arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

آیت الله جوادی آملی: برخی‌ها کارشان نیش زدن در سایت‌ها و روزنامه‌ها است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  یکی از مراجع تقلید شیعیان تصریح کرد: برخی‌ها کارشان نیش زدن در سایت‌ها و روزنامه‌ها است و برخی‌ها نیز تلاش می‌کنند تا دلها را به دست آورند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی، بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی اظهار داشت: متاسفانه 80 درصد از بیمارهایی که مردم امروز با آن دست به گریبان هستند مروبط به نحوه تغذیه و خوردن غذا است.

وی ابراز داشت: در روایات داریم که انسان تا گرسنه نشده نباید غذا بخورد و در هنگام غذا خوردن نیز قبل از سیر شدن باید دست از غذا بکشد تا دچار مشکلات و بیماری نشود.

استاد برجسته حوزه عنوان کرد: مشکل اصلی امروز اطبا ما این است که آنان انسان را حیوان ناطقی می‌دانند که فقط حرف می‌زند در صورتی که باید به این موضوع مهم توجه داشت که نیازهای بدن را روح رهبری می‌کند.

وی ادامه داد: انسان وقتی خبر خوشی می‌شنود یا در یک مراسم شادی حضور می‌یابد یا مصیبتی می‌بیند میل چندانی به غذا ندارد که باید محققان این مسئله از نظر علمی نیز مورد بررسی قرار دهند.

آیت الله جوادی آملی، با بیان اینکه پزشکان دارای مقام برجسته و والایی هستند افزود: پزشکان دارای علم بدن و علما دارای علم دین هستند.

مرجع تقلید شیعیان جهان، اضافه کرد: اگر پزشک در سالهای دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور می‌یافت علم دین داشته و اگر یک روحانی در طی این سالهای در صحنه جنگ حاضر نشد علم دنیا را داشته است.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: برخی‌ها کارشان نیش زدن در سایت‌ها و روزنامه‌ها است و برخی‌ها نیز تلاش می‌کنند تا دل‌ها را به دست آورند.



رئیس جمهور به وعده‌های خود در بخش سلامت و بهداشت و درمان متعهد است

در ابتدای این دیدار نیز سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبریک روز معلم به این مرجع تقلید ابراز داشت: در ابتدای کار دولت شرایط خوبی نداشتیم هر چند که این روز‌ها شرایط کمی بهتر شده و مشکلات در حال گشایش است و هم اکنون آرامشی در جامعه حاکم و تنش‌ها و دعواهایی که در گذشته بوده کمتر شده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور به وعده‌های تبلیغاتی خود در خصوص توجه به بخش سلامت و بهداشت و درمان متعهد است و این امر در سخنان و برنامه‌های ایشان به چشم می‌خورد.

قاضی‌زاده گفت: امروز در عرصه سلامت با مشکلات فراوانی مواجه هستیم که یکی از آن‌ها عدم توانمندی لازم دفترچه‌های بیمه درمان تکمیلی است که تاکنون نتوانسته‌اند نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: در سال گذشته دولت برای ماوالتفاوت افزایش نرخ ارز مبلغ 2 میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان کمک کرد که در سال جاری این مبلغ به ده میلیارد تومان رسیده است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان