arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹

تهديد مردم مصر به كودتا توسط معاون حسنی مبارک

عمر سليمان معاون حسني مبارك كه گفته مي شود مهره مورد حمايت آمريكا و رژيم صهيونسيتي است روز سه شنبه تهديد كرد، چنانچه هرچه سريعتر آرامش به كشور بازنگردد ارتش دست به كودتا خواهد زد و كنترل اوضاع را به دست مي گيرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عمر سليمان معاون حسني مبارك كه گفته مي شود مهره مورد حمايت آمريكا و رژيم صهيونسيتي است روز سه شنبه تهديد كرد، چنانچه هرچه سريعتر آرامش به كشور بازنگردد ارتش دست به كودتا خواهد زد و كنترل اوضاع را به دست مي گيرد.

سليمان در حالي مردم مصر را تهديد به كودتا كرد كه صدها هزار نفر همچنان در ميدان التحرير بر لزوم كناره گيري مبارك تاكيد دارند
   
به گزارش ايرنا، سليمان در اظهاراتي كه كمي پيش از تلويزيون مصر پخش شد گفت: گفتگو و تفاهم نخستين راه براي تحقق آرامش در كشور و پايان دادن به بحران كنوني با برداشتن گام هاي پيوسته و برنامه كاري براي حل مشكلات است.

وي افزود: راه حل ديگر وقوع كودتا است و ما مي خواهيم از انقلاب دوري كنيم كه معناي آن برداشتن گام هاي غير حساب شده و فوري و غير عاقلانه است و ما براي محافظت از مصر و دستاوردهاي آن نمي خواهيم به سوي آن برويم.

سليمان گفت: كلمه 'كناره گيري' (مبارك) كه از سوي برخي تظاهركنندگان مطرح مي شود با اخلاق مصري ها كه به بزرگتر و رييس خود احترام مي گذارند سازگاري ندارد ، اين كلمه نه تنها براي رييس جمهوري بلكه براي همه مردم اهانت بار است .

وي با ادعاي اينكه مبارك يكي از قهرمانان جنگ اكتبر است گفت: تشكيلات نظامي به قهرمانان اين جنگ علاقه دارد و ما نمي توانيم تاريخ خود را فراموش يا آن را گم كنيم.

سليمان با اشاره به ادامه گفت وگو با جوانان و نيروهاي سياسي براي حل بحران كنوني تاكيد كرد، نظام مصر پايان نمي پذيرد زيرا كه اين به معناي هرج و مرج است و ممكن است كشور به سوي وضعيت ناشناخته اي برود كه خواهان آن نيستيم.

وي با اشاره به درخواست برخي كه خواهان نافرماني مدني شدند گفت: اين درخواست براي جامعه بسيار خطرناك است و ما آنرا تحمل نمي كنيم و نمي خواهيم با جامعه مصر با ابزار پليسي تعامل كنيم بلكه اين تعامل بايد با گفت وگو ، موضوعيت و واقعگرايي و بر اساس توانايي هاي موجود انجام گيرد.

وي تاكيد كرد، نخست وزير و وزرا تلاش هاي زيادي براي تامين نيازهاي مردم و بازگشت اوضاع به حالت عادي پس از فلج شدن خدمات به مردم در پي تعطيلي بانك ها و دانشگاه ها ، قطع ارتباطات و ادامه ممنوعيت رفت و آمد، انجام مي دهند.

سليمان با اشاره به حضور گسترده مردم در ميدان التحرير و به گفته او 'توهين' برخي از تلويزيون هاي ماهواره اي به مصر كه باعث مي شوند مردم براي رفتن به سر كار ترديد كنند، گفت: ما نمي توانيم اين وضعيت را براي مدتي طولاني تحمل كنيم و اين بحران بايد در نزديكترين زمان پايان پذيرد.
نظرات بینندگان