arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۲

مديرعامل تامين اجتماعي: تغيير برخي قوانين سازمان تامين اجتماعي ضروري است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي گفت: با تغيير در قوانين سازمان تأمين اجتماعي مي‌توانيم در راستاي ارتقاي رفاه اجتماعي و معيشت مردم همگام شويم.

سيد تقي نوربخش با اشاره به اينكه قانون تامين اجتماعي در سال 1354 به تصويب رسيده، گفت: مهمترين هدف سازمان تأمين اجتماعي ايجاد رفاه اجتماعي و حمايت از آحاد مردم در مقابل بيماري‌ها و تأمين معيشت آنان است.

وي، رسيدن به پوشش بيمه همگاني و يك منبع مالي نسبتا پايدار را مهمترين بحث سازمان تأمين اجتماعي دانست و افزود: دنياي امروز در طي 4 دهه با پيشرفت تكنولوژي با اينكه نتايج موفقي داشته ولي قانون بيمه هيچ تغييري نكرده پس بايد نگاه ويژه‌اي به صندوق بيمه تأمين اجتماعي شود و از طريق تفكيك بخش بيمه، حمايت و امداد به اين نتيجه دست يافت.

نوربخش با ابراز تاسف از كاهش سن بازنشستگي در ايران نسبت به ديگر كشورها تصريح كرد: ارائه خدمات عمومي به بازنشستگان و مستمري بگيران و ايجاد شرايط بهتر براي زندگي آنان از اولويت‌هاي اين سازمان است.

مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي عملياتي شدن بخش قلب و آنژيو بيمارستان شريعتي را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: نگاه نظام به بحث رفاه اجتماعي تغييرات زيادي داشته و هدف اين نظام برقراري عدالت اجتماعي به خصوص در زمينه اقتصاد و نگاه حمايتي به صندوق‌هاي بيمه است.
نوربخش چهار سياست سازمان تأمين اجتماعي را برنامه محوري، قانون مداري، پاسخ گويي و پاكدستي دانست و افزود: سازماني كه نيمي از جمعيت كشور را پشتيباني مي‌كند نياز به يك برنامه راهبردي دارد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان