arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۲

جزئیات برنامه 100 روزه اقتصادی دولت روحانی/ پایان دوران رکود تورمی در فاز نخست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دفتر رئیس جمهور با تشریح جزئیات برنامه 100 روزه اقتصادی دولت و تلاش برای افزایش حضور بخش مردمی در اقتصاد ایران گفت: اولویت اول این برنامه خروج از رکود تورمی خواهد بود.

محمد نهاوندیان در گفتگو با مهر با تشریح جزئیات برنامه 100 روزه اقتصادی دولت تدبیر و امید گفت: با توجه به شور و نشاطی که از سوی مردم و فعالان بخش خصوصی برای حضور در بخشهای مختلف اقتصاد ایران وجود دارد، دولت تدبیر و امید سرفصل اصلی برنامه 100 روزه اقتصادی خود را حضور حداکثری مردم در اقتصاد ایران و فراهم سازی زمینه این حضور قرار داده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: در عین حال، خروج از رکود تورمی نیز از جمله سرفصل‌های اصلی برنامه 100 روزه اقتصادی دولت تدبیر و  امید است.

وی تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت اقتصاد ایران بیش از هر چیز نیاز به آرامش دارد و باید مواظب بود تا این آرامش قابلیت تصمیم گیری در بنگاه ها را مستمر کند و به نوعی از اقدامات التهاب آمیز جلوگیری به عمل آید.

وی تصریح کرد: لازمه تحقق عدالت اعتدال و لازمه اعتدال علم است که برای رسیدن به اعتدال اقتصادی باید تکیه بر مردم و اجرای صحیح اصل  قانون اساسی و بازار رقابتی را در نظر داشت.

به گفته نهاوندیان، به طور قطع بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید جایگاه اصلی را خواهد داشت و تلاش خواهد شد تا از حضور دولت در فضایی که بخش خصوصی می تواند نقش آفرین باشد، جلوگیری شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور  خاطرنشان کرد: در برنامه 100 روزه اقتصادی دولت تمام شرایط به نحوی چیده شده است تا در گام اول رکود تورمی از اقتصاد ایران رخت بر بندد.

نظرات بینندگان