arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

درخواست رهبر کمونیست‌های اوکراین از کی یف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از شبکه خبری راشا تودی، پیوتر سیموننکو، رهبر حزب کمونیست اوکراین عنوان کرد: در شهر ماریوپل یک قتل عام رخ داد و تعدادی از کسانی که کشته شدند در درجه اول غیرنظامی بودند که این حقیقت پنهان شده است. وقتی که شما سه عضو یک خانواده را در آشپزخانه خانه آن‌ها می‌کشید باید پاسخگوی اقدامات خود باشید.

در حوادث 9 مه شهر ماریوپل 9 نفر کشته و 49 تن دیگر زخمی شدند. سیموننکو از کی‌یف خواست تا عملیات خود در جنوب شرقی این کشور را که به عملیات تروریستی علیه مردم اوکراین تبدیل شده، متوقف کند.

وی همچنین اظهار داشت: دولت کی‌یف 7 میلیون ساکن دونتسک و لوهانسک را که در همه‌پرسی استقلال رای دادند تروریست خوانده‌ است.

به گفته سیموننکو، حوادث اخیر در شهرهای اودسا و ماریوپل نشان می‌دهند که کی‌یف قصد دارد یک دولت ملی فاشیست تشکیل دهد.

این در حالی است که الکساندر تورچینوف، رئیس جمهوری موقت اوکراین از رهبر کمونیست‌های اوکراین انتقاد کرده و او را به انتشار اطلاعات غلط متهم کرد.

تورچینوف سپس از وزارت دادگستری اوکراین خواست تا فعالیت‌های جدایی‌طلبانه حزب کمونیست را بررسی کرده و در صورت نیاز این حزب را ممنوع کند.

در همین راستا اولگ پیاگینیبوک، رهبر حزب ملی‌گرای سوابودا نیز عنوان کرد که مدارکی از حزب کمونیست و حزب مناطق در دست دارد که براساس آن‌ها وزارت دادگستری اوکراین می‌تواند فعالیت این احزاب را ممنوع کند.

وی اما از کی‌یف خواست تا اقدامات خود در شرق این کشور را پایان دهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان