد بر ضرورت سياست گذاري مستحكم فرهنگي و كاهش تصدي‌گري دولت در امور فرهنگي و هنري گفت: مي‌توانيم بسياري از امور فرهنگي و هنري را به نظام‌هاي صنفي، انجمن‌هاي مختلف ذي صلاح مردمي واگذار نماييم، به طوري كه مي‌بينيم چگونه مردم به طور خودجوش، مراسم مذهبي و ملي، از جمله شب‌هاي قدر و عاشورا و حتي عيد نوروز را با شكوه برگزار مي‌كنند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نقش شعر در ساختن فرهنگ حماسي و سازنده را نقشي اساسي و غيرقابل انكار دانست و افزود: شعر سازنده پيام روشني از تلاش و اميد دارد، مثبت‌نگر و توان‌افزا است كه نمونه بارز آن اشعار دوران دفاع مقدس بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، بي‌نظمي، قانون‌گريزي و فقدان اعتماد به نفس را از جمله موانع توسعه نام برد كه براي تقويت آن به منابع غني فرهنگي نياز داريم.

در ابتداي اين ديدار، ديداركنندگان از جمله آقايان منوچهر محمدي، سهيل محمودي، ساعد باقري، حجت‌الاسلام عبداللهيان و سراج و بانوان راكعي، شجاعي و طاهرپور به بيان ديدگاه‌هاي خود و نقد وضعيت موجود در عرصه‌هاي ادب، شعر، موسيقي، فيلم، تئاتر و نشر و انتشارات پرداختند.

نظرات بینندگان