arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
در نشست «جدايي نادر از سيمين»

اصغر فرهادي: اصراري ندارم خودم همه جزييات قصه ام را شفاف بدانم

فيلم سينمايي «جدايي نادر از سيمين» شامگاه 23 بهمن ماه در ميان استقبال گسترده اهالي مطبوعات در برج ميلاد به نمايش در آمد و پس از آن اصغر فرهادي (کارگردان) و جمعي از عوامل فيلم در جمع خبرنگاران حاضر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فيلم سينمايي «جدايي نادر از سيمين» شامگاه 23 بهمن ماه در ميان استقبال گسترده اهالي مطبوعات در برج ميلاد به نمايش در آمد و پس از آن اصغر فرهادي (کارگردان) و جمعي از عوامل فيلم در جمع خبرنگاران حاضر شدند.
* اصغر فرهادي در باره آخرين فيلمش گفت: مشکلاتي که براي اين کار وجود داشت، به اندازه هر کار ديگري است که در ايران توليد مي شود و اين مشکلات، با همراهي گروه حل مي شد. من در همان زمان ساخت فيلم، لذتم را از آن بردم و بعد از آن هر اتفاقي که بيفتد، برايم مثل يک کادو مي ماند. اميدوارم بتوانم مسيري که اين چند سال به دنبالش بودم را ادامه بدهم و اين مسير قطع نشود و يا من تغيير مسير ندهم.
اين فيلم، گسترش مضامين سه فيلم قبلي من است، اما وقتي که قصه اين فيلم نوشته شد، احساس کردم که اين فيلم و اين قصه، مي تواند پاياني براي بخشي از فيلم سازي من باشد و بعد از ساخت آن، من به دنبال مسير ديگري در فيلم سازي بروم. من فکر مي کنم که ما بايد اين اختيار را به تماشاگر بدهيم که هر آنگونه که دوست دارد، فيلم را ببيند و فکر مي کنم تنها کاري که تماشاگر حق ندارد در هنگام فيلم ديدن انجام بدهد، حرف زدن با موبايل است و اين مساله خيلي مرا عصباني مي کند.
فيلمنامه نوشتن براي من، همانند رانندگي کردن است. در رانندگي ما قواعدي که پيش تر آموخته ايم را به طور ناخودآگاه به کار مي گيريم. من فکر مي کنم در زمان نگارش فيلمنامه هايم هم چنين روندي دارم و واقعاً نمي دانم که چگونه اين کار را مي کنم. همواره زماني که مي خواهم شروع به نوشتن فيلمنامه کنم، فاقد يک مضمون مشخص هستم. من هميشه قصه اي را شروع مي کنم که اصراري ندارم خودم هم همه جزييات آن را شفاف بدانم. در واقع سعي مي کنم داستان هايم حالت چندوجهي داشته باشند و اين سبکي است که مورد علاقه من است و حس مي کنم زماني هم که فيلم مي سازم، لازم است به گونه اي طراحي کنم که سؤالات بعدي تماشاگر، سوالات خود من باشد.
نظرات بینندگان