arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۶۲۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۲
احمدی‌مقدم:

شکایتی از جانب دختران موسوی در ناجا مطرح نشده است/ تشریح حادثه تروریستی سروان

فرمانده نیروی انتظامی رسیدگی به ادعای مطرح شده اخیر درباره دختران میرحسین موسوی را مربوط به وزارت اطلاعات دانست و گفت: تاکنون شکایتی در این زمینه ثبت نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی انتظامی رسیدگی به ادعای مطرح شده اخیر درباره دختران میرحسین موسوی را مربوط به وزارت اطلاعات دانست و گفت: تاکنون شکایتی در این زمینه ثبت نشده است.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران گفت: پرونده این موضوع مربوط به وزارت اطلاعات است و طبیعتا خود این افراد به این موضوع رسیدگی خواهند کرد.

وی درباره اظهارنظر رییس کمیسیون اصل 90 مجلس مبنی بر محفوظ بودن حق شکایت و پیگیری ناجا گفت: طبیعتا هر فردی می‌تواند شکایتی را مطرح کند و ما نیز آن را در دستور کار قرار می‌دهیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در وزارت اطلاعات در این زمینه ضوابط خاص خود وجود دارد، اظهارکرد: تا به حال شکایتی در این زمینه از جانب دختران فرد مورد نظر طرح نشده است.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین درباره اظهارنظر مطرح شده از سوی رییس سازمان انرژی اتمی درباره مرزها تصریح‌کرد: از آقای صالحی تشکر می‌کنیم اما طبیعی است که دشمن از هر ابزار و امکاناتی برای تحریک گروهک‌های تروریستی و حادثه‌آفرینی استفاده می‌کند. البته اطلاعات ما نیز صرفا مربوط به فرمایشات جناب اقای صالحی نیست، از گفته‌های ایشان نیز استفاده کردیم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه سال‌گذشته هیچ حادثه تروریستی در مرزها نداشتیم گفت: امسال چند مورد در شمال‌غرب و غرب کشور انجام شد که آخرین آن حادثه تروریستی در بانه بود.

وی با اشاره به تحرک گروهک‌ها برای انجام اقدامات تروریستی در شرق کشور خاطرنشان کرد: همین گروه یک ماه پیش نیز وارد شده و تلاش داشت اقداماتی را انجام دهد که بالاخره این بار در نقطه‌ای از صفر مرزی از غفلت استفاده کرد و دست به این کار زد.

فرمانده ناجا درباره برخی انتقادات مطرح شده از شیوه اطلاع‌رسانی درباره این حادثه خاطرنشان کرد: در موضوع اطلاع‌رسانی دستورالعمل جامعی وجود دارد اما متاسفانه هنگام حوادث هر فردی مصاحبه می‌کند به جز فرد متولی و مسئول!

وی با اشاره به اظهارنظرها و مصاحبه‌هایی که قبل از تنظیم گزارش حادثه منتشر می‌شود گفت: اظهارات مطرح شده در این مورد چندان هم بیراه نبود چرا که در ساعات اولیه به خود من هم 17 کشته گزارش شد. بعدها مشخص شد سه تن از گروه جدا شده و صبح روز بعد با برقراری تماس به گروه ملحق شده‌اند.

به گفته وی در این حادثه گروگانی گرفته نشده است.

وی گزارش اعلام شده از سوی سردارذوالفقاری فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی را گزارش کامل از حادثه اعلام کرد و افزود: 14 تن در جریان این حادثه شهید شدند که 12 تن از آنان سرباز و دو تن دیگر نیز از رزمندگان درجه‌دار بودند.

فرمانده ناجا شمار مجروحان این حادثه را پنج تن اعلام کرد و گفت: یک تن نیز به علت پایین افتادن از خودرو دچار مصدومیت شد.

فرمانده نیروی انتظامی درباره وقوع حادثه نیز گفت: ماشین اول حامل مرزبان در منطقه مرزی حاضر بود که در کمین این اشرار افتاده و پس از آن خودرو دوم مرزبانی نیز برای کمک به آنان آمد که دو تن از آنان نیز شهید شدند.

فرمانده ناجا اضافه‌کرد: پس از این اشرار به خاک کشور پاکستان متواری شدند.

