arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۹۹۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۲

امارات: ایران هنوز بعد از 42 سال سه جزیره ما را اشغال کرده است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه امارات در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانیش بار دیگر ادعاها درباره جزایر سه‌گانه ایرانی را تکرار کرد.

«شیخ عبدالله بن‌زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات عربی متحده گفت امیدوار است ایران موضوعاتی که رابطه این کشور با کشورهای خلیج را [فارس] دچار تنش کرده و همچنین اختلافاتش با غرب پیرامون برنامه هسته‌ایش را حل و فصل کند.

شیخ «عبدالله بن‌زاید آل نهیان» که در کنفرانس خبری مشترک با «گیدو وستروله» همتای آلمانیش شرکت کرده بود، بار دیگر این ادعاها را تکرار کرد: «ما یک موضوع حل‌نشده با ایران داریم ـ ایران هنوز بعد از 42 سال سه جزیره ما را اشغال کرده است.»

سه جزیره مورد نظر در سال 1800 میلادی به طور موقت به دست انگلیس افتاد اما در 30 نوامبر سال 1971 به واسطه یک روند قانونی که به تشکیل امارات متحده عربی به عنوان یک کشور مستقل انجامید، مالکیت آن به ایران بازگشت. ایران جزایر سه گانه را جز لاینفک خاک خود دانسته و بارها آمادگی خود را برای رفع سوء تفاهمات با امارات اعلام کرده است.

وزیر خارجه امارات گفت: «امیدواریم ایران همان‌قدر که درباره مسئله هسته‌ای جدی است برای اطمینان دادن به کشورهای اطرافش هم جدی باشد.»

وزیر خارجه امارات ابراز امیدواری کرد که دولت جدید ایران، رویکرد جدیدی در قبال امارات داشته باشد. بن زاید افزود: « این کار به زمان، تلاش و کار سخت بین ما و ایران نیاز دارد.»

«عبدالله بن‌زاید» در بخش دیگری از سخنانش به تحولات مصر نیز اشاره کرد و آنچه اقدامات تروریستی علیه ارتش، پلیس و ملت مصر خواند را هم محکوم کرد.

وی در این کنفرانس خبری مشترک گفت که موضع کشورهای خلیج [فارس] در قبال مصر از گذشته متحدتر شده است.

وزیر خارجه امارات تأکید کرد، اختلافات سیاسی در مصر عملیات تروریستی را توجیه نمی‌کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۴۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
1
27
ببنددهنتوبیشعور
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
0
25
خیلی .... خورده
محمد صادق خلج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
0
29
امارات اصلاً 42 سال قدمت نداره . قبل از ان مستعمره و تحت اشغال انگلیس و قبلتر جزئی از خاک ایران بوده . چرا ایران یک پرونده در دادگاه لاهه برای اشغالگری انگلیس و جدا کردن قسمتهایی از خاک ایران بدون رضاین ایران تشکیل نمیده . اینجوری دیگه صدایی از این شیوخ شکم کلفت در نمیاد چون در مقابل هزاران سند ایران هیچ دستاویزی ندارند
siroos
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
0
22
سلام
یکی نیست به اینا بگه ما چطور جزایر شما رو تصرف کردیم وقتی خودتون وجود نداشتید، می خواهید زندگی بدوی ایلی و قبیله ای را که داشتید را پشت ساختمان ها و مراکز فروش و شهر بازی ها و ... شیک امروزی قایم کنید نمیشه برادر! چهل پنجاه سال زمان کمیه برای فراموش کردن، شما صرفا با درآمدهای نفتی و حماقت سرمایه گذارهای ایرانی به این سرعت عوض شدید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
0
19
ما باز هم رکورد زدیم!! (که عربهای اماراتی هم برای ما شاخ و شانه می کشند!!)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
0
23
انشا... اون سه جزیره تبدیل بشه به مرکز ترانزیت و تجارت کالاهای ایرانی تا بفهمین که از صدقه سر ایران به این روز رسیدید.
نظرات بینندگان