arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

اتهام به روحانی در صحن علنی مجلس /دلواپسی یک نماینده برای بودجه مطبوعات حامي دولت!

نماینده مشهد گفت: آقاي رئيس‌جمهور مي‌گويد اعتدال يك بينش و روش است آيا بنا نداريد براساس رساله دكتراي خود در دانشگاه گلاسكو انگليس كه در موضوع تعطيلي احكام شريعت اسلامي ارائه داديد و اطلاعات مهمي در اختيار انگليسي‌ها قرار داديد با شعار اعتدال، فرقه‌گرايي جديدي را پايه‌گذاري كنيد و يك‌بار و براي هميشه بگوييد زير لحاف اعتدال چه مي‌گذرد؟ او به اين ميزان اتهام‌زني هم قانع نشد و ادامه داد: فتنه يك طرح براندازي بود، يك اختلاف شخصي نبود كه رئيس‌جمهور مي‌خواهد آن را پاك كند و انتصابات دولت خود را كه عمدتا از اصحاب آن هستند توجيه كند. جاي تعجب است كه اسم اين اقدامات را اعتدال مي‌گذارند. افراطيون را به مسند قدرت برمي‌گردانند و طلبكار ملت هم هستند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازار اتهام‌زني گرم است اما اين بازار در اين برهه به اندازه‌اي گرم شده كه ديگر بايد از واژه داغ براي آن استفاده كرد و بيان داشت كه بازار اتهام‌زني داغ شده است. اعضاي دولت بارها به هر بهانه يا از استقبالشان از نقد سخن گفته‌اند اما در كنار آن اين موضوع را هم مطرح كرده‌اند كه بايد ميان نقد و تخريب تفاوت قائل شد.

به گزارش انتخاب، موضوع ديگر هم پاسخ‌هاي محترمانه‌اي است كه تندروهايي منتقد از رئيس‌جمهور و اعضاي دولت دريافت مي‌كنند چنانكه روز شنبه دكتر حسن روحاني در نشست خبري خود گفت كه «راي دادن اكثريت مردم در پاي صندوق رأي به راه تدبير و اميد و اعتدال و عقلانيت، بدان معنا بود كه اين شعار را باور كرده و اين راه را پذيرفته‌اند و معتقدند در شرايط فعلي كشور، منطقه و جهان، تنها ميانه‌روي، اعتدال و فاصله گرفتن از افراطي‌گري و خشونت مي‌تواند مسير را براي توسعه كشور، رفاه مردم، بهبود معيشت مردم و عزت بيشتر ملت بزرگ ايران تامين و تضمين كند.» اين سخن رئيس‌جمهور به معناي فرمان پايان تخريب دولت بود اما متاسفانه برخي گویا گوش شنوايي ندارند. ديروز يكي از منتقدان كه با توجه به اظهاراتش بايد او را مخالف دولت ناميد نطقي در مجلس داشت و در لواي آن اتهاماتي را متوجه دولت و حاميانش كرد كه قابل تامل است. او در بخشي از اظهاراتش عنوان داشت كه در زير لحاف اعتدال چه مي‌گذرد اما پيش از پاسخ به اين سوال از سوي ميانه‌روها و اعتدال‌طلبان لازم است از ابتدا آغاز كرد و از اين نماينده عضو جبهه پايداري سوال كرد كه 8 سال در زير لحاف حاميان دولت قبل چه مي‌گذشته است كه هر روز يك موضوع آن افشا مي‌شود؟ او به راحتي اتهاماتي را هم نثار رئيس‌جمهور كرد البته بدون هيچ ترس و واهمه‌اي!

اتهام به رئيس‌جمهور

ديروز نماينده مشهد در مجلس با مورد خطاب قرار دادن رئيس‌جمهور مدعي شد كه «رئيس‌جمهور در رساله دكتراي خود اطلاعات مهمي در حوزه فقه و فقاهت در اختيار انگليسي‌ها قرار داده است» گفت: آقاي رئيس‌جمهور مي‌گويد اعتدال يك بينش و روش است آيا بنا نداريد براساس رساله دكتراي خود در دانشگاه گلاسكو انگليس كه در موضوع تعطيلي احكام شريعت اسلامي ارائه داديد و اطلاعات مهمي در اختيار انگليسي‌ها قرار داديد با شعار اعتدال، فرقه‌گرايي جديدي را پايه‌گذاري كنيد و يك‌بار و براي هميشه بگوييد زير لحاف اعتدال چه مي‌گذرد؟ او به اين ميزان اتهام‌زني هم قانع نشد و ادامه داد: فتنه يك طرح براندازي بود، يك اختلاف شخصي نبود كه رئيس‌جمهور مي‌خواهد آن را پاك كند و انتصابات دولت خود را كه عمدتا از اصحاب آن هستند توجيه كند. جاي تعجب است كه اسم اين اقدامات را اعتدال مي‌گذارند. افراطيون را به مسند قدرت برمي‌گردانند و طلبكار ملت هم هستند!

ناراحتي عضو پايداري از دعوت به پايان مناقشه

كريمي قدوسي ديروز با اشاره به تاكيد رئيس‌جمهور براي داشتن نگاه به آينده در نشست خبري اخیر تصريح كرد: «آقاي رئيس‌جمهور مي‌گويد
«به پشت سر خود نگاه نكنيد؛ عده‌اي كارشان اين است كه به پشت سر نگاه كنند» و من به شما مي‌گويم چرا آقاي روحاني برخورد دوگانه؟ چرا خودتان دائما به دولت پشت سر نگاه مي‌كنيد و عدم تحرك و ريسك‌پذيري در تصميماتي كه لازمه هر دولت است را با سياه‌نمايي گذشته به فراموشي مي‌سپاريم در حالي كه تاريخ يعني عبرت و نگاهي به پشت سر و دستگيري از گذشته براي آينده؟ پس چرا رئيس‌جمهور مي‌خواهد عدم تحرك خود و دولت خود را كه نتوانسته تصميم‌گيري و تصميم‌سازي كند توجيه كند و به پاي نهادهاي عمومي مي‌گذارد و چرا تهديد مي‌كنند كه در آينده حرف‌هايي مي‌زنند؟» جالب است كه كريمي قدوسي در زماني كه احمدي‌نژاد بارها گفت ليستي در جيبم است كه در آينده افشا مي‌كنم يا مي‌گفت حرف‌هاي زيادي دارم كه اكنون نمي‌گويم، سكوت كرده بود و اكنون برآشفته است؟ و جالب‌تر اينكه خود پيش‌بيني مي‌كند منظور دكتر روحاني چيست و مي‌گويد: از صحبت‌هاي رئيس‌جمهور بر مي‌آيد كه در آينده نزديك مي‌خواهد به نهادهاي مقدس حماسه‌ساز و مدافعان راستين اين ملت حمله كند و همان كارهايي را كه آقاي هاشمي و خاتمي نتوانستند انجام دهند ايشان مي‌خواهند انجام مي‌دهند، اما من به ايشان متذكر مي‌شوم كه اگر اين اتفاق بيفتد رئيس‌جمهور يكسره تمام مشروعيت خود را از دست خواهد داد.

نگران‌ از بودجه مطبوعات حامي دولت!

اين عضو جبهه پايداري ناراحت است كه منتقدان دولت دلواپس خوانده شوند، چون مي‌گويد: «عصباني شدن و پرداختن به حاشيه‌ها و ادبياتي فاقد ارزش‌هاي فرهنگي مانند افراطي‌ها‌، دلواپس‌ها، بيسوادها، اقليت‌ها به پشت سر نگاه‌كن‌ها و زمين خورده‌ها آيا از سر انصاف است؟» وي با انتقاد از بودجه رسانه‌هاي دولتي و همراه دولت گفت: بودجه‌هاي رسانه‌هاي دولتي و همراه دولت را كه جمع مي‌كنيم بالغ بر صدها ميليارد تومان است و بودجه رسانه‌هاي حامي شما هم بالغ بر صدها هزار ميليارد تومان و اين بماند و اضافه شود به حمايت رسانه‌هاي خارجي و كجاي اين رويه مظلوم نمايي دارد و چند رسانه و روزنامه منتقد خود را تخريب مي‌كنيم و آيا آنها را تهديد و به دادگاه مي‌كشانيد. وي افزود: برخورد دوگانه رئيس‌جمهور اينجا نمود مي‌كند كه در ديدار با پرسنل وزارت اطلاعات مي‌گويد در يك كشور يك پرچم و يك رهبر است و اما متاسفانه در عمل ژست اپوزيسيون مي‌گيرند، اما ملت عزيز مي‌دانند كه اگر در اداره كشور در مواضعي و مقاطعي مشكل وجود دارد ريشه در ولايت‌گريزي برخي مقامات و خواص دارد. كريمي قدوسي در پايان از رئيس‌جمهور خواست به موضع خود عمل كند و گفت: آقاي رئيس‌جمهور عليكم بالمتون لا بلحواشي و دولت در دولت حاشيه‌سازي نكند و در مجلس و خارج از مجلس كسي قصد حاشيه‌سازي ندارد و اگر موضعي هست كه رئيس‌جمهور را عصباني مي‌كند جنبه دفاع دارد و شعار ملت خطاب به شما اين است كار كنيد، كار كنيد، كار كنيد؛ اشتغال، اشتغال، اشتغال؛ مهار تورم، تورم، تورم؛ فرهنگ ديني، فرهنگ ديني، فرهنگ ديني؛ فرهنگ انقلابي، فرهنگ انقلابي، فرهنگ انقلابي؛ عزت و مقابله با ذلت، حكمت و مقابله با بي‌خردي، مصلحت و مقابله با وادادگي، غرور ملي، غيرت ملي، باورهاي اسلامي والسلام.

منبع: آرمان
نظرات بینندگان