arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳

پورمحمدی: در حوزه‌ حجاب صرفا با برخورد و محدودیت به نتیجه نمی‌رسیم/ نباید نسبت به قوانینی که کارآیی لازم را ندارند اصرار داشته باشیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


وزیر دادگستری گفت: صرفا با برخورد و اعمال محدودیت‌ها در حوزه حجاب و عفاف به نتیجه نخواهیم رسید.

 حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا وزارت دادگستری در بحث طرح حجاب و عفاف ماموریت خاصی دارد؟ اظهار کرد: وزارت دادگستری در این زمینه ماموریت خاصی ندارد و با سایر نهادها و دستگاه‌ها در این باره همکاری می‌کند.

وی افزود: هدف ما این است که در دولت و همچنین دستگاه قضایی آنچه قانون است محترم شمرده و اجرایی شود ما باید در اجرای قانون هوشمندانه عمل کنیم طوری که اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه ما نباید نسبت به قوانینی که کارآیی لازم را ندارند اصرار داشته باشیم و به دنبال تعقیب آنها باشیم گفت: ما باید به دنبال اصلاح این قوانین باشیم.

پورمحمدی همچنین خاطرنشان کرد: ما در حوزه مسائل فرهنگی از جمله حجاب و عفاف همچنین مسائل اخلاقی کاستی‌های زیادی داریم و صرفا با برخورد و اعمال محدودیتها به نتیجه نخواهیم رسید.

وزیر دادگستری با بیان اینکه در این راستا به زیرساخت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت‌های خرد و کلان اجتماعی نیاز داریم، تاکید کرد: تا این زیرساختها حل نشود به بهبود نمی‌رسیم. این نگاه، نگاه دولت است که خوشبختانه در قوه قضاییه و مجلس هم وجود دارد و به هر ترتیب امیدواریم با این نگاه شاهد تحولات اجتماعی، فرهنگی و رفتاری و در مسائل اخلاقی حجاب و عفاف باشیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: حجاب ، برخورد ، دادگستری ، عفاف
نظرات بینندگان