حضور پاکستان در سراوان بسیار کمرنگ است

احمدی مقدم همچنین درباره قوانین موجود در حقوق بین‌الملل و وظایف کشور متقابل در جریان این حادثه خاطرنشان کرد: موضع دولت پاکستان نیز محکوم‌کردن این اقدامات بوده اما پاکستان حضور بسیار کمرنگی در منطقه مرزی سراوان دارد که البته حضور مرزبانی پاکستان در منطقه جزو مطالبات ما بوده که باید آن را تقویت کند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه این حق برای ما وجود دارد که در صورت ناتوانی کشور مقابل اشرار را در خاک آن کشور نیز مورد تعقیب قرار دهیم خاطرنشان کرد: این موضوع در شورای عالی امنیت ملی بررسی شده و تاکنون پاکستان به ما قول داده که در این زمینه اهتمام داشته باشد. همان‌طور که سال‌ها پیش نیز در هماهنگی‌های انجام شده با دولت پاکستان پاکسازی‌هایی در این کشور انجام شد و ما نیز محل‌هایی از اختفای اشرار را به آنان اعلام کردیم.

سربازی در مرز افتخار است

احمدی‌مقدم همچنین درباره اطلاعات مطرح شده مبنی بر شهادت سربازان در مرز و ضرورت تغییر در نحوه بکارگیری این افراد گفت: سربازی یک واقعیت و خدمتی معنوی است و نباید این موضوع که افرادی از مرزهای کشور دفاع می‌کنند را به امری منفی تبدیل کنیم.

وی سربازی را یک افتخار دانست و گفت: این گونه نیست که ما سربازان را برای نگهبانی به مرزها بفرستیم بلکه به نسبت نیاز واحدها تقسیم‌بندی سربازان انجام می‌شود.

شناسایی کشورهای حامی تروریست‌ها وظیفه وزارت اطلاعات است

فرمانده نیروی انتظامی درباره کشورهایی که اقدام به حمایت از تروریست‌ها می‌کنند نیز گفت: شناسایی این کشورها بر عهده سرویس‌های وزارت اطلاعات است و باید در این زمینه بررسی دقیق‌تری انجام شود.

وی درباره گروه‌هایی که مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفته‌اند نیز گفت: در این زمینه نیز باید بررسی انجام شود چرا که تا به حال چند گروه مسئولیت این موضوع را به خود منتسب کرده‌اند.

فرمانده ناجا تصریح‌کرد: چیزی که بدیهی است این است که دشمن پس از انحلال گروهک ریگی تلاش‌هایی را برای جایگزین‌کردن گروهک‌های دیگر انجام داده که هر از گاهی نیز اقداماتی را انجام می‌دهند.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۲۱
غیر قابل انتشار: ۱۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
1
116
خداوند همه این عزیزان رو رحمت کند، امنیت ما مدیون همه این عزیزان هستش، واقعا تاسف‌برانگیز هستش.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
5
186
ما خواهان سربازی اختیاری و حرفه ای هستیم
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
0
42
یک بار باید برای مردم توضیح داده بشه که چرا سربازان نیروی انتظامی در پست های پرخطر جلیقه ضد گلوله و خودروی زرهی و سایر تجهیزات پدافندی ندارن.
شما تا حالا یه سرباز آمریکایی رو بدون کلی تجهیزات الکترونیکی و لباس ایمنی و ... دیدین؟
با یه کلاشینکف خالی که نمیشه دفاع از خود کرد.
حداقل اگر این تمهیدات اندیشیده شده اطلاع رسانی کنن مردم بدونن.
جون سرباز خیلی مهمه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
0
11
بهتر است به عنوان سربازی مرزی و شهادت مرزی بیشتر پرداخته شود
ناشناس
|
CANADA
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
0
37
این پهباد ها فقط به درد هدیه شدن به روسیه می خورند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
0
36
مرزبانی کار آدم حرفه ایه نه سرباز بی تجربه که موقتا اومده چیزی یاد بگیره و بره. یکی به داد برسه.....
حسین از کانادا
|
CANADA
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
1
31
چرا ایشان حتی یه تسلیت هم نمی گه!
نظرات بینندگان