arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳

تاسیس واحد حقوق بشر در وزارت دادگستری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور وزیر دادگستری از تشکیل "مرجع ملی حقوق بشر" در این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش ایرنا، مظفر الوندی روز یکشنبه در حاشیه مراسم روز زن در وزارت دادگستری در جمع خبرنگاران افزود: بنده عهده دار مسئولیت مرجع حقوق بشر وزارت دادگستری شدم و این دفتر طبق شرح وظایفی که در این وزارتخانه آمده تدوین شده است.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک نهاد دولتی حقوق بشری، پیگیر ترویج حقوق بشر و شهروندی در همه نهادهای مرتبط در جامعه هستیم.

مشاور وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک اظهار داشت: برنامه های خود در مرجع حقوق بشر وزارت دادگستری را از طریق آموزش همگانی و رصد کردن موارد احتمالی نقض حقوق بشر، حضور در ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و نیز همکاری و ارتباط با سازمان های مردم نهاد حقوق بشری، دنبال خواهیم کرد.

الوندی، بررسی گزارشات حقوق بشری که در ایران منتشر می شود و اتخاذ تصمیم درباره مواضع حقوق بشر در کشورهای مختلف را از دیگر برنامه های این مرجع عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اداره کل دفتر حقوق بشر وزارت دادگستری دو سالی است که در ساختار این وزارتخانه قرار دارد، ادامه داد: وزیر دادگستری اصرار داشتند تا این موارد را دنبال کند و موضوع حقوق بشر در وزارت دادگستری فعال شود، البته این دفتر رسما کار خود را آغاز نکرده است.

دبیر مرجع ملی حقوق کودک با بیان اینکه ما قصد داریم سازمان های مردم نهادی که در زمینه حقوق بشر فعال هستند را شناسایی کرده و با آنها تعامل داشته باشیم، گفت: قصدمان این است تا همان اقداماتی را که در زمینه حقوق کودک در وزارت دادگستری دنبال کرده ایم، انجام دهیم.

الوندی درباره فراکسیون حقوق کودک که از سوی یکی از نماینده های مجلس پیشنهاد شده بود نیز گفت: در مورد این فراکسیون قبل از سال جدید جلساتی داشتیم و در شورای مرجع ملی قرار است که این کار انجام شود و فراکسیون پیشنهاد شده رسمی نیست و از سوی تعدادی از نماینده های مجلس ارائه شده است.

وی افزود: یکی از اولویت های ما در بحث کودک، مباحث مربوط به کار کودکان و مسائل بودجه و نیز کودکان خیابانی است و ان شاءالله از ابتدای اردیبهشت اقدامات خود را در مرجع ملی حقوق کودک انجام خواهیم داد.
نظرات بینندگان