arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۴۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

حمایت اندیشمندان مسلمان و مسیحی ایران و آمریکا از طرح روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اندیشمندان مسلمان و مسیحی از ایران و آمریکا شرکت کننده در نشست «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از منظر ادیان ابراهیمی»؛ با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از طرح رئیس جمهور کشورمان مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری اعلام کردند.

نشست «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از منظر ادیان ابراهیمی» با حضور اندیشمندان مسلمان و مسیحی از ایران و آمریکا عصر روز یکشنبه(۴ خرداد) در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در این بیانیه که به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد، آمده است:
- اندیشمندان و متفکرینِ حاضر «اصل گفتگو» را ضروری‌ترین ابزار برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری دانسته و امیدوارند در تداوم گفتگوهای مثبت و سازندة دینی به عالیترین و بهترین هم‌اندیشی و همکاری در عرصه بین‌الملل دست یابند.
- برای نهادینه سازی زبان گفتگو بین ادیان الهی باید نخست فضای شناخت و تعارف به وجود آید سپس زمینۀ تفاهم و فهم مشترک پدید آید تا در ‌‌نهایت امکان تعامل و همکاری‌های بینادینی و همزیستی مسالمت آمیز رهبران و پیروان ادیان توحیدی فراهم گردد.
- هدف گفتگو دستیابی به مبانی مشترک به جای دست یافتن به آراء و نظرات مشترک است. در صورت ادراک و تعامل متقابل و احترام به عقاید یکدیگر است که زمینه لازم برای رفع سوء برداشت‌ها و کاهش نزاع‌های بیهوده و نهایتاً بسترهای فهم مشترک محقق خواهد شد.
- ما باید افقی را بگشاییم که در آن به جای جنگ، صلح، به جای خشونت، مدارا، به جای خونریزی، پیشرفت، به جای تبعیض، عدالت، به جای فقر، برخورداری و به جای استبداد، آزادی در سراسر جهان بهتر دیده شود.
- مسئولیت ویژه رهبران، پیروان ادیان و اندیشمندان و متفکرین دینی بر دفاع جمعی و متقابل از ارزش‌های والای دینی و پای‌بندی بر اصول مشترک ایمانی و اخلاقی است.
- ضرورت دارد رهبران دینی در قالب همکاری مشترک نسبت به رفع خشونت و افراطی‌گری بکوشند و راه خود را از کسانی که با دینی جلوه دادن رفتار خشونت آمیزِ خود چهره دین را مخدوش می‌کنند، جدا کنند.
- امروز شاهد ترویج خشونت به نام دین در سوریه، لبنان، آفریقای مرکزی، می‌انمار و نیجریه و... هستیم. که این رفتار‌ها هرگز مورد تأیید بزرگان و رهبران دینی نبوده و تروریسم و افراط گرایی را به هر شکل آن محکوم می‌نمائیم.
- شرکت کنندگان حمایت خود را از طرح جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم ج. ا. ایران با موضوع «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» که در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز سوم مهر ماه ۱۳۹۲ ارائه شد، و با رأی قاطع نمایندگان همه کشور‌ها تأیید شد، اعلام می‌نمایند.
- حاضرین به پشتوانه تمامی امکانات مادی و معنوی خود تلاش در جهت تأمین منویات فوق از جمله اتخاذ تدابیر لازم برای تقویت ایده منفی خشونت و افراطی گرایی را وظیفه خود می‌دانند و امید دارند تحت عنایات خداوندی بتوانند گامی در جهت انجام وظایف و تعهدات دینی خود برداشته و موجب رضایت حق تعالی و سعادت و رستگاری دنیوی و اخروی رهبران و تمامی رهروان ادیان الهی را فراهم سازند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
0
1
به اميد و آرزوي جهان عاری از خشونت
نظرات بینندگان