arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۰۳۷۲
تعداد نظرات: ۱۵۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲

محاصره ناوگان اوکراین توسط روسیه/ اوکراین: این یعنی جنگ/ فرار 700 هزار شهروند اوکراينی به روسیه / هشدار ناتو، نگرانی آمریکا

این کشتی جنگی علاوه بر سامانه های تسلیحاتی در عرشه خود، تجهیزات بسیار پیشرفته ای دارد که برای جمع آوری اطلاعات و رهگیری ارتباطات مخابراتی استفاده می شود. البته حضور کشتی جنگی روسیه در بندر هاوانا بر کسی پوشیده نیست زیرا این کشتی در منطقه ای پهلو گرفته است که بسیار نزدیک به یکی از سواحل گردشگری کوباست که هر روز هزاران گردشگر از سراسر جهان به آنجا می روند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


در حالیکه اخبار تایید نشده ای از محاصره ناوگان دریایی اوکراین در دریای سیاه توسط روسیه منتشر شده است، وزیر خارجه آن کشور از انگلیس و آمریکا برای حفظ امنیت کمک خواسته است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ شبکه خبری الجزیره ˈآندری پراوبیˈ دبیر شورای امنیت ملی اوکراین که مسئولیت فرماندهان بلندپایه امنیتی و نظامی را برعهده دارد، گفت: به وزیر امور خارجه دستور داده شده است تا از آمریکا و انگلیس برای تضمین امنیت اوکراین کمک بخواهد.

همچنین این شبکه خبری در گزارش تایید نشده و کوتاه دیگری اعلام کرد ناوگان روسیه در دریای سیاه رزمناوهای اوکراین را محاصره کرده است.

درهمین حال یک مقام بلندپایه امنیتی اوکراین روز یکشنبه گفت: کیف همه نیروهای ذخیره نظامی را برای افزایش آمادگی توانایی جنگی خود فراخوانده است.

ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا روز شنبه در یک گفت و گوی تلفنی با ˈولادیمیر پوتینˈ، همتای روس خود مسکو را به دلیل اعزام نیروی نظامی به اوکراین به نقض آشکار قوانین بین المللی متهم کرد و خواستار کاهش تنش ها بر سر اوکراین شد.

منطقه خودمختار کریمه در روزهای اخیر شاهد اعتراض های گسترده عمومی علیه حکومت جدید اوکراین بوده است و در زد و خوردهای مخالفان و طرفداران این حکومت در روزهای اخیر یک نفر کشته و ده ها نفر دیگر مجروح شدند.

اوکراین: این یعنی حنگ

نخست وزیر موقت اوکراین مداخله نظامی روسیه در اوکراین را به منزله آغاز جنگ دانست.

در برابر احتمال مداخله نظامی روسیه در اوکراین، مقامات جدید اوکراین برای ارتش این کشور حالت آماده باش اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ آرسنی لوتسنکو نخست وزیر موقت اوکراین اعلام کرد مداخله نظامی اوکراین آغاز جنگ و پایان روابط روسیه و اوکراین خواهد بود.

وی گفت : ما آماده هستیم از تمامیت ارضی خود دفاع کنیم. ما متقاعد شده ایم که روسیه در اوکراین مداخله نظامی نخواهد کرد زیرا این مداخله در چنین شرایطی به منزله آغاز جنگ و پایان هرگونه رابطه میان دو کشور خواهد بود.

فرار 700 هزار شهروند اوکراينی به روسیه

رسانه های روسیه روز یکشنبه گزارش دادند بنا بر اعلام نیروهای مرزبانی این کشور، حدود 675 هزار تبعه اوکراین طی ماههای ژانویه و فوریه، کشور خود را به مقصد روسیه ترک کرده اند.

خبرگزاری دولتی ایتار تاس روسیه در این باره گزارش داد نیروهای مرزبانی روسیه اعلام کردند علت مهاجرت این اتباع اوکراین، روبرو شدن آنها با نشانه های «فاجعه انسانی» در این کشور است.

یک مقام نیروهای مرزبانی روسیه در این باره گفت: «در صورتی که آشوب ناشی از انقلاب در اوکراین همچنان ادامه داشته باشد، صدها هزار تن از پناهندگان این کشور به مناطق مرزی روسیه سرازیر خواهند شد.»

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ همچنین شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از منابع روسی اعلام کرد طی ماه های ژانویه و فوریه حدود 700 هزار شهروند اوکراینی به روسیه پناه برده اند.

هشدار ناتو

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز یکشنبه اعلام کرد روسیه، صلح در اروپا را به واسطه اقدامات نظامی خود در اوکراین تهدید می کند.

«آندرس فوگ راسموسن» دبیر کل ناتو همچنین از مقامات روسیه درخواست کرد تا هر چه سریعتر، تنشهای به وجود آمده در خصوص اوکراین را کاهش دهند.

«راسموسن» در این باره گفت:‌« آنچه که روسیه هم اکنون در قبال اوکراین انجام می دهد، ناقض اصول منشور سازمان ملل متحد است. روسیه، صلح و امنیت را در اروپا تهدید می کند.»

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ دبیر کل ناتو همچنین از مقامات روسیه خواست تنش های به وجود آمده را کاهش دهند. وی از طرفین درگیری در اوکراین درخواست کرد «به تلاشهای خود با هدف دور شدن از این وضعیت خطرناک ادامه دهند.»

نگرانی آمریکا

آمریکا نگرانی حضور کشتی جنگی روسیه در آبهای کوباست.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ، هم اکنون کشتی جنگی ویکتور لیونوف روسیه در آبهای بندر هاوانای کوبا پهلو گرفته است و این مسئله آمریکا را تا حدودی نگران کرده است زیرا این بندر حدود نود مایل با آمریکا فاصله دارد.

این کشتی جنگی علاوه بر سامانه های تسلیحاتی در عرشه خود، تجهیزات بسیار پیشرفته ای دارد که برای جمع آوری اطلاعات و رهگیری ارتباطات مخابراتی استفاده می شود. البته حضور کشتی جنگی روسیه در بندر هاوانا بر کسی پوشیده نیست زیرا این کشتی در منطقه ای پهلو گرفته است که بسیار نزدیک به یکی از سواحل گردشگری کوباست که هر روز هزاران گردشگر از سراسر جهان به آنجا می روند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ در هر حال سفر از پیش اعلام نشده این کشتی جنگی به بندر هاوانا واشنگتن را تا حدودی نگران کرده است. در جریان جنگ سرد اتحاد جماهیر شوروی هزاران نفر از نیروهای خود را در کوبا مستقر کرده بود و ایستگاههای شنود خود را تا سال دوهزار و دو نیز در کوبا حفظ کرده بود که از آمریکا جاسوسی می کردند.

ظاهرا برخی از رهبران روسیه دلشان برای آن روزها تنگ شده است. وزیر دفاع روسیه اخیرا گفت او در حال مذاکره با کوباست تا در صورت امکان پایگاههای نظامی روسیه را دوباره به کوبا بازگرداند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵۳
در انتظار بررسی: ۹۷
غیر قابل انتشار: ۳۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
946
243
وقتش بود روسیه یه درس حسابی به آمریکا بده و باید روسیه برای حفظ جایگاه خودش یه جنگ درست حسابی راه بندازه تا اروپا بدونه پشت سر آمریکا ایستادن دیگه راه فرار و پناه بردن نیست مطمئن هستم آمریکا به زودی توسط روسیه و چین و کره شمالی تحت فشار بسیار زیادی قرار خواهد گرفت و ایران هم در مذاکره با 5+1 بسیار شانس و اقبال زیادی پیدا کرده و موفق خواهد شد امتیازات بیشتری از غرب بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
شما که درخواست جنگ می کنی، فکر مردم بیچاره که قربانی های اصلی جنگ هستن رو می کنی؟! واقعا خجالت آوره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
کیلویی نظر میدی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
عجب! خب بقیه اش چی میشه؟ کلاغه به خونه اش میرسه؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
زور گویی در هر صورت بسیار عمل زشتی هستش..حالا چه بلوک شرق باشه چه غرب...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
این ها توهم است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
ببخشید شما؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
به این میگن افکار وآروهای کیهانی!!
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
بهله! خدا عاقبت این کشور و بخیر کننده اگه تصمیم گیرهاشم مثل شما فمر کنم...حالا چرا کره شمالی گذاشتی کنار چین؟
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
وقتشه که امریکا یه درس حسابی به روسیه بده....
اعتدال
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
عزیزان عزیزان ترمزها را بکشید .
بحث بر سر آمریکا و روسیه نیست بلکه روی جهان تک قطبی و چند قطبی است .
تروریسم موجود در دو دهه اخیر حاصل همین تک قطبی بودن جهان است .لطفا احساساتی نشوید .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
این یعنی آغاز جنگ جهانی سوم
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
تفکرت خراب. برو خودت رو اصلاح کن. مردم اکراین چه گناهی کردن!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
قضیه ی کریمه مثل جنگ ما با صدام می مونه که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب صدام ادعای مالکیت بی جا بر خوزستان را کرد و یک عده ی قلیل منافقان تقاضای پیوستن به عراق را داشتند ولی اکثریت مردم خوزستان نمی خواستند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
ناشناس خیال پرداز شما واقعا فکر کردید که سایت انتخاب و نظرات ما برای پوتین ترجمه میشود؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
شرط میبندم هر روز روزنامه کیهان رو میخونی!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
شما خیانت دولت قبلی روسیه(کومونیست ها) رو می بینی ولی خیانت های الان آمریکا و اروپا رو نمی بینی؟ اگر الن وضع اوکراین اینجوریه مقصر اصلیش اروپاست که با دخالت و را انداختن تظاهرات دولت قبلی رو برانداختند و الان شرق اوکراین طرف دولت قبلی اند و غرب اوکراین طرف اروپا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
نه عزیزم این روسیه بود که تحقیر شد و بد نیست بدونی روسیه در برابر قدرت نظامی غرب حرفی برای گفتن نداره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
شما هم بهتره که آماده بشی و در کنار کره شمالی در جنگ خق علیه باطل شرکت کنی!
عرفان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
شما فکر کردین اگه روسیه با آمریکا وارد جنگ بشه به نفع ایرانه ، تحلیل شما اینه که پیوند با شرق مثله چین کوکره شمالی کمونیست وروسیه چون بر ضد آمریکا هستن به نفع ماست واقعا متاسفم فلسفه ما انقلاب ما نه شرقی نه غربی بوده وهست دوست عزیز این چه طرز تفکری است .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
