arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹

مشایی: پخش تصاویر منسوب به دختر موسوی اشاعه فحشاست / كیهان و كل طرفدارانش 2000 نفرند

اسفندیار رحیم مشایی در راهپیمایی 22 بهمن با شعارهایی همچون 'مشایی حیا كن احمدی رو رها كن' بدرقه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسفندیار رحیم مشایی در راهپیمایی 22 بهمن با شعارهایی همچون 'مشایی حیا كن احمدی رو رها كن' بدرقه شد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از مشرق، اسفندیار رحیم مشایی امروز در سكوت خبری در حاشیه راهپیمایی عظیم 22 بهمن حاضر شد اما در آنجا نیز حاشیه‌ساز شد. مشایی در پاسخ به سؤالات خبرنگار مشرق، كمی برآشفته‌ و با اشاره از محافظینش خواست تا خبرنگار را از وی دور كنند.

اما شاید برآیند راهپیمایی نه چندان طولانی وی در بین مردم چندان برای وی رضایت‌بخش نبود.

بدرقه وی با شعارهایی همچون " "مشایی حیا كن احمدی رو رها كن"، "، "مشایی حیا كن دولت رو رهاكن" و... به مذاق وی خوش نیامد و چندین مرتبه آرامش خود را از دست داد.

وی در خیابان محمدعلی جناح، حدفاصل اتوبان كرج تا حدود مسیر ترمینال غرب حاضر شد و همین مسیر را بازگشت.

شاید نكته جالب، تاكتیك هماهنگ شده همراهان رئیس دفتر رئیس جمهور در مدیریت سوالهای خبرنگاران بود و در صورت احساس هرگونه سوال چالشی، سعی داشتند فرد سوال كننده را از مشایی دور كنند و از هرگونه ضبط صدا جلوگیری می كردند.

آنچه می خوانید بخشی از پرسش و پاسخ‌های خبرنگار مشرق و عده‌ای از راهپیمایان با اسفندیار رحیم مشایی در حاشیه راهپیمایی امروز در تهران است:

مشایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینكه چرا مثل همیشه همراه آقای رئیس جمهور و در جوار وی نیستید اظهار داشت: در سفرهای استانی و در محل كار همیشه پیش وی هستم، اما اینجا پیش مردم هستم.

* منظور آقای احمدی‌نژاد از انسان كامل در سخنان امروز چه كسی است؟

مشایی: امام زمان(عج)

* آیا در اعتقاد شما، بهشت زمینی یا حكومت الهی روی زمین برقرار خواهد شد؟

مشایی: بله حتماً

* نقش دولت نهم و دهم در این راه چیست؟

مشایی: نقش دولت نهم و دهم، توسعه عدالت و مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) است.

* آیا ارتباطی بین مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) توسط دولت و ارتباطات خاصی كه دولت با برخی كشورهای منطقه برقرار می‌كند (به موازات وزارت خارجه و از كانال‌های ویژه) وجود دارد؟

مشایی: چنین چیزی وجود ندارد. وقتی وزیر امور خارجه كشوری به كشور دیگر می‌رود، تا وقتی وزیر خارجه كشور مقابل به كشورش نیاید، نمی‌تواند مجدد به آنجا سفر كند. در كشور ما هم رئیس دفتر رؤسای جمهور خیلی از كشورها می‌آیند.


مشایی درباره انتقادات كیهان از آقای احمدی‌نژاد و در پاسخ به اظهارات شخصی كه كیهان را تابع نظام و ولی‌فقیه دانست گفت: مگر آقای احمدی‌نژاد تابع ولی فقیه نیست؟


مشایی با اشاره به رویه روزنامه كیهان نسبت به دولت افزود: روزنامه كیهان مخالف احمدی‌نژاد است نه مدافع او. وی ادامه داد: كیهان و كل طرفدارانش 2000 نفرند كه در اقلیت‌اند.


در همین حال یكی از راهپیمایان گفت: آقای مشایی شما آقای احمدی‌نژاد را از راه منحرف می‌كنید.


در بین مسیر، جوانی با در دست داشتن عكس چاپ شده‌ای از دختر بدحجابی كه از بستگان یكی از سران فتنه است و عكسهای او اخیرا در اینترنت منتشر شده از مشایی پرسید كه آیا این انتشار این عكس در سایتها و چاپ آن یك كار اخلاقی و اسلامی است؟


وی پاسخ داد: به نظر من این كار درست نیست، این كارها از مصادیق اشاعه فحشا است و تمام دنیا وقتی به این كار می‌نگرند، برداشت می‌كنند كه مردم ایران همه دنبال اینگونه مسائل‌اند.


مشایی در پاسخ به سوالی درباره ایجاد اختلاف در بین اصولگرایان از سوی وی و حامیانش، اذعان داشت: برخی از اصولگرایان جلوتر از ولایت حركت می كنند؛ بین آقایان باهنر، لاریجانی، مطهری و.. در مجلس با احمدی‌نژاد خیلی فرق وجود دارد.


