arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲

عثمانی: نجفي در ستاد کروبي سمتي نداشته است/ فتنه جديدي در راه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرآنلاين: محمدقسيم عثماني و ملامحمد زارعي در موافقت با محمدعلي نجفي، وزير پيشنهادي آموزش و پرورش نطق کردند.

محمد قسيم عثماني پيش از شروع دفاعيه اش از نجفي گفت: فتنه جديدي در راه است و فتنه جديد اين است که مجلس را در مقابل ملت قرار دهد. اين مجلس عاقل و معتدل ما در اين گام نخواهد افتاد و با راي و اراده مردم همراهي خواهد کرد.

او در پاسخ به مخالفي که نجفي را يکي از اعضاي ستاد سران فتنه مي دانست گفت: هر کس در جريان فتنه بوده باشد نه آقاي روحاني وارد کابينه مي کند و نه مجلس به انها راي خواهد داد. اين جريان هاي انحرافي است که مي خواهند يک فاصله ايجاد کنند و قطعا با هوشياري در نمايندگان اين اتفاق نخواهد افتاد.

نماينده بوکان در مجلس دفاعيه اش را چنين شروع کرد: آموزش و پرورش مهمترين وزارت خانه ماست. بذر فرهنگ در آموزش و پرورش کاشته مي شود. دانش آموزان مسير اينده شان را در اموزش و پرورش انتخاب مي کنند. آموزش و پرورش محصولي را عرضه مي کند که مواد اوليه و ورودي دانشگاه هاي ماست. بنا به گفته بنيان گذار جمهوري اسلامي مدارس کارخاخه آدم سازي هستند.

او گفت: اگر آموزش و پرورش اصلاح شود،‌ جامعه اصلاح مي شود. ما درباره وزير براي چنين وزارتخانه اي حرف مي زنيم. درباره اين وزارتخانه بايد چه تدبيري بينديشيم؟ اولا که دولت و مجلس نه در شعار و بلکه در عمل بايد اهيمت آن را درک کنند.

عثماني گفت: آموزش و پرورش از سد ساختن و انرژي هسته اي مهمتر است. اگر اموزش و پرورش را تقويت نکنيم در آينده چگونه دکتر روحاني ها، دکتر لاريجاني ها و ... به مردم خدمت کنند؟ مديريت آموزش و پرورش بايد يک مديريت کارآمد و آينده نگر باشد. در مورد اموزش و پرورش نمي شود امروز را ديد. کار آموزش و پرورش کار زيربنايي و ريشه اي است.

او به رضايتمندي فرهنگيان از دوره وزارت نجفي در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اگر امروز رضايت مندي از نجفي در قاطبه فرهنگيان وجود دارد. نشان از کارنامه ايشان در سالهاي دور است. بايد کاري کنيم ببينيم چه کسي شرايط معلم شدن را دارد و دوم اينکه چه کسي را بايد معلم نگه داشت. معلم شدن آسان است اما معلمي کردن و معلم ماندن سخت است. نجفي براي اينکه چه کسي بايد معلم بماند و معلمي کند،‌ برنامه دارد.

عثماني در پاسخ به مخالف نخست نجفي گفت: برخي از دوستان همه نقاط قوت که نجفي دارد را به عنوان ابهام ذکر کردند. در ۸ سال گذشته درباره معيشت معلمان کسي حرف نزده است. اما امروز دراين اينباره حرف مي زنند. سال گذشته زندگي معلمان در کجا بود. بيشترين فشار را متحمل شدند

او گفت: تنها وزيري که در بين فرهنگيان جايگاه دارد بعد از شهيد رجايي، نجفي است. دهها پيامک براي ما آمده که از ايشان حمايت کنيد. ما به خاطر جامعه وظيفه داريم از ايشان حمايت کنيم. اندازه شاخص هاي دوره مديريت ايشان قابل مقايسه با قبل و بعدش نيست.

عثماني گفت: معلم وقتي توانست بگويد من معلم هستم که معيشتش درست شد. اگر به معيشت معلم نرسيم نبايد انتظار داشت جانفشاني کندمعلم دغدغه بچه خودش را نبايد داشته باشد تا دغدغه بچه هاي مردم را داشته باشد.

او گفت: کمک به نجفي کمک به نظام و آموزش و پرورش است. من از آقاي نجفي مي خواهم همانطور که نگذاشت آموزش و پرورش در دوره قبل سياسي شود اجاره ندهيد گروه هايي به اسم اصلاح طلب و اصولگرا وارد آموزش و پرورش بشود.

در ادامه جلسه ملامحمد زارعي به عنوان يکي ديگر از موافقان نجفي پشت تريبون گفت: سخن گفتن در مورد شخصيت آقاي نجفي کار سختي است. مقطع وزارت ايشان به يادماندي و نوراني است. به همين دليل فرهنگيان درخواست داشتند با قاطعيت از نجفي حمايت کنيم.

او با بيان برخي از دستاوردهاي دوره تجفي را چنين بيان کرد: موضوعات تربيتي در دوره ايشان پررنگ شد. ايشان به دليل توجه به قرآن در مدارس به عنوان خادم القرآن شناخته شد. توجه به توسعه مراکز اموزش فني و حرفه اي در مراکز محروم بود. اين مراکز رشد ۱۸ برابري داشت. افزايش بي سابقه درآمد فرهنگيان و افزايش ۲۰۶ درصدي مراکز درماني فرهنگيان و ايجاد صندوق رفاه فرهنگيان، تصويب قانون شوراهاي اموزش و پرور ش و پيگيري براي تصويب اين قانون و بخشي از اختيارات را به استان ها دادن و مانند اينها از دستاوردهاي ايشان بوده است.

زارعي همچنين گفت: آقاي نجفي در ستاد آقاي کروبي هيچ سمتي نداشتند. بلکه به دليل شخصيتشان نقش تعديل کننده را داشتند و خيلي از مسايل را کنترل کرد اين يک اتهام هست. در شرايطي که مردم به شعارهاي اين دولت راي داده اند و رصد مي کنند اين مجلس را حق اين است که با حسن نيت و تعامل اين راي گيري اتفاق بيفتد و اين شرايط برزخي برداشته شود.
نظرات بینندگان