arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۲

نقشه برداری هوایی با هواپیماهای بدون سرنشین در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان نقشه‌برداری کشور از طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین جهت عکسبرداری‌های هوایی برای تهیه نقشه‌های تخصصی خبر داد.

محمود ایلخان در گفت‌وگو با ایسنا ، افزود: در حال حاضر با کمک دانشگاه تهران یک کار پژوهشی در بحث هواپیمای بدون سرنشین جهت عکسبرداری‌های هوایی برای تهیه نقشه‌های تخصصی در حال انجام است که تا چند ماه آینده نتایج آن نهایی خواهد شد.

رییس سازمان نقشه‌برداری کشور با ابراز این عقیده که تاکنون عکسبرداری هوایی برای تهیه نقشه‌های تخصصی در کشور امکان‌پذیر نبوده است، اظهار امیدواری کرد تا با همکاری این تیم تحقیقاتی بتوان به هواپیمای بدون سرنشین جهت عکسبرداری در مناطق شهری برای نقشه های تخصصی دست یافت.

به گفته وی، کشورهای دیگر به این توانایی علمی در بحث عکسبرداری هوایی جهت تهیه نقشه دسترسی دارند اما در کشور ما بحث عکسبرداری هوایی صرفا در حوزه دفاعی وجود داشته است.

ایلخان همچنین از راه‌اندازی ژئوپورتال کشور با همکاری وزارت نیرو خبر داد و گفت: این ژئوپورتال در زمینه زیر‌ساخت‌های داده های مکانی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: بر اساس بند (ه) ماده 46 قانون برنامه پنجم موضوع راه‌اندازی زیرساخت داده‌های مکانی مد نظر بود که خوشبختانه ژئوپورتال موجود با همکاری وزارت نیرو راه‌اندازی شد و یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده است تا کشورهای دیگر به ما توجه کنند همین توانایی است.
نظرات بینندگان