arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

خدمت سربازی بار دیگر در اوکراین اجباری شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس جمهوری موقت اوکراین با فراخوان خدمت نظام وظیفه اعلام کرد این تصمیم با هدف مقابله با بدتر شدن اوضاع امنیتی در شرق این کشور اتخاذ شده است.
 

بگزارش فرانس پرس ، دفتر رئیس جمهوری موقت اوکراین روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد فراخوان خدمت نظام وظیفه به جهت مقابله با وخامت اوضاع در شرق و جنوب این کشور اتخاذ شده است تا با شبه نظامیان هوادار روسیه که ساختمان های دولتی در این مناطق را اشغال کرده و یکپارچگی اوکراین را تهدید می کنند مقابله شود.

اوکراین هم اکنون 130 هزار نیروی نظامی دارد که با فراخوان نیروهای احتیاط می تواند آن را به یک میلیون نفر افزایش دهد.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین تصریح کرد: «این اقدامات به تمامیت ارضی کشور آسیب می زند.»

قانون خدمت سربازی مردان 18 تا 25 ساله را شامل می شود.

خدمت سربازی در اوکراین در حدود یکسال پیش لغو شده بود.

با شدت گرفتن بحران درشرق اوکراین، الکساندر تورچینف رییس جمهوری موقت این کشور، چهارشنبه گذشته گفت دولت از کنترل اوضاع در شهرهای شرقی عاجر مانده اما کاملا در وضعیت آماده باش جنگی قرار گرفته است.

در همین حال از دونتسک در شرق اوکراین خبر می رسد شبه نظامیان هوادار روسیه دفتر دادستانی را به اشغال خود در آورده اند. گزارش شده است که در تلاش این نیروها برای تسخیر ساختمان دادستانی منطقه، چندین نفر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس روسیه، تورچینوف این دستور را در حالی صادر کرده است که انتظار می رود روز جمعه عملیات نظامی ویژه ای با نظارت رییس دستگاه اطلاعاتی اوکراین برای تصرف مناطق اشغال شده دراستان لوگانسک از سوی نیروهای شورشی، انجام شود.

شایان ذکر است صندوق بین المللی پول نیز اعطای کمک های 17 میلیارد دلاری خود را به اوکراین مشروط به بازگرداندن سیطره کی یف بر مناطق از دست رفته کرده است.

در همین حال، اوکراین روسیه را متهم به تجهیز و حمایت از شبه نظامیان مخالف دولت می کند، ادعایی که مسکو آن را رد می کند.

از مرزهای شرقی اوکراین گزارش می شود حدود ۴۰ هزار نیروی نظامی روسیه در آنسوی مرزها مستقر شده اند.
نظرات بینندگان