شما می گید بنده اشتباه می کنم (نویسنده )
باید عرض کنم تاریخ همش تکرار میشه و مردم بی پناه همیشه قربانی می شوند و ایران هم تمایل بیشتری از نظر نظامی به روسیه و شرق داره تا با آمریکا ولی این چیزی هستش که اتفاق می افته آمریکا و اروپا به شدت ضربه می خورند از این شکست مثل سوریه
باید بپذیرید الان دنیای زور گویی و قدرت نمایی و جنگ هستش هر کشوری زورش برسه حتما اعمال فشار می کنه
در ضمن کشورهای اروپایی دوست دارن ایران رو داشته باشند تا بتونن قدری از قدرت شرق رو کاهش بدهند در آینده اگه نظرم اشتباه باشه و یا مال شما باشه مشخص خواهد شد پس تا بعد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
به نظر من این فقط آغاز چند قطبی شدن دوباره ی جهانه . همین . جنگی هم در کار نخواهد بود . خیالتون تخت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
حمله ه ه ه ه ه ه ه !!!
ابراهیم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
ناشناس عزیز فراموش نکن روسیه قدرت مقابله با غرب به ویژه آمریکاه را ندارد.درثانی اگربه تاریخ نگاه کنی متوجه میشوی که روس همیشه خیانت کار و سودجو بوده.مثل دریای خزر خودمان.مثل نیروگاه اتمی بوشهر.مثل موشک اس300 بازم بگم.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
129
676
استعمارروسیه ، زشت و کثیف است .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
والا فکر میکنم دنیا استعمار رو به انگلیس - فرانسه و ... بشناسه این چیزی که شما میگی استعمار ، سرزمینهای شوروی هست.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
استعمار امریکا و کشورهای اروپایی قشنگ و تمیزه؟!
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
یعنی استعمار امریکا و غرب زشت نیست؟استعمار کلا زشته دوست عزیز
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
زشت وکثیف این که یه عده بجای دیدن واقیاط دنیا فقط به شنیده های خودشون از شبکه های دروغ پراکنی غربی گوش بدن وفقط طبق اونا نظر بدن و اصلا مصالح کشور در نظر نگیر در حال حازر زعیف شدن روسیه به نفع ما نیست من میدانم که روسیه به ما ظلم زیادی کرده ولی در سیاست دروست و دشمن همیشگی وجود نداره پس بهتر بزاریم این دو باهم دست پنجه نرم کنن تا ما یکم نفس بکشیم یا می تونیم از هردو طرف امتیاز بگیریم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
حتما استعمار آمریکا و انگلیس خیلی تمیز و زیبا هستش!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
سخن محمد آقا به اعتدال عقل نزدیکتر است . لطفا احساساتی نشوید .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
محمد سوم ابتدایی دیکته چند شدی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
متحدان روسیه همه از نظر اقتصادی بدبختن.
حسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
این روسیه بود که اذزبایجان و شهرهای قفقاز را از ایران جدا کرد بعد از جنگ جهانی دوم هم میخواست اذربایجان کنونیه ایران رو بالا بکشه که بخاطر اولتیماتوم امریکا نیروهاشو بیرون برد.چون اونموقع بمب اتم نداشتمد و امریکا تهدید به استفاده از بمب اتم کرد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
استعمار کلا زشته !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
آقایون محترم . بهتره بدونین که جنایاتی که روسیه در حق ایران کرد , هرگز آمریکا نکرد . بهتره یه کم تاریخ بخونین
م.م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
روسها دشمن واقعی ایرانیها هستند ودر طول تاریخ جنایات زیادی علیه ما مرتکب شده اند.
به امید نابودی روسها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
14
218
ای بابا یک جوری می گید جنگ انگار بازی رایانه ای یه فکر کردی که مردم می میرن؟ ای وای به حالت که کشتن انسانها پیش چشمت چقدر ساده است!! به را ستی برای دیدگاهت باید من گریه کنم چرا خود این اندیشه هم مضر است برای انسانیت!!
عباس میرزای کناره خزر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
51
252
آق پوتین ، دیگه دوران کشور گشایی و قاجار و تزار بازی و لنین و استالین بسر آمده عمو ، کجای کاری ، قرن 21 هستش ومردم برای یک وجب خاک کشورشون هم می جنگن ، حواست باشه ، نگو به من نگفتی
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
به آمریکا هم بگو، عراق افغانستان، ویتنام، لیبی، آمریکای لاتین و ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
کاش اینارو به بوش و اوباما هم میگفتی که عراق و افغانستان و سوریه را به این وضع کشوندن و مهمتر به اسراییل که خاک فلسطینو اشغال کرده
alig
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
کاشکی کشورگشایی آمریکاهم میدیدی بعد نظر میدادی
موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
45
33
ایارن باید استفاده کنه از این موقعیت برای فروش گاز به کشور اوکراین میتونه تحخت فشار بزاره اروپا و آمریکا رو با این روش.

