arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۲

پاکستان: سفر ظریف فرصت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد را فراهم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
- سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر اینکه پاکستان روابط بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد گفت: سفر اخیر دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در اجلاس وزرای سازمان کشورهای اسلامی درحال توسعه -دی هشت - در اسلام آباد فرصتی مناسب بمنظور بررسی ارتقای روابط دوجانبه را فراهم کرد.

خانم ˈتسنیم اسلمˈ در نشست خبری عصر امروز (جمعه) خود در اسلام آباد با اشاره به همکاری های مشترک تهران و اسلام آباد درباره مسائل مرزی افزود: پاکستان و ایران از روش های خوبی جهت کنترل تردد در سراسر مناطق مرزی مشترک استفاده می کنند و دو کشور معتقدند که فعالیت مجرمان در این منطقه در راستای منافع ایران و پاکستان نیست.

وی خاطر نشان کرد: بدنبال حادثه اخیر ( سراوان ) در مرز مشترک پاکستان با جمهوری اسلامی ایران؛ دو کشور مسائل مربوط به این موضوع را بررسی و طبقه بندی کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان افزود:حوادث ( تیراندازی) در منطقه مرزی مشترک این کشور با ایران چیزی نیست که بصورت روزانه رخ بدهد.

وی افزود: برخی مواقع قاچاقچی ها و جنایتکاران با ارتکاب جرائم در یک کشور، به کشور دیگری در آن سوی مرز می گریزند و چنین حوادثی نیز می تواند با تحت تعقیب قرار دادن این جنایتکاران توسط دستگاههای قانونی و امنیتی پیگیری شود.

تسنیم اسلم تاکید کرد: پاکستان با استفاده از روش های مختلف با مقام های ایران در ارتباط بوده و دو کشور در خصوص مسائل مرزی با یکدیگر در تماس هستند.

29 آبان (19 نوامبر 2013) ˈابراهیم رحیم پورˈ معاون وزیر امور خارجه ایران در امور آسیا و اقیانوس آرام به اسلام آباد سفر کرد و در دیدار با ˈسرتاج عزیزˈ مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی، امور خارجی، ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور و ˈجلیل عباس جیلانیˈ قائم مقام وقت وزارت امور خارجه پاکستان درباره همکاریهای امنیتی به ویژه رسیدگی به پرونده حادثه تروریستی سراوان گفت وگو کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان