arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲

بیشترین آمار خروج نخبگان مربوط به دانشجویان دوره کارشناسی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: بسیاری از کشورهای مقصد نخبگان به درستی درک کرده اند که باید روی جذب نخبگان در دوره کارشناسی کار کنند و به جای سرمایه گذاری برای جذب دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بر روی دانشجویان دوره کارشناسی سرمایه گذاری می کنند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا سورنا ستاری در حاشیه برگزاری نشست خبری ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب افزود: دانشجویان دارای استعدادهای برتر در سنین کمتر و معمولا در دوران کارشناسی دارای خلاقیت بیشتر هستند و هنوز فکر آن ها شکل دهی نشده است از رو بیشتر در دانشگاه های خارجی جذب می شوند.

وی اظهار داشت: در بیشتر کشورهای پیشرفته از جمله چین و کره جنوبی برنامه ریزی به منظور جذب نخبگان صورت می گیرد.

***نحوه دریافت حمایت های سطح سه بنیاد ملی نخبگان

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر دریافت هزینه از شرکت کنندگان در جشنواره نوآوری و شکوفایی گفت: برای مثال یک مخترع شهرستانی می تواند با مراجعه به پایگاه بنیاد ملی نخبگان استان مورد نظر خود یا مراجعه به بنیاد نخبگان استان مورد نظر برای حضور در جشنواره استانی ثبت نام کند که در صورت پذیرفته شدن در این مرحله از تسهیلات سطح سه بنیاد ملی نخبگان بهره مند می شوند.

وی افزود: همچنین طرح های برگزیده می توانند در جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی شرکت کنند که هزینه تهیه بلیط و دیگر موارد نیز تامین می شود.

به گفته ستاری همچنین اختراعات سطح سه بنیاد ملی نخبگان از حمایت سه تا پنج میلیون تومانی برای تجاری سازی اختراعات خود بهره مند می شوند.
نظرات بینندگان