گرچه هنوز زوده نتیجه گیری ولی مطمئنا جنگی نمیشه ولی آماده باش 100% دوطرف قابل پیش بینیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
22
181
كشوروملت ماهنوزعهدنامه هاي ننگين تركمنچاي وگلستان راكه روسهاي كثيف برشاهان بي كفايت قاجارتحميل كردازيادنبرده هنوزفراموش نكرديم كه كشوربسيارپهناورمادرروزگاري كه امريكاييهاهنوزمطرح نشده بودندتوسط روسهاباهمكاري عثمانيها پاره پاره وتجزيه شدومواردديگروحالا اوكراين...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
عهدنامه هاي ننگين تركمنچاي و گلستان حاصل حکومت خودکامه و عیاش فتحعلی شاه قاجار بود که تکه تکه خاک میدادند و حاصل آنرا هزینه عیاشی های خویش میکردند .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
اینگیلیس چه کار کرد اصل کار اینگلیسه
ali
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
برادر من نواحی که انگلیس طبق عهد نامه ی پاریس و...جدا کرذد که بیشتر تا ضررای اقتصادی شو چی می گی ویا فروش اطلاعات ایران در اون زمان به روسا .....
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
37
224
روسیه زالوصفت و نامرد است.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
43
206
روسیه اشغالگر است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
آمریکا هم که فامیل جنابعالی است !
حالا بگو چه کنیم؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
19:24 عزیز چرا میخوای با توسل به موضوع نامربوط به بحث تجاوز روسیه رو ماله بکشی؟
آخه چرا؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
ناشناس 23:15 شما چرا طرفداری از زورگویان رو میکنید ؟ هر دوتاشون زور گو هستند ، اصل واقعیت اینه !
ali
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
پس امریکا یا انگلیس و فرانسه ومتحدانشون چی ...امریکا فقط تو عراق بیشتر از دو میلیون نفرو کشت....
یا مهدی ادرکنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
195
45
انشاالله که اینطور بشه چون امریکا دیگه افسارش گریخته شده ودر همه امور کشورها دخالت کرده و بزور خودشو تحمیل می کنه امیدوارم جنگ شه تا هم از تصلیحات و مهمات جنگیش کم شه و هم روسیه و چین نشون بدن قدرت برتر دنیا کیه الان امریکا فقط داره از اسمش استفاده می کنه در صورتی که هر کس که تصلیحات نظامی رو دنبال کنه میدونه روسیه قویترین کشوره اون موقعی که هیچ کدوم از کشورها نمی دونستن بمب هسته ای چیه روسیه بمب هیدروژنی داشت 100برابر قویتر از هسته ای
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
افسار گسیخته - تسلیحات
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
استاد؟!!!! افسارگسیخته نه گریخته،ضمناًتسلیحات درسته ،تازه این اطلاعات نظامیت منوکشته؟؟؟؟!!!!!!!
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
شما اول یاد بگیر تسلیحاتو چه جور می نویسن بعد کارشناس سیاسی شو
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
الان خوشحالی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
عزیزم اطلاعاتتو آپدیت کن لطفا. آمریکا بودجه سالانه نظامیش حدود 500 میلیارد دلاره و روسیه حدود 70 میلیارد دلار.
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
افسار "گسیخته" درسته دوست عزیز نه افسار گریخته! یاد ام پی‌تی افتادم!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
تسلیحات درسته دوست عزیز نه تصلیحات
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
امیدوارم که امثال شما هم فارسی رو درست یاد بگیرید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
کاملا موافقم با حرفاتون یا مهدی ادرکنی چون مطالعه نظامی قدری داشتم روسیه به شدت قویتر از آمریکا و ناتوست فقط کافیه یه موشک 24 کلاهک اتمی خودش رو شلیک کنه و یه دور بزنه و در یه نقطه فرود بیاد اونوقت معلوم نیست چه بلایی سره زمین و اون کشور می آد
فاروق
| NORWAY |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
عجب عجب عجب.......
ناشناس
|
CANADA
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
69
190
وقتشه كه امريكا و اروپا يه درس درست وحسابي به اين پوتين بدن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
روسیه کشوری قدرتمند است واز پسشون برمیاد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
روسیه 1روزه تمام اروپا رو میتونه اشغال بکنه.ارتش روسیه ونیروی دریایی وهوایی وهسته ای قدرتمند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
روسیه تنبان خودشو نمیتونه بکشه بالا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
یه جوری نظر میدین انگار مسابقات جام جهانیه.بابا سرنوشت یه عالمه انسانه می فهمین
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
خداکنه روسیه بتونه مشت محکمی تو دهن این آمریکا بزنه که خیلی دیگه خودشو برتر میبینه
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
46
217
روسها کثیفترین استعمارگران و آدمفروشان تاریخند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
لابد انگلیسیها و آمریکایی ها خوبن!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
37
167
حق روسیه است هر چی میکشیم از این روسیه است
پاسخ ها
یاس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
شما که دشمن پشت سرتو نمیبینی و نمیشناسی چطور روسیه رو محکوم میکنی
بس نیست آمریکا بدتراز این حرکتها رو که میکنه با بمب و موشک به کوچک و بزرگ رحم نمیکنه ولی روسیه بدون شکلیک یک گلوله از مردم یک جزیره حمایت میکنه
واقعا چطور شده آمریکا و اسرائیل و اروپائیهای جنایتکار برای بعضی از هموطنان اینقدر خوب شدند؟
توهینهای آمریکاو.... وکشورگشائیهایشون،حمایتهاشون از تروریست وووو اینهارو خبر ندارند این هموطنان دلسوز ، که حالا دشمن براشون عزیز شده و اونی که از حق غنی سازی اورانیوم ایران دفاع کرده بد شده؟
متأسفم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
153
44
بنظرمن باید روسیه بجنگه...وروی امریکارو کم کنه...امریکا فکر میکنه تمام کشورهازیر نظر اونن ولی اینطوری نیس...روسیه تومیتونی برو جلو....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
شما که خیلی طرفدار روس ها هستی یا تاریخت خیلی ضعیفه (قراردادهای ترکمنچای و گلستان!!!) یا از اخبار روز خبر نداری (ساخت یه نیروگاه تو نیم قرن!!!)
یاس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
اگر ساخت نیروگاه نیم قرن یا بیشتر طول کشیده بهتراست از ترورهای آمریکا و اسرائیل علیه ملت و دانشمندان هسته ایرانه
بالاخره نیروگاه را هرچند دیر ولی ساختند اما دوستان جدید شما با اون همه جنایتها وحمایتهاشون از تروریستها و کشورگشائیهاشون چی؟ به چه قیمتی این جرثومه های فساد و تباهی و خون و آتش براتون عزیز شدند؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
بی عرضگی پادشاهان ما رو به پای اونها ننویس چون ما هم 2000 سال قبل نصف جهان دست ما و توی نقشه پارت یا ایران فعلی بود
منصور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
39
125
روسیه تصور میکنه دوباره مثل سال 2008 که به گرجستان حمله کرد الانم میتونه زورگویی کنه غافل از اینکه شرایط خیلی تغییر کرده!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
مثلا چه تغییری؟ لابد منظورت اینه که ایران مواضعش تغییر کرده!!!!!!!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
