arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

هیئت پارلمانی ایتالیا فردا در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا، مهمترین محور مذاکرات هیات پارلمانی ایتالیا که صبح فردا (شنبه) وارد تهران می شوند را تقویت نقش گروه های دوستی پارلمانی هر دو کشور در تصمیم گیری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین الملی عنوان کرد.

«جواد هروی» در گفت و گو با  ایرنا افزود: هیات پارلمانی ایتالیا متشکل از 10 نفر از نمایندگان پارلمان این کشور صبح روز شنبه (سیزدهم اردیبهشت) وارد تهران می شوند و سفر آنها تا روز سه شنبه (شانزدهم اردیبهشت ) ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هیات پارلمانی ایتالیا در نخستین برنامه خود بعد از سفر به تهران ، با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا دیدار خواهند کرد.

هروی ضمن اظهار تاسف از کمرنگ بودن روابط پارلمانی کشور گفت: به نظر می رسد هم اکنون فرصت مناسبی ایجاد شده است تا گروه های دوستی پارلمانی بیش از پیش به این حوزه ورود پیدا کنند.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: گروه های دوستی پارلمانی می توانند درمسیر رفع دشمنی ها گام برداشته و آنچه موجبات ستیز و نارخرسندی میان دولت ها شده است را برطرف کنند.

وی افزود: در گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا سعی می شود روابط فی مابین که طی سال های اخیر رو به ضعف بوده را به صورت دیپلماتیک و حرکتی پرشتاب گسترش دهیم.

هروی مهمترین محور اساسی مذاکرات را پررنگ تر کردن نقش مجامع پارلمانی دو کشور در تصمیم گیری های بین المللی عنوان کرد.

وی با اشاره به سفر هیات پارلمانی ایتالیا در زمستان سال گذشته، افزود: در این سفر راهکارهای تازه برای برون رفت از وضعیت موجود و انقطاع روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور مورد توجه دوطرف قرار خواهد گرفت.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا اضافه کرد: مباحث دانشگاهی و همکاری های فرهنگی نیز از دیگر مباحثی است که در سفر هیات پارلمانی ایتالیا به ایران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هیات پارلمانی ایتالیا در خلال سفر چهار روزه خود به تهران با برخی کمیسیون های مجلس شورای اسلامی و مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

برچسب ها: هیئت ، پارلمانی ، ایتالیا ، فردا
نظرات بینندگان