arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۳

بازداشت سرکرده گروه تروریستی حمله کننده به سفارت ایران در لبنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام امنیتی بسیار آگاه لبنانی به روزنامه السفیر گفته است که این تروریست بازداشت شده ( م .ر) 47 ساله و با تابعیت سوریه در منطقه « الطریق الجدیده» بیروت و همزمان با افزایش تدابیر امنیتی بازداشت شده است.

این تروریست تکفیری با القاعده ارتباط داشته و دسته های تروریستی وابسته گردان های عبدالله عزام را تامین مالی و تسلیحاتی می کرده تا به اقدامات تروریستی مبادرت کنند.

این تروریست تکفیری همچنین با یک عالم دینی تندرو ارتباط داشته و « نعیم عباس» یکی دیگر از سرکردگان بازداشت شده گروه عبدالله عزام اعتراف کرده است که موشک ها را برای حمله به ضاحیه جنوبی بیروت از وی دریافت کرده است.

السفیر به نقل از این منبع امنیتی نوشت که ارتش ونیروهای امنیتی لبنان از چندماه قبل در بالاترین سطح از آمادگی امنیتی قرار دارند اما اکنون ضرورت داشت تدابیر بیشتر اما پیشگیرانه امنیتی در برخی مناطق لبنان از جمله ضاحیه جنوبی بیروت برقرار شود.

این منبع امنیتی تصریح کرد: این تدابیر امنیتی بعداز تحولات عراق و احتمال فعال شدن برخی دسته های تروریستی تکفیری خفته در لبنان برای اقدامات تروریستی اتخاذ شد.

وی اظهارداشت: تقویت تدابیرامنیتی همزمان با کسب اطلاعات امنیتی از آماده شدن تروریست های تکفیری مرتبط با شیخ فراری « سراج الدین زریقات» مسئول انفجارهای تروریستی منطقه بئر حسن بیروت و رایزنی و سفارت جمهوری اسلامی ایران، در دستور کار قرار گرفت.

زریقات قبل از سقوط شهر یبرود و سیطره ارتش سوریه بر آن در این شهر بود و آخرین خبرهای حاکی است که در بلندی های مرزی نزدیک لبنان اما در بخش سوری مستقر است.

این منبع امنیتی همچنین گفت که اعترافات یک عنصر دیگر بازداشت شده و اطلاعات دریافتی از یک سازمان امنیتی غربی موجب شد تا برای افزایش تدابیر امنیتی اقدام شود.

از این عنصر بازداشت شده بیانیه ای بدست آمده که قرار بوده است بعداز عملیاتی تروریستی توزیع شود

براساس اطلاعات سازمان امنیتی غربی ، احتمال هدف قرار گرفتن بیمارستان رسول اعظم و چند مرکز بیمارستانی دیگر در داخل و خارج ضاحیه جنوبی بیروت افزایش یافت و به همین دلیل ترتیبات امنیتی در جاده های منتهی به این بیمارستان با موانع آهنی و سیمانی برای جلوگیری از ورود خودروهای بمب گذاری شده و عناصر انتحاری، تقویت شد.

همچنین اطلاعات بدست آمده همچنین حاکی از آماده شدن عناصر تروریست تکفیری برای ترور شخصیت های لبنانی شناخته شده که البته سیاسی نیستند، بود.

این منبع امینی لبنانی تاکید کرد که نیروهای امنیتی لبنان بر سه محور متمرکز شده اند که اولین آنها اردوگاه های پناهجویان فلسطینی است و متاسفانه به پایگاهی برای گروه های تندرو تروریستی تبدیل شده اند.

وی ، اردوگاه های پناهجویان سوری را که به پایگاهی برای عناصر تندرو تروریست فراری از سوریه تبدیل شده اند دومین محور ذکر کرد و افزود: نیروهای امنیتی و ارتش در حملات غاففلگیرانه به این اردوگاه ها توانسته اند یک « عنصر پربها» وابسته به گروه تروریستی تکفیری گردان های عبدالله عزام را به دام بیاندازند.

این منبع امنیتی خاطرنشان کرد: سومین محور مرزهای لبنان و سوریه است بویژه بلندی های مشرف بر شهرک عرسال در بخش های سوری و لبنانی است زیرا در این مناطق تعداد زیادی عناصر مسلح فراری از منطقه القلمون از جمله یبرود مخفی شده اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان