arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
رویترز:

ایرانیان به روحانی امید بسته اند/چالش های پیش روی رئیس جمهور منتخب ایران چیست؟

روحانی سخنان آشتی جویانه ای در خصوص سوریه به زبان آورده است. او ضمن تمجید از دولت سوریه به سبب ایستادن در مقابل توسعه طلبی اسرائیلی ها پیشنهاد میانجیگری بین اسد و مخالفینی که به دنبال دموکراسی هستند را داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رویترز نوشت: از زمان انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، موجی از خوشبینی و امید این کشور را فرا گرفته است، با این حال وظایف سنگینی از جمله حل مسئله هسته ای، کاهش تحریم و احیا اقتصاد پییش روی او است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، یکی از ساکنان تهران می گوید: پیش از انتخابات، همه می گفتند هر یک از کاندیداها از احمدی نژاد بهتر هستند.

وی افزود: اکنون مردم امیدوارند که روحانی تغییر را ایجاد کند.

از سوی دیگر خوشبینی بسیاری از روی کار آمدن روحانی در خارج از ایران به وجود امده است چراکه او را دارای رویکردی غیرتقابلی می دانند.

محمد علی شبانی تحلیلگر مسائل ایران در انگلیس گفت: از زمانی که احمدی نژاد در سال 2005 قدرت را در دست گرفت، نقدیندگی 7 برابر افزایش پیدا کر و این رشد نجومی نقدینگی محرک اصلی تورم بود.

بخاش استاد دانشگاه جرج میسون ویرجینیا در خصوص وظایف پیش روی رئیس جمهور منتخب ایران اظهار داشت: روحانی چالش های بزرگی را به ارث می برد که وضعیت اقتصادی نه چندان خوب از این جمله است.

وی افزود: اما روحانی شایستگی و توانایی های لازم برای مقابله با این چالش ها را دارد.

به نوشته ی رویترز، روحانی همچنین سخنان آشتی جویانه ای در خصوص سوریه به زبان آورده است.

او ضمن تمجید از دولت سوریه به سبب ایستادن در مقابل توسعه طلبی اسرائیلی ها پیشنهاد میانجیگری بین اسد و مخالفینی که به دنبال دموکراسی هستند را داده است.

نظرات بینندگان