18
72
انشا ... که جنگ نمیشه ولی جنگ روسیه و غرب جنگ جهانی سومه و کل دنیا را در بر میگیره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
5
79
نباید از هیچکدوم حمایت کرد"به نظرم هر دو طرف زیادی خواهن اما این حالت باعث میشه که امریکا و غرب هم به خودشون بیان و این مسئله منجر به ایجاد توازن بین قدرت های جهانی و کسب امتیازات بیشتر توسط ایران در مذاکرات پیش رو میشه"چون با درگیری حتی لفظی بین این دو گروه همه توجهات از ایران دور میشه و دیگه ایران به عنوان خطری برای جهان در نظر گرفته نمیشه
اشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
18
92
سلام خدمت ناشناس اولی ؟؟؟ عذر میخاهم شما خیانت روسیه ازایران را فراموش کردی ؟؟؟؟ از قرارداد ترکمن تادریای خزر تا راه اندازی نیروگاه اتمی ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
آشنا جان . داستان ترکمان چای و عهدنامه گلستان حاصل خیانت حکومت خودکامه زمان بود .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
روسیه با قلدری تمام خانات ایروان ونخجوان را از ایران جدا کردو ایران را از حق کشتیرانی در دریای خزر محروم کرد علاوه بر پرداخت پول،قرارداد گلستان که از خیانت های روسیه در حق ایران به علاوه هاپولی کردن پول اس300ها و...
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
از اون دوره تا حالا 2 بار در شوروی سابق انقلاب شده و اساس حکومت تغیبر کرده. این حرف شما مثل این می مونه که مثلا هندی ها بردارن بخاطر اشغال در زمان نادرشاه به حکومت فعلی ایران بد و بیراه بگن!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
19:27 اونوقت روسیه این وسط چیکاره بود ؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
ناشناس محترم حتما برادران روس هم بخاطر بی لیاقتی شاهان قاجار و از سر دلسوزی چند میلیون هکتار از کشور ما رو ضمیمه کشور خودش کرده تا هر وقت عاقل شدیم پس مون بده تا کی با لغات بازی میکنید ...............
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
پادشاهان بی عرضه و عیاش در اون زمان در ایران مد بوده و اینها باعث بدبختی ایران بوده والی اگه ایران پادشاهانی مثل داریوش و کوروش و خشایار شاه داشت قضیه کاملا بر عکس می شد دوست عزیز برید قضیه های تاریخی رو درست علت یابی کنید نه احساسی
حقیقت به مراتب تلخ تر از خوش خیالی و فکر خوب هستش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
9
64
آره این فرصت خوبی برای ایران است ولی مثل جریان جنگ چهانی دوم نشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
11
41
آمریکا هم بود این کار می کرد سگ زرد برادر شغاله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
7
39
نه عزیز کشور ما توسط روسها وانگلیسی ها تکه پاره شد
اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
7
29
جنگ در هر جایی که باشه قشنگ نیست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
22
53
چرا اکثر مخاطبین این سایت غربگرا و شرق ستیز هستن؟ من نمیگم روسیه خیلی خوبه،ولی مگه غرب چه گلی به سر ما زده؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
این افرادی که میگی فقط ترکمانچای رو یادشونه و مدام میخوان یادآوریش کنن ! ولی توطئه های امریکا رو در تاریخ صد ساله ایران که کمتر از ترکمانچای هم نبوده رو یادشون نیست ! از اون ور بوم افتادن !
یاس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
از این اتقاق متأسفم
این مسئله به خیانت به خون شهدا و آرمانهای انقلاب نزدیک است
جنایتهای غرب را فراموش کرده و شرق که در ساختار هسته ای ایران کمک میکرد را دشمن میشمارند
برای گم کردن خود که باعث چنین افکاری بین غرب دوستان جدید افتاده باید گریه کرد.متأسفم
بعد از سی سال که اموال ما را مصادره کرده و این همه ضرر به ایران رسانیده اند!!!!!!!!
این وقتها گفته میشودسوراخ دعا را گم کرده اند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
گل گفتی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
غرب کشور مارو تکه پاره نکرده .منظورم امریکاست .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
شرق در ساختار هسته ای به ما کمک کرد !!!!!!
جوک سال بود این ؟
خونمون رو مکید بخاطر یک نیروگاه.
راستی ویروس استاکس نت از لپ تاپ کی وارد شبکه ی نیروگاه شد؟ چقدر از این برادر شرقی خسارت گرفته شد؟ نکنه خدای ناکرده از حق کاپیتولاسیون برخوردار بودن؟
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
آفرین گل گفتی کاملا موافقم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
16
47
روسیه اصولاً یک کشور تجاوزگره؛
یادمون نره که همین کشور در دورۀ اقتدار، در دست درازی به خاک ایران، هیچ کوتاهی نکرد.
جنایتهاشون هم پس از اشغال ایران در جنگ جهانی، باید یادمون باشه.
اگه به سابقۀ روسها در جنایت و اشغالگری نگاه کنیم، از غربی هاکم نداره که هیچ، سابقۀ سیاهتری هم داره؛ مثلاً تجاوز به لهستان، چکسلواکی، گرجستان.
پوتین دستش برسه، نمونۀ کاملی از استالینه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
15
37
تمام بد بختی کشور های نگون بخت اوکراین، بلاروس، مقدونیه و خود روسیه از حکومت خود کامه، مافیای نفتی پوتین است.
یک تحلیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
15
36
بنده از عزیزان نظر دهندن تمنا دارم اندیشه را از دسترس احساس خویش دور نگه دارند .
بحث بر سر جهان تک قطبی و چند قطبی است نه حمایت از آمریکا و روسیه.
تا وقتی شوروی سابق به عنوان ابر قدرت دوم در جهان مطرح بود کسی هرگز شاهد تروریزم با این غلظت در دنیا نبود اما بعد از فروپاشی ابرقدرت شوروی سابق و تک قطبی شدن جهان ، آمریکا تا توانست بر جنایت های خود افزود و ترورزم القاعده در جهان ، سلفی ها در کشورهای عربی حاصل همین تک قطبی آمریکائی است . حال که روسیه قرار است مجددا به عنوان ابرقدرت در جهان ظاهر شود و جهان پس از دو دهه از تک قطبی آمریکا و حامیان غربیش خارج شود پس باید به دور از احساسات آنرا مبارک خواند .
پاسخ ها
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
واقعاً آفرین به این تحلیل . به نظر منم دنیا باید دو قطبی باشه تا جلوی وحشیگری آمریکایی ها گرفته بشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
روسیه اصلا توان اقتصادیه ابر قدرت شدن رو نداره .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
5
30
دوست عزيزي كه باعنوان مقدس يامهدي ادركني پيام دادي شمااول سوادتوبااون غلط املاييهاي وحشتناك ببربالا بعددرموردسياست اظهارنظركن عزيزدل برادر
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
2
23
اگه جنگ بشه عین بازی بتلفیلد میشه :))
علیرضا
|
UNITED STATES
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
7
23
فیزیک و سیاست یه جورایی شبیه هم هستند. چرا؟
**کره زمین با بودن دو قطب مغناطیسی شمال وجنوب به حیات خودش دوام میده و بدون اون همه چیز ازبین میره.
**در الکتریسیته همیشه جریان الکترون بین قطب مثبت و منفی برای حفظ تعادل جاری است.
**پس در حیات بشریت بر روی کره زمین هم باید حداقل دو قدرت برای بالانس کردن قوا وجود داشته باشه.
**با از هم پاشیدن بلوک شرق تا حدودی این توازن از بین رفته بود و شاید جریانات سیاسی و مناقشه های حال حاضر در دنیا به این دلیل باشه.

این نظر رو فارغ از جانبداری به غرب و شرق میگم، دوست دارم در این خصوص نظر دوستان و سایر کاربران عزیز رو بدونم
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
نظری ندارم
7
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
1- فیزیک و سیاست چه ربطی دارن به هم ؟! تو کدوم دانشگاه یا توسط کدوم فیزیکدان یا سیاستمدار این نظریه مطرح شده که بعدش ثابت بشه ؟! 2- اصلآ طبق چه اصولی الان جهان تک قطبیه ؟ مگه قدرت گرفتن کشورهایی مثل برزیل , مکزیک , چین , کره جنوبی , هند , اندونزی , کانادا , ترکیه و .... رو نمیبینید , درب رقابت جهانی باز شده و دنیا داره از انحصار ابر قدرتها خارج میشه , هرکی برای پیشرفت و آینده برنامه ریزی کنه و تلاش کنه جایگاهش ارتقاء پیدا میکنه مثل امارات , کره جنوبی , مالزی و غیره 3- خود دنیا توازن خودش رو حفظ میکنه و اصلآ لازم نیست برای ایجاد مثلآ ( توازن جهانی ) از کشور کمونیست و متجاوز و مافیا پرور روسیه حمایت کنیم . 4- مردم هر کشوری حق دارن در مورد آینده کشورشون و اینکه متحد روسیه باشن یا غرب تصمیم بگیرن , اگه ما به این ابتدایی ترین حقشون احترام نذاریم در واقع حمایت میکنیم از دخالت مستقیم در امور داخلی یک کشور و شاید این اتفاق برای خودمون هم پیش بیاد و دیگران در امور داخلی ما دخالت کنند و انتخاب ما رو هیچ فرض کنند اون وقت میتونی بفهمی چقد بهت زور میاد !!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
13
34
سران روس بهتره زمان جنگ جهانی دوم رو مرور بکنند.
زمانیکه با حمله آلمان هیتلری به شوروی سابق 22 میلیون انسان روسی کشته شدند. تازه اون موقع اگه همین آمریکا به داد دول متفق نرسیده بود و آلمان رو ضعیف نکرده بود چه بسا کشور روسیه توسط آلمانها کاملا تصرف میشد. هر چند که سرمای شدید سیبری و وسعت تمام نشدنی شوروی سابق هم مزید بر علت شدند تا روسها جان سالم بدر ببرند.
پاسخ ها
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
از قضا دلیل این که آلمان شکست خورد شوروی بود . شما که چیزی از مقاومت لنینگراد در مقابل آلمانها و اون همه عظمت شوروی چیزی نمیدونی بهتره حرف نزنی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
هرکسی نظرش رو میگه و بقیه هم میخونن , ولی چطور به خودت حق میدی به کسی بگی ( بهتره حرف نزنی ) ؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
علیرضا پس جنگ متفقین در آفریقا و پشتیبانی از طریق ایران همه اش کشک ؟...
برو مرور کن برادر .. کار یه کشور نبود .. متفقین ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
44
16
بوی جنگ میاد!
آخ جون!
ماهان
|
UNITED STATES
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
24
39
باید پذیرفت زور اوکراین و کشورهای اروپایی به روسیه نمیرسه و در صورت حمله به اوکراین مطمئنا هیچ اتفاقی نمیفته.
پاسخ ها
افشین قشقایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
فرانسه ،ترکیه،انگلیس، ایتالیا،اسپانیا،عربستان،کاناداو آمریکاااااااااااااااااا این وسط خواب که نیستن... اگه آمریکا به سوریه حمله نکرد در هر صورت برنده میدان بود و خواهد بود چه اسد ضعیف شده سر حکومت باشه چه طرفداران غرب اما مطمین باشید ناتو لحظه ای به روسیه مجال زیاده خواهی نخواهد داد...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
مسئله اینه که مردم غرب اوکراین و درصدی از شرق از روسها به خاطر جنایتهایی که سرشون در اوردن مثل بحران گندم سال دهه 30 میلادی که به تلف شدن میلیونها اوکراینی منجر شد متنفرند .روسیه ممکنه در کوتاه مدت به زور یه کارایی بکنه ولی در دراز مدت مردم خودش هم خواهان پیوستن به اروپا خواهند شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
96
16
فقط احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
فقط روحانی کبیر
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
20
18
آمریکا وانگلیس کثیف فکر میکنن هر کاری بخوان تو دنیا میتونن بکنن,کی اکراینیها رو تو این چند ماه تحریک میکرد,کی هی اعلام حمایت از مخلفا میکرد این کثافتا با پولو قدرت سیاسی نظامی هر غلطی میخوان تو همه جای دنیا انجام میدن انقلابهای ساختگی ایجاد میکنن دولتها رو به نفع خودشون عوض میکنن ولی از انقلابهایی که واقعیه ولی به ضرر اوناست به شدت جلوگیری میکنن مثل بحرین,ولی ببینید چی بر سر مردم سوریه آوردند,وقتشه که کشورهایی مثل روسیه چین و...در مقابل این کثافتا بایستن.ببینید با ایران چیکار دارن میکنن.
777
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
14
23
