arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۳

آیت‌الله علوی گرگانی: قم باید عصاره همه شهرها باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله العظمی سید محمد علوی گرگانی، شامگاه یکشنبه در دیدار شهردار قم در سخنانی با تقدیر از تلاش‌های مجموعه شهرداری در ارائه خدمات به زائران در نیمه شعبان اظهار داشت: در سالهای اخیر کارهایی که در قم صورت گرفته مشهود است و انسان می‌تواند تغییرات را در شهر قم ببیند.

وی عنوان کرد: قم حرم اهل بیت(ع) است و خدمت در این شهر نه تنها اجر و مزد اخروی بلکه خیرات دنیوی را نیز به دنبال دارد.

استاد برجسته حوزه در ادامه در توصیه‌هایی به شهردار قم بیان داشت: متأسفانه برخی از موارد مشاهده می‌شود بین مسئولان دستگاه‌ها و ادارات مختلف هماهنگی لازم وجود ندارد؛ به عنوان نمونه شهرداری مهمترین مرکز هر شهر به حساب می‌آید که گاهی دیده می‌شود که شهرداری با شورای اسلامی شهر بر روی برخی از مسائل اختلاف دارند.

وی تأکید کرد: شهرداری باید با شورای اسلامی شهر، ارتباط تنگاتنگی داشته باشد تا بتوانند نظرات خود را به یکدیگر نزدیک کنند در غیر این صورت علاوه بر اختلال در کار هر دو، مردم نیز دچار مشکل خواهند شد.

آِیت الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه شهرداری یکی از دستگاه‌هایی است که ارتباط زیادی با مردم دارد، افزود: کارکنان شهرداری باید با مردم برخورد متین و سنجیده‌ای داشته باشند و با روی گشاده پذیرایی مردم باشند.

وی تصریح کرد: برقراری ارتباط مستقیم مسئولان با مردم بسیار مهم است که در سیره اهل بیت عصمت و طهار(ع) نیز به این امر مهم تاکید شده است تا مردم بتوانند حوایج خود را مطرح و مشکلاتشان را برطرف کنند.

این مرجع تقلید در پایان ابراز داشت: شهر قم باید عصاره همه شهرها باشد و در تمامی زمینه‌ها فعالیت‌های این شهر باید الگوی سایر شهرها قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار نیز که مسئولان کمیته‌های دهگانه ستاد بزرگداشت جشن‌های نیمه شعبان شهرداری حضور داشتند، محمد دلبری شهردار قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در ایام نیمه شعبان در قم پرداخت.

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان