arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۲

جنتی: دستورالعمل یارانه مطبوعات برای شفافیت تصویب شد/ دیگر صحبتی در مورد روزنامه بهار ندارم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ارشاد با بیان اینکه دستورالعمل یارانه مطبوعات به منظور شفافیت در تخصیص یارانه به مطبوعات کشور تصویب شده است، گفت: شرکت کنندگان جشنواره رسانه‌های دیجیتال بلاتکلیف نیستند و این جشنواره تا پایان سال برگزار می‌شود.

علی جنتی شب گذشته در نشست مشترکی که با وزیر اوقاف کشور سوریه داشت، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه به دنبال به تصویب رسیدن دستورالعمل یارانه مطبوعات به بسیاری از نشریات محلی یارانه تعلق نخواهد گرفت و این نشریات مجبور به تعطیلی می‌شوند، اظهار داشت: با این دستورالعمل نشریات محلی تعطیل نمی‌شوند ضمن آنکه این ضوابط را خود نمایندگان مطبوعات تدوین کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خود فعالان عرصه مطبوعات این نمایندگان را انتخاب کرده‌اند، افزود: وزارت ارشاد به منظور شفافیت اقدام به تصویب این دستورالعمل کرده‌ است تا به دنبال آن کسی مدعی نشود که یارانه کم دریافت کرده است.

وی ادامه داد: بعد از این، بر اساس ضوابطی که نمایندگان مطبوعات نوشته‌اند، میزان تخصیص یارانه به مطبوعات را در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد قرار می‌دهیم تا شفافیت بیشتر حاصل شود.

جنتی در مورد برپایی جشنواره رسانه‌های دیجیتال و بلاتکلیفی شرکت کنندگان این جشنواره خاطرنشان کرد: این امر بارها گفته شده است و شرکت کنندگان جشنواره رسانه‌های دیجیتال بلاتکلیف نیستند، قطعاً این جشنواره تا پایان سال برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، جنتی همچنین در پاسخ به این سؤال که با توجه به توقیف روزنامه بهار و  اهانت این روزنامه به امام علی (ع) وزارت ارشاد برای نظارت بیشتر بر مطبوعات چه برنامه‌ای دارد، یادآور شد: در این خصوص مطالبم را قبلاً گفته‌ایم و دیگر صحبتی در این باره نداریم.
نظرات بینندگان