arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

پادشاه عربستان درآستانه مرگ جایزه گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر کل انجمن جایزه فرهنگی "شیخ زاید" در یک کنفرانس مطبوعاتی که در ابوظبی برگزار شد، گفت: جایزه "شیخ زاید" لقب شخصیت فرهنگی سال 2014 را به پادشاه عربستان اختصاص داد.

ابنا: هیئت امنای جایزه فرهنگی "شیخ زاید" وابسته به نویسندگان امارات متحده عربی، جایزه شخصیت فرهنگی سال 2014 را به ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان اعطا کرد.

دکتر علی بن تمیم، دبیر کل انجمن تعیین کننده این جایزه، روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی که با حضور محمد خلف المزروعی مشاور ولیعهد ابوظبی در امور میراث فرهنگی و دیگر اعضای شورای امنای این جایزه در ابوظبی پایتخت امارات برگزار شد، گفت: جایزه "شیخ زاید" لقب شخصیت فرهنگی سال 2014 را به ملک عبدالله اختصاص داد.

در همین حال شيخ سلطان بن طحنون آل نهيان، رئیس سازمان حمل و نقل و مسئول هیئت فرهنگ و گردشگری ابوظبی گفت: اعطای جایزه شیخ زاید به خادم حرمین شریفین(!)، مایه افتخار و منبع غرور بیشتر برای این جایزه خواهد بود.

وی تاکید کرد که خادم حرمین شریفین(!) از شخصیتی فوق العاده والایی برخوردار است و دستاوردهای انسانی و فرهنگی او برای همه جهان منبع الهام و برای جهان عرب و اسلام نمونه و الگو باقی می‌ماند.

مسئول هیئت فرهنگ و گردشگری ابوظبی به نقش سازنده و مثبت ملک عبدالله در ترویج فرهنگ گذشت اشاره کرد و افزود: این اقدامات خادم حرمین در منطقه به چراغی برای روشن کردن راه پیشرفت برای دیگران تبدیل شده است!

اهدای این جایزه به پادشاه عربستان درحالی صورت گرفته که وی در آستانه مرگ حتمی قرار دارد و در معاینات به عمل آمده از ملک عبدالله، بیماری وی سرطان ریه تشخیص داده شده است.

موسسه تحقیقاتی امور خلیج فارس واقع در واشنگتن به نقل از برخی منابع در عربستان و آمریکا گزارش داد پزشکان ملک عبدالله را جواب کرده و به او گفته‌اند تا پایان سال 2014 می‌میرد.

این موسسه خاطرنشان ساخت: تیم پزشکان به ملک عبدالله گفته‌اند تنها شش ماه دیگر زنده می‌ماند.

این موسسه در بیانیه‌ای در 17 آوریل تصریح کرد: ملک عبدالله از سرطان ریه رنج می‌برد.
براساس این بیانیه، ملک عبدالله که یک سیگاری قهار است در جریان دیدار اخیر خود با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ 28 مارس دستگاه تنفسی داشته است.
نظرات بینندگان