arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

وزیر دادگستری:عرصه فرهنگ میدان رقابت سیاسی و تسویه حساب نیست/ چه اشکالی دارد وظایف صداوسیما و روحانیت در مقوله عفاف و حجاب را متذکر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر دادگستری تاکید کرد: باید با حسن ظن، انصاف، صداقت و جامع نگری در حوزه فرهنگ وارد شویم و مقوله فرهنگ را جایگاهی برای حساب کشی و تسویه حساب اجتماعی و رقابت سیاسی قرار ندهیم.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در جلسه تفسیر قرآن در جمع کارکنان وزارت دادگستری گفت: دین برای تحول فرهنگی آمده و عامل تحول ذهنی و فرهنگی انسان و یک حقیقت فرهنگی است و پاسخی می باشد به نیاز فرهنگی انسانها تا ذهن، نگاه، نیت و رفتار آنان را سامان بخشد.

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی اظهار داشت: باید معارف دینی را دقیق و عمیق در جامعه بسط و نشر و در همه حوزه های فرهنگی، دین را مبنا، ماخذ، حاکم و داور قرار دهیم و در این حوزه گزینشی برخورد نکنیم.

نامبرده در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه باید بپذیریم نوع رفتارهای اجتماعی در کشورمان اعم از مقوله حجاب و عفاف، اخلاقیات، رفتار عمومی و سبک زندگی و غیره معیوب است ، اظهار داشت: البته نباید در این حوزه بدبینانه و با غلو برخورد و یا تسامح کرد.

وزیر دادگستری همچنین با اشاره به اینکه با تمرکز و حساسیت در یک حوزه خاص از فرهنگ، سایر حوزه ها مورد غفلت واقع می شوند ، گفت: متاسفانه در کشورمان مشکلات اخلاقی، طلاق، مواد مخدر، روابط ناصحیح و ارتکاب برخی منکرات به صورت آزار دهنده ای درآمده است.

وی همچنین با اشاره به هزینه سرسام آور جبران خسارات ناشی از این مشکلات در سطح جهانی نیز افزود: متاسفانه ما نیز امروز تحت تاثیر این فضای جهانی قرار داریم.

پورمحمدی ضمن اشاره به اینکه حجاب و عفاف مقوله ای فرهنگی و نیازمند فرهنگ سازی، تربیت، برنامه ریزی و دقت است، گفت: نباید تلاش های گذشته را در این خصوص نادیده گرفت یا بی فایده تلقی کرد و به هنجارشکنان نیز نباید اجازه آلوده سازی جامعه را داد.

وی با اشاره به آمارهای موجود در خصوص تاثیر مصرف مواد مخدر در افزایش طلاق، ناهنجاری های اجتماعی، سرقت، قتل، شیوع امراض مسری و همچنین آمار بالای زندانیان موادمخدر در کشور گفت: سال گذشته 400 لابراتوار تولید مواد مخدر صنعتی در کشور کشف و منهدم شده که آمار تکان دهنده ای است.

وی ضمن انتقاد از برخی اشخاص و صاحبان تریبون در محدود کردن مقوله حجاب و عفاف و فرهنگ در حوزه دولت و چند وزارتخانه خاص اظهار داشت: چه اشکال دارد این افراد در سخنان خود و در کنار مخاطب قرار دادن دولت و چند وزارتخانه، صدا و سیما، روحانیون، بازاریان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر و سایر مسوولین راهکار و همکاری طلب کنند و مسوولیت آنها را نیز متذکر شوند.

پور محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آیا امروز مسوولیت وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم در حوزه فرهنگ و عفاف و حجاب سنگین تر است یا صدا و سیما، گفت: باید با حسن ظن، انصاف، صداقت و جامع نگری در حوزه فرهنگ وارد شویم و مقوله فرهنگ را جایگاهی برای حساب کشی و تسویه حساب اجتماعی و رقابت سیاسی قرار ندهیم.

وی در پایان مقوله فرهنگ دینی و ملی را عزت، اقتدار و هویت ایرانیان دانست و تاکید کرد: باید با پذیرش ضعف ها و نقص ها و با انصاف و خوش بینی در این حوزه وارد شد و با همکاری و همدلی مشکلات را برطرف کنیم.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان