arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۸۹

طالب زاده: سینمای ایران آماده تولید مشترک فیلم با کشورهای غربی است

یک کارگردان گردهمایی اندیشمندان و کارگردان‌های کشورهای مختلف در همایش "هالیوودیسم و سینما" را دارای کارکردهایی مثبت دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک کارگردان گردهمایی اندیشمندان و کارگردان‌های کشورهای مختلف در همایش "هالیوودیسم و سینما" را دارای کارکردهایی مثبت دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، نادر طالب‌زاده در ارزیابی نخستین همایش "هالیوودیسم و سینما" که در حاشیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برگزار شد، گفت: تا به حال چنین گردهمایی و کنفرانسی اتفاق نیفتاده بود، هرسال در جشنواره فجر تعدادی مهمان خارجی به ایران دعوت می‌شدند و به  کشورهایشان بازمی‌گشتند اما در این کنفرانس ما شاهد گردهمایی کارشناسان سینمایی و فیلمسازانی بودیم که با ایران هم نظر هستند و در بحث‌های اساسی سیاسی و اقتصادی و موضع گیری در مقابله با سیطره هالیوود و کنترل صهیونیسم ورسانه غرب نظرات مشترک بسیاری دارند.

وی ادامه داد: این همایش منحصر به فرد بود زیرا افرادی از کشورهای اروپایی و غرب با یک هدف فرهنگی مشترک در یک جا جمع شدند. البته این اولین قدم است که در پنج سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و ما در نقطه دیگری قرار می‌گیریم.

وی به اهمیت این کنفرانس از بعد دیگری اشاره کرد و گفت: به لحاظ تاریخی در مقطعی هستیم که کشورهای بزرگ عربی دچار بحران و تحول هستند و سرور و نشاط‌اش را در جامعه مسلمانان احساس می‌کنیم. این مسئله روی رسانه اثر خواهد داشت و نکته دوم این که این همایش برای سینمای ایران و رسانه‌های کشور نیز خوب است. سینمای ایران آماده همکاری و تولیدات مشترک با کشورها و فیلمسازان غربی است.

کارگردان "بشارت منجی" در ادامه به ارائه نظرات افراد در کنفرانس و راه حل برای مقابله با هالیوود و صهیونیسم اشاره کرد و گفت: در طول جلسات این کنفرانس دو روزه ما از افراد می‌خواستیم که راه‌حل‌ ها و ایده‌هایی را که به ذهن‌شان متبادر می‌شود ارائه دهند تا بتوانیم به نتایج خوبی دست یابیم.

طالب‌زاده با اشاره به حضور "کاترینا پالوو" سینماگری که از یونان برای حضور در همایش به ایران آمده بود، به شناخت وی از آیات قرآنی و ترجمه شاعرانه‌اش از سوره نور اشاره کرد و گفت: آنها آزادانه به طرح ایده‌ها و نقطه نظرات خود می‌پردازند.

وی در ادامه به جالی خالی برخی از فیلمسازان منتقد به سیاست‌های آمریکا و هالیوود اشاره کرد و گفت:  جای خالی ده فیلمساز بزرگ آمریکایی که با سیاست‌های آمریکا مخالفت کردند، همچنین فیلمسازان انگلیسی در این همایش دو روزه خالی بود و امیدواریم در دوره آینده جشنواره، شاهد حضور گسترده فیلمسازان از کشورهای مختلف باشیم.
برچسب ها: طالب زاده
نظرات بینندگان