یكی از راهپیمایان در مسیر از مشایی پرسید: «آقای مشایی شما باید توضیح دهید كه چرا تمام طرفداران شخص خائنی چون میرحسین موسوی از شما حمایت می‌كنند؟ مطمئن باشید كسانی كه پشت سر موسویِ خائن بودند الان پشت سر تو هستند.» با اینكه فریاد این جوان به گوش همه رسید ولی مشایی از ارائه پاسخ اجتناب ورزید و بلافاصله به صحبت با برخی اطرافیان پرداخت.


درحالی كه دقایقی از پایان یافتن سخنان رئیس جمهور در بین حاضرین میدان آزادی و خیابان‌های اطراف می‌گذشت، مشایی در حلقه‌ای از محافظین به خودرو خود كه یك سمند مشكی رنگ با پلاك معمولی بود رسید ولی از سوار شدن به ماشین اجتناب كرد و مسیر فرعی اتوبان كرج را پیمود تا كمی جلوتر سوار خودرو خود شود.


در این میان خبرنگار مشرق كه به سختی توانسته بود به مشایی نزدیك شود، پرسید: آقای مشایی، شعارهای مردم علیه خودتان را شنیدید؟ نظرتان چیست؟ چرا این شعارها علیه شما داده می‌شود؟


مشایی پاسخ داد: اینها مردم نیستند.


خبرنگار مشرق پرسید: آیا شعاردهندگان اشتباه می‌كنند؟ مشایی جواب داد: قطعاً.


در بین جمع شخصی پرسید: آیا مردم ولایت‌مدار نیستند؟ آیا مردم بصیرت ندارند؟


مشایی پاسخ داد: همه ولایتی هستند. ولی این افراد كه علیه من شعار می‌دهند، مردم نیستند یا اكثریت نیستند.


همچنین مشایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینكه شما چند مسئولیت رسمی دارید و چرا؟ پاسخ داد: من هرتعداد مسئولیت كه داشته باشم آقای رئیس جمهور پاسخگو هستند و باعث آن آقای احمدی‌نژاد است.


رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینكه آیا شما شخصی به نام «علی یعقوبی» را می‌شناسید پاسخ داد: نه! او كیست؟


سؤال‌كننده گفت: او یكی از فعالین مسئله‌دار عرصه آخرالزمان و مدعیان مهدویت است كه شما هم با او ارتباط دارید.


مشایی در پاسخ، به علامت نفی شناسایی این فرد، دست و سرش را تكان داد.


رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی دباره اعطای برخی بودجه‌ها به افراد و جریان‌های خاص از سوی دفتر رئیس جمهور و شخص وی گفت: هیچ بودجه‌ای در اختیار بنده نیست.


در ادامه مشایی در پاسخ به سؤالی بدین شرح كه «آقای مشایی درست است كه شما مهره فتنه آینده هستی؟» از ارائه هر واكنشی پرهیز كرد.


جالب اینكه اسفندیار رحیم‌مشایی برای اثبات ولایتمداری خود چندین مرتبه به قیاس خود و یكی دیگر از مسئولان ارشد قضایی پرداخت و مدعی شد كه آن مسئول به خاطر فلان كار ولایت پذیر نبود و نیست اما من كاملا ولایت پذیر هستم!


در بین جمعیت، فردی خطاب به مشایی گفت: آقای مشایی شما آبروی ما رو بردید، خجالت میكشیم از آقای احمدی نژاد دفاع كنیم.


سرانجام رئیس دفتر رئیس‌جمهور در میان شعارهایی كه علیه وی می دادند، در مسیر خلاف ورودی اتوبان كرج سوار بر سمند مشكی شد.


حتی سوار شدن وی بر اتومبیل نیز از حاشیه به دور نبود و هنگام سوار شدن مشایی، تعدادی با وارد كردن ضرباتی به اتومبیل وی، اعتراض خود را تا آخرین لحظه به اسفندیار رحیم مشایی منتقل كردند.


در پایان این حضور جنجالی، یكی از همراهان وی در واكنش به شعارها، از مردم خواست برای سلامتی رحیم‌مشایی صلوات بفرستند ...

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
5
3
مشایی دروغ میگوید اینها همه فریب کاریندوانهاییکه شعاردادن ادمهای خود مشایی هستند .
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
3
4
این رحیم مشایی هر کی میخواد باشد! باشد ، ولی افرادی که با چنین وضعیتی با ایشان و یا هر کس دیگری برخورد میکنند ، یا خائن اند ، یا دست نشانده افراد خائن . این گونه رفتار ها ( لگد زدن ، فحش دادن ، تهمت زدن در ملاء عام و . . . ) رفتار یک مسلمان یا ایرانی نیست و نشانه ولایت مداری هم نیست .
صابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
3
اینها که شعار میدهند مشایی احمدی را رها کن خیلی خر ندویا خودشان را به خریت زده اند احمدی در دفاع از مشایی حتی جلو فرمان رهبری هم ایستاد وتمام نظرات مشایی مورد قبول احمدی می باشد
نظرات بینندگان