arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۳

پیام تشکر اسد در پی مشارکت گسترده مردم در انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دفتر ریاست جمهوری سوریه با صدور پیامی شرکت گسترده مردم این کشور در انتخابات را نشان‌دهنده تلاش سوری‌ها برای ساختن آینده کشورشان و جدیت در مبارزه با تروریسم خواند. این درحالی است که نتایج اولیه شمارش آرا از پیشتازی چشمگیر اسد در انتخابات حکایت دارد.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دفتر ریاست جمهوری سوریه در این بیانیه آورده است: ریاست جمهوری سوریه از تمامی ملت‌ برای شرکت گسترده در انتخابات به منظور ساختن مرحله‌ای جدید از تاریخ سوریه قدردانی می‌کند.

ریاست جمهوری سوریه تاکید کرد: مردم سوریه همانند گذشته نشان دادند که فرهنگ زندگی، امید و رویارویی با فرهنگ مرگ و تروریسم را در دستور کار خود قرار داده‌اند. ملت سوریه امروز به همه جهان ثابت کردند که فرزندان این مرزوبوم هستند و با وجود همه تهدیدها و سختی‌ها به حاکمیت کشورشان و نیز ساختن آینده‌ای روشن برای سوریه ایمان دارند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه شب گذشته پایان یافت و شمارش آراء از نخستین ساعات بامداد امروز(چهارشنبه) و از لحظه بسته شدن صندوق‌های رای آغاز شده است و پیش بینی می شود تا 48 ساعت ادامه داشته باشد.

بنابر اخبار رسیده از سوریه تا این لحظه از شمارش آراء بشار اسد، رئیس جمهوری کنونی سوریه با اختلاف چشمگیری از دو نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری پیش افتاده است.

رای دهندگان به ویژه در دمشق پایتخت سوریه بیشترین آراء را به بشار اسد داده‌اند و در دیگر استان‌های این کشور از جمله حمص و استان‌های غربی سوریه نیز نتایج از پیشی گرفتن بشار اسد از دیگر رقبای خود حکایت دارد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه در حالی برگزار شد که بسیاری از کشورهای غربی و برخی از کشورهای عرب منطقه این انتخابات را غیرقانونی خوانده‌اند و مدعی هستند که بیانگر خواست واقعی ملت سوریه نیست.

دولت آمریکا نیز با "ننگین" خواندن این انتخابات اعلام کرده است که آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آرا ، شمارش ، تهدید ، عرب
نظرات بینندگان