روسها همیشه کثیف ترین سیاستها را داشتن
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
19
14
با سلام خدمت دوستان به نظر بنده تاريخ گذشته ديگر گذشته واينك روسيه متمايل به ايران است وامريكا وانگليس ضد ايران حالا به غير از اينكه جنگ از هر جانب خوب نيست ولي ما نبايد به طرفداري از امريكا ضد روسيه برخيزيم يادتون باشه كل مشكلات مسلمونا وكشور ما از همين آمريكا وغرب هستش تازه اگه ما در قديم قراردادهاي ننگين داشتيم از دو طرف بوده است هم شوروي هم بريطانيا وغرب كه اون هم بخاطر حكومتهاي اون زمان ايرانه كه خدا لعنتشون كنه ايرانو تكه تكه كردن ولي الان شكر خدا نظام ما قوي وبا اقتدار است والسلام
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
6
15
بیخیال هم وطنا کشور خودتونو بچسبید, خدا به بندگانش خوبش وعده داده , بنشینید و ببینید چطور دشمنانتون همدیگر رو نابود میکنن.
جکسون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
3
13
تادعواشروع نشده برم کفتراما ازپشت بوم بیارم اینجوری که بوش میاد لاشخورابه جون هم افتادن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
2
8
صد در صد فوتوشاپه
دنباله رو ازادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
5
13
به نام خدا
در جهان امروز خون نجات دهنده انسان هاست بالاخره این امریکا و غربیا هستند که با قلدر بازی هاشون نمیزارن مردم جهان اب خوش از گلوشون پایین بره یکی باید تو حال اینا بزنه.بعد از قدیم گفتن دشمن دشمن من دوست منه به یه ملت هم فش نمیدن با شعور .
سهيل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
10
17
روسها با اين بهانه واهي كه روس تبارها در كريمه امنيت نخواهند داشت،به اوكراين نيروي نظامي اعزام كرد و حريم اوكراين رو نقض كرد.همين الانشم كريمه يه منطقه خودمختاره.اگر اين روسها انقدر رو اين مسايل حساسند چرا به چچن ها و تاتارها استقلال نميدن.چرا اين آزادي رو از كشور خودشون شروع نميكنند.نه هم نژادند نه هم زبانند،نه هم مذهب.پوتين توهم تزار بودن زده و دنبال ايجاد روسيه بزرگه،حالا به هر قيمتي،دوستاني كه از روسيه طرفداري ميكنيد،اين لاشخور يه روز سراغ شما هم مياد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
3
11
مشت اولو هر کی بزنه برنده است
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
9
15
به گواه تاریخ ما در سالهای گذشته بیشترین ضربه و اشغال را از روسیه خوردیم. اینو هیچ وقت فراموش نکنید. به نظر من بی اعتمادترین جماعت همین روسها هستن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
3
6
این یک سرگرمی است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
19
11
چه عجب روسها به غیرت اومدند وقتشه یکی دیگه مثل ایران درست و حسابی جلو امریکا وایسته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
1
12
بیاید به خودمون به ایران فکر کنیم به منافع کشور خودمون امریکا روسیه اروپا اوکراین به خودشون ربط داره باید به این سوال پاسخ بدیم که اگر روابط امریکا و روسیه بر سر مسله اوکراین تیره و جنگی بشه بر مذاکرات هسته ای ایران چه اثری می گزارد نفع ما در تنش بین امریکا روسیه و اروپاست یا در عدم تنش لطفا به این سوال پاسخ بدین ما باید از دریچه منافع ملیمون به حوادث نگاه کنیم دوران دلسوزی برای دنیا و دیگر کشورها گذشته منفعت ما در چیه اگر صلح منافع مارو تامین میکنه صلح اگه جنگ بین این کشورها منافع مارو تامین میکنه جنگ فقط منافع ایران برای من اهمیت داره بقیه اگر منافع امریکا یا روسیه براشون مهمه خودشون میدونن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
جنگ برای هیچ کس منفعت نداره و باعث بی ثباتی و بدتر شدن اوضاع می شه.بعدم ما انسانیم و نمی تونیم این قدر خودخواه باشیم
بهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
3
18
به احتمال زیاد اوکراین تجزیه خواهد شد.
ستاداسلامی قدس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
3
16
دیگ به دیگ می گه روت سیاه
این روسیه وآمریکا دارند باهم جنگ می کنند ملت های بیچاره را مهره ی شطرنج خودشون کرده اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
8
19
همین الانش نصف مردم روسیه با یارانه دولت زنده هستن وای به حال اینکه جنگ بشه روسیه فقط هارت و پورت میکنه مثل طبل تو خالیه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
7
13
به گواه تاریخ ما در سالهای گذشته بیشترین ضربه و اشغال را از روسیه خوردیم. اینو هیچ وقت فراموش نکنید. به نظر من بی اعتمادترین جماعت همین روسها هستن.
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
5
9
بنده با نظر ،یک تحلیلگر، موافقم.
بحث جهان چند قطبیه
حالا شاید روسیه آشکارانه کاراشو جلو میبره ولی دلیل نمیشه طرف مقابل یعنی آمریکارو در نظر نگیریم. همین غرب بود که وضعیت اوکراین رو به اینجا رسوند
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
1
8
بوی جنگ میاد کفن های سوخته
دانا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
15
16
پوتین خوب می دونه کی باید چیکار کنه.دانا چون طبله ی عطار است،خاموش و هنرنمای و نادان چون طبل غازی بلند آواز و میان تهی
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
13
5
ما از این فرصت خدادادی استفاده کنیم تا حواس امریکا پرته اسراییل را با خاک یکسان کنیم
تفکرستان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
3
7
همیشه تقابل بین قدرت ها ضرر بزرگی به جهان سوم ی ها که از هر کدام از طرفین حمایت میکردند رسانده مثل ماجرای دفاع رضا خان از نازی ها که دیدید چه بر سر مملکت آمد .تو این جریان هم هر کی خر خودشو می رونه و بیچاره مردم اکراین که بین این دو بلوک هستند. درضمن بدو نین روسیه یکی از آخرین حیات خلوت خود را به هیچ وجه از دست نمی دهد و غرب نیز در تلاش که بتواند اکراین را از نفوذ روسیه بیرون بکشد تا روسیه از گذشته تضعیف تر شود .این برنامه ی چند ده ساله غرب برای کم کردن قدرت شرق است.((همش جنگ قدرت چه در داخل چه بیرون))
حمید
|
-
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
5
11
اگه شما گشتی تو دنیا بزنید و کشورهایی که با دنیای غرب رابطه خوبی دارند را با کشورهایی که رابطه خوبی ندارند را باهم مقایسه کنید می بینید کشورهای گروه اول در رفاه هستند و خیلی هم پیشرفت کردند مثل ژاپن ، کره جنوبی همچنین کشورهای عربی ، در مقابل وضعیت مردم در کشورهای گروه دوم را که خودتون خوب میدونید کوبا ، کره شمالی ، ایران و ... پس بهتره ما به روسها اعتماد نکنیم نمونه کارهای آنان بلایی است که در طول تاریخ سر ما درآورده اند همچنین سر انرژی اتمی بوشهر که ما را حسابی سرکیسه کرده اند و هر روز به بهانه های مختلف از ما باج می کیرند . .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
1
8
آقا اصلا همه گزینه ها روی میز هست....
هرچیزی میتونه بشه...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
4
10
آخروعاقبت خواندن روزنامه کیهان ....جنگ طلبی است.
شاهین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
1
3
سلام دوستان غلط املایی چرا انقدر زیاده؟ از هیجان کاذب جنگه؟؟؟؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
12
14
روسيه شهامت جنگ نداره.سگي كه پارس ميكنه گاز نمي گيره.كساني كه از روسيه حمايت ميكنن از نوادگان قاجارن كه كشور رو تحويل روس ها دادن.
رامین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
2
14
مثل اینکه بعضی ها فراموش کردن 100 سال پیش همین روسها گنبد امام رضا رو به توپ بستن و کلی زن و مرد و بچه رو که به اونجا پناه برده بودن رو به خاک و خون کشیدن اون روز حتما برای مبازه با تروریسم و خروج از حالت جهان تک قطبی ما باید هزینه می دادیم که کم هم ندادیم حالا هم نوبت اوکراین. هم غرب و هم شرق دنبال منافع خودشون هستن لطفا جانبداری نکنید از کسایی که هر کجا منافعشون اقتضا کنه هر کسی رو قربانی می کنن شما نمی تونید به بهای برقراری صلح انسانیت رو زیر پا بزارید و یه عده بی گناه رو قربانی کنید تا صلح بر قرار بشه مطمئن باشید نمی شه تو الگو رفتاری هیچ کدوم از انبیا و امامان هم چنین چیزی نمی بینید نمی دونم کسایی که از طرفداری از گروهی می کنن چه غرب و چه شرق چه منافعی دارن یا چه کسی رو الگوی تفکرات خودشون قرار می دن. فقط واقعا براشون متاسفم
اريايي
|
UNITED STATES
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
7
10
من خودم طرفدار سرسخت تفكر اصلاحات هستم و از كمونيست روسي بي زار،ولي اين مي تونه يه موقعيت استثنايي براي افزايش قدرت منطقه اي ايران باشه
،بايد صبر كرد ديد بحث چقدر جديه
علی روشن ضمیر
|
UNITED STATES
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
21
6
همزمان مسلمین هم باید یک هجوم سراسری را به بلاد کفر طرح ریزی کنند و قسمت هایی از اروپا را همانند دوران عثمانی تصرف کنند و کفار را خوار و ذلیل کنند.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
27
11
درود بر ایران ، روسیه و چین
شیدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
15
17
ای کاش بدون اینکه کسی کشته بشه روسیه امریکا رو ادب کنه
نظرات بینندگان