arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۰۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

این گزارش، فرمول قيمت ها در بازار خودرو را فاش مي كند

سيف با اشاره به وجود عرضه و تقاضا در بازار ارز تصريح كرد: فكر مي كنم به زودي كاهش با ثباتي در قيمت ارز در بازار ايجاد شود. ديروز قيمت هر دلار امريكا در بازار آزاد به حدود 3270 تومان رسيد. همچنين قيمت هر قطعه سكه طلا967 هزار تومان شد كه نسبت به روز ماقبل كاهش داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روز گذشته اقتصاد كشور شاهد سه رويداد و نقطه نظر مهم در سه بخش تاثيرگذار اقتصادي ارز، خودرو و طلابود. دو مقام اقتصادي كشور يعني رييس كل بانك مركزي ورييس شوراي رقابت ديروز با اعلام خبرهاي مهم تاثير قابل توجهي در بازارهاي زير مجموعه خود ايجاد كردند.

به گزارش انتخاب،  ولي الله سيف، رييس كل بانك مركزي از ريزش با ثبات قيمت ارز خبرداد و رضا شيوا، رييس شوراي رقابت نيز از فرمول نهايي قيمت گذاري خودرو پرده برداشت تا از اين پس اين دو بازار مهم اقتصادي كشور شرايط با ثبات تري را شاهد باشند.

در عين حال و در شرايطي كه بازار اقتصادي كشور در حال واكنش به اعلام اين خبرها بود، قيمت جهاني طلانيز به پايين ترين سطح خود در چهار ماه گذشته رسيد كه اين امر نيز موجب كاهش قيمت سكه و طلادر بازار اقتصاد ايران شد. ولي الله سيف، رييس كل بانك مركزي روز گذشته در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به سوالي در مورد كاهش نرخ ارز از سه هزار و 300 تومان گفت: اثري كه درباره ثبات در قيمت نرخ ارز وجود دارد به صورت تدريجي شكل مي گيرد و در حال حاضر بازار ارز از ثبات رو به پايين برخوردار است و در يك دوره زماني ان شاء الله ثبات، به بازار ارز بر مي گردد. پس با توجه به التهابات بازار وضعيت طبيعي طي خواهد شد.

سيف با اشاره به وجود عرضه و تقاضا در بازار ارز تصريح كرد: فكر مي كنم به زودي كاهش با ثباتي در قيمت ارز در بازار ايجاد شود. ديروز قيمت هر دلار امريكا در بازار آزاد به حدود 3270 تومان رسيد. همچنين قيمت هر قطعه سكه طلا967 هزار تومان شد كه نسبت به روز ماقبل كاهش داشت.

همچنين رضا شيوا، رييس شوراي رقابت از نهايي شدن فرمول قيمت خودرو خبر داد و در خصوص اين فرمول گفت: فرمول جديد و نهايي قيمت خودرو همانند فرمولي كه در ارديبهشت ماه سال گذشته اعلام شد و داراي متغيرهايي همچون تورم بخشي، كيفيت خودرو، بهره وري و قيمت خودرو در سال گذشته است. وي در پاسخ به اين سوال كه محاسبه تورم بخشي موجب افزايش قيمت خودرو خواهد شد، افزود: به هر حال محاسبه تورم بخشي به اين معني است كه نهادهاي توليد را بايد در نظر بگيريم و در سبد كالايي خودروسازان افزايش قيمت كالاهايي همچون فولاد و شيشه و لاستيك و... كه طي يك سال گذشته با افزايش قيمت مواجه شده اند موجب شده تا تورم بخشي اعلام شده از سوي بانك مركزي افزايش يابد و محاسبه آن در فرمول قيمت افزايش منطقي قيمت خودرو را به همراه خواهد داشت. به هر حال به نظر مي آيد كه با توجه به اين دو اظهارنظر و همچنين سياست هاي اقتصادي دولت كه از ابتداي امسال شاهد كاهش رشد نرخ تورم در كشور بوديم، در آينده اثر اين سياستگذاري ها را در بخش هاي ديگر اقتصاد شاهد باشيم.
    
منبع: اعتماد    
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
0
1
همه چی آرومه
ناشناس
|
Spain
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
0
2
خودروها همین الآن هم بیش از ارزش واقعی قیمت گذاری شده اند
نظرات بینندگان