arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۲

هاشمی رفسنجانی:اخلاق همیشه لگدمال استعماریون می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تحسین حرکت های بین المللی برای جلوگیری از جنگ افروزی، کاستن از ظلم و ستم را وظیفه هر انسانی دانست.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در دیدار هیأت گروه بین‌المللی بحران، با تحسین تلاش­ها برای جلوگیری از ایجاد شعله‌های جنگ بین انسان‌ها، گفت: در دنیایی كه هر روز شاهد جنگ افروزی افراد، گروه‌ها و دولت‌هایی علیه هم نوعان خود هستیم، تلاش برای ممانعت از گسترش آن، برخاسته از روحیه لطیف انسانی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: وظیفه هر انسانی است كه هر جا ظلم و ستمی می‌بیند، برای كم كردن آن تلاش کند.

ایشان در پاسخ به توضیحات مدیر اجرایی گروه كه میانمار را میدان روشنی از عملكرد خود می‌دانست، گفت: در همان میانمار، مسلمانان مظلومانه زندگی می‌كنند و گروه‌های بین‌المللی كاری نمی‌كنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی فلسطین را تابلویی از ظلم 60 ساله ابرقدرت‌ها علیه یك ملت مظلوم دانست و گفت: چراغ سبز ابرقدرت‌ها و گاهی كمك‌های تسلیحاتی و سیاسی آنها به رژیم غاصب اسرائیل، ظلم به مردم مظلوم را مضاعف كرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نصیحت ناپذیری را روحیه قدرت های جهانی دانست و گفت: این قدرت‌ها بر اساس منافع خود وارد كشورها می‌شوند و امنیت اجتماعی ملت‌ها را مخدوش می‌كنند.

وی با تشریح سیاست‌های متضاد كشورهای استكباری در خصوص ملت‌های جهان، گفت: به قامت سیاست‌های استعماری خویش لباس حقوق بشر می پوشانند و در هر كشوری بر اساس منافع خود حرف می زنند و عمل می‌كنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این نكته كه «اخلاق همیشه لگدمال استعماریون می شود»، گفت: در این دنیا هر مقدار تلاش برای كم كردن آلام مظلومان ستودنی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامه‌ها وفعالیت‌های گروه‌های متعدد جهانی برای برقراری صلح و آرامش بین انسان‌ها را ارزشمند خواند و گفت: این تلاش‌ها نشان می‌دهد كه هنوز انسانیت زنده است.

خانم لوییز آریور، رئیس و مدیر اجرایی گروه بحران بین المللی نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های سازمان بین المللی بحران، گفت: وظیفه سازمان جلوگیری از مناقشات مسلحانه است.

وی منطقه خاورمیانه را منطقه ای پرمشغله برای سازمان دانست و گفت: در آفریقا و آسیای جنوب شرقی هم مواردی داشتیم كه برای كم كردن جنگ ها تلاش كردیم.

خانم لوییز آریور گفت: منافع هیچ كشوری را تأمین نمی كنیم و هدف ما كم كردن مناقشات است.

وی سفر گروه خود به ایران را عالی توصیف كرد و گفت: مذاكرات بسیار خوبی با مسؤولان جمهوری داشتیم كه شامل موضوعات مختلف، از جمله مسایل هسته ای بود.

رئیس گروه بین المللی بحران، سوریه، عراق، افغانستان و اوكراین را محور برنامه های گروه برای سفر به ایران دانست و گفت: بر پرهیز از افراط گرایی و احترام به نهادهای بین المللی تأكید كردیم.

خانم لوییز آریور كه خود را قاضی و آشنا به مسایل قانونی معرفی كرد، گفت: اقدام جناب عالی برای احترام به قانون در ماجرای عدم احراز صلاحیت برای ریاست جمهوری را می ستایم.
نظرات بینندگان