arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳

وزیر بهداشت:دفترچه های بیمه سلامت تفاوتی با سایر دفترچه های درمانی ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:دفترچه های بیمه سلامت که امروز به مناسبت سوم خرداد آزادسازی خرمشهر توزیع می شوند تفاوتی با دیگر دفترچه های درمانی ندارند.
 
به گزارش ایرنا، دکتر سیدحسن هاشمی روز شنبه در حاشیه همایش تقدیر از برگزیدگان پژوهشی دانشجویان شاهد و ایثارگر برتر دانشگاه های علوم پزشکی کشورافزود:شهروندان می توانند با دریافت این دفترچه ها از امروز با دریافت نسخه از سوی پزشکان برای گرفتن دارو بدون هیچ مشکلی به داروخانه ها مراجعه کنند.
 
وی تصریح کرد: از همه مردم انتظار داریم که این تلاش افتخارآمیز دولت را کم ارزش ندانند چرا که در کمتر جایی از دنیا می توان طی مدت یک ماه و نیم بدون پیش شرطی سه و نیم میلیون دفترچه را صادر کرد.
 
وزیر بهداشت گفت: از نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان کشور انتظار داریم که دولت را در اجرای این طرح یاری و کمک کنند.
 
هاشمی ابراز امیدواری کرد: اعتبار دفترچه های بیمه سلامت هر روز بیشتر شود.
 
وی درخصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: هموطنان برای اظهارنظرعجله نکنند چرا که از زمان اجرای این طرح دو هفته گذشته است و نمی توان زود قضاوت کرد.
 
وزیر بهداشت ادامه داد:برای تغییر اساسی در کشور مردم باید چند ماهی صبر کنند و این امیدواری را به مردم می دهیم که تا پایان سال جاری شاهد تغییر در نظام تحول سلامت باشند.
 
هاشمی تصریح کرد:دراجرای طرح تحول نظام سلامت هدف گیری ما در حوزه بهداشت و البته برای مردم است.
 
وزیر بهداشت اظهار داشت: برخی عادت دارند که انتقاد کنند و شعار دهند لذا از هموطنان تقاضا می کنم که تا پایان سال برای تغییر در این نظام خویشتنداری کنند.
 
هاشمی افزود: در همین مدت کوتاه هم مردم می توانند تغییر در این حوزه را ببینند و قضاوت کنند.
 
وی درخصوص نظام پرداختی در اجرای فاز اول طرح تحول نظام سلامت گفت: در حوزه درمان هدف گیری ما کاهش هزینه های مردم و در حوزه بهداشت تجهیز خانه بهداشت ، گسترش طرح پزشک خانواده و استقرار گام به گام نظام ارجاع است.
 
هاشمی با بیان این که اعتبارات اختصاص یافته به طرح تحول نظام سلامت به این معنا نیست که اعتبارات صرف حقوق پزشکان و پیراپزشکان شود، افزود: ولی این اختیار را به کارفرمایان داده ایم که هر خدمتی در هر حوزه ای بیشتر صورت گرفت حقوق و تسهیلات نیز افزایش یابد.
 
وی ادامه داد: معوقاتی از گذشته درخصوص پرداخت پزشکان و پیراپزشکان وجود دارد اما حتی این اعتبارات صرف معوقات گذشته نخواهد شد چرا که این اعتبارات حق مردم است و باید برای مردم هزینه شود.
 
وزیر بهداشت گفت: هرچه صنف های پزشکی ما تلاش بیشتری در حوزه خود داشته باشند پرداخت ها تغییر و چه بسا افزایش خواهد یافت.
نظرات بینندگان