arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳

اسقف اعظم ارامنه: ارامنه به عنوان شهروند در کنار مردم ایران با آرامش زندگی می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 اسقف اعظم ارامنه گفت: ارامنه به عنوان شهروند و نه اقلیت در کنار مردم ایران به خوبی و باآرامش زندگی می کنند و از امکانات و تسهیلات ایرانیان بهره مند می شوند.
 

به گزارش ایرنا، «سیبوه سرکیسیان» روز جمعه در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره ) در جمع خانواده های شهدا و جانبازان اقلیت های مذهبی افزود: امام خمینی با درایتی که داشت ، توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

وی اظهار داشت: جوانان اقلیت های دینی در کنار رزمندگان و همرزمان برای پیروزی این انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند و آنها در دفاع مقدس و سازندگی کشور مشارکت فعال داشتند.

وی ادامه داد: شهدای ارامنه در کنار شهدای ایرانی از این انقلاب دفاع کردند بنابراین ما به مراسم ارتحال حضرت امام خمینی به عنوان سوگواری نگاه نمی کنیم بلکه حضور و شرکت در بزرگداشت ارتحال امام راحل جزیی از مراسم اصلی ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: ما به خانواده های شهدا و جانبازان اقلیت های مذهبی که از فرزندان خود گذشتند و آنها را تقدیم نظام مقدس اسلام کردند، تسلیت نمی گوییم بلکه به آنها تبریک و تهنیت می گوییم چرا که این افراد توانستند با آرمان های امام و انقلاب همسو شوند.

وی گفت: برگزاری این مراسم تجدید بیعت اقلیت های دینی با ایده ها و نظریه های امام خمینی است .

محمدرضا موحدی مسوول کمیته اقلیت های دینی و نظامی ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی نیز در این مراسم گفت: یکی از دلایلی که امام به عنوان یک رهبر سیاسی، دینی و مذهبی در دنیا معرفی شده ، شخصیت ایشان است که چندبعدی بوده است.

وی افزود: امام راحل بالاترین قاطعیت را در برخورد با مسایل سیاسی داشتند بنابراین چنین شخصیتی با روح لطیف و مهربان خود با اعضای خانواده نیز بسیار صمیمی و خوشرو بودند. حضرت امام خمینی نه تنها اسلام را زنده کرده است بلکه ادامه دهنده راه همه انبیا بود.

به گفته وی ستاد بزرگداشت حضرت امام کمیته ای با عنوان اقلیت های دینی ستاد حضرت امام را در چند سال اخیر تشکیل داده است. تشکیل این کمیته نشانه وحدت و همسویی ارامنه و ملت ایران است.

موحدی گفت: شهدای اقلیت های دینی در کنار رزمندگان اسلام در همه عرصه ها از جمله سازندگی، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی حضوری فعال داشته اند .

آراشاه نظریان نایب رییس شورای خلیفه گری ارامنه تهران نیز در این مراسم گفت: حس عدالت خواهی و مساوات در تمام سخنرانی ها و فرمایشات حضرت امام به خوبی قابل مشاهده است.جامعه ارامنه طی 35 سال گذشته در کنار مردم ایران در امر سازندگی و عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی همراه ملت ایران بوده است .

وی افزود: اقلیت های مذهبی خودشان را جزیی از این کشور می دانند و آنها در این شرایط سخت اقتصادی خود را شریک ملت ایران حس می کنند.

وی ادامه داد: ارامنه امیدوار هستند روز به روز مشکلات در زمینه روابط خارجی و اقتصادی ایران رفع شود و با وجود ریاست جمهوری دکتر روحانی هم اکنون از لحاظ روابط بین المللی کشور ایران در وضعیت خوبی به سر می برد.

در ادامه این مراسم که امروز ( جمعه ) در کلیسای ارامنه برگزار شد یاد امام خمینی و شهدای پیروزی انقلاب اسلامی زنده نگه داشته شد و اقلیت های دینی برای آمرزش شهدای ارامنه و شهدای ایران دعا و نیایش کردند.
نظرات بینندگان