arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۳

پرونده خاله شادونه به کجا رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رییس دادگستری شهرستان خرم‌دره، گفت: حکم پرونده خاله شادونه صادر شده و در مرحله اجرا قرار دارد.

حجت‌الاسلام مسیح‌الله میرزایی در نشست مطبوعاتی با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: اختلافات ملکی، مطالبات بانکی و مطالبات اشخاص از یکدیگر از عمده پرونده‌های در حال جریان در دادگستری خرم‌دره هستند.

وی با اشاره به تاکید بر مبارزه با مواد مخدر در شهرستان، اظهار کرد: تنها با دادگستری و نیروی انتظامی نمی‌توان این معضل را حل کرد، بلکه خانواده‌ها و متولیان فرهنگی شهرستان نیز باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند، به عبارت بهتر مبارزه با مواد مخدر یک عزم ملی و همگانی را می‌طلبد.

میرزایی با اشاره به ضرورت کمک گرفتن از معتمدین و ریش‌سفیدان برای حل‌اختلافات قبل از مراجعه به دادگستری، عنوان کرد: کدخدامنشی عنوانی بود که در دوران قبل از انقلاب از آن استفاده می‌شد و افرادی در روستاها به عنوان کدخدا منصوب می‌شدند که نقش موثر در حل اختلافات داشتند که شکل امروزی کدخدا منشی نیز با احیای شوراهای حل‌اختلاف در شهرها و روستاها به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها در شهرستان در خصوص پرونده‌ها، حل آن‌ها به وسیله صلح و سازش است، تاکید کرد: برای آموزش افرادی که در شوراهای حل‌اختلاف در حال فعالیت هستند نیز در طول سال کلاس‌های مختلفی برگزار می‌شود.

رییس دادگستری شهرستان خرم‌دره، تصریح کرد: در زمینه بخشش اعدامی‌ها در شهرستان همزمان با سراسر کشور اهتمام جدی در شهرستان وجود دارد و مواردی نیز با کمک شوراهای حل اختلاف و علمای شهر و معتمدین منجر به گذشت شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده حادثه خاله شادونه، خاطرنشان کرد: حکم این پرونده صادر شده و در مرحله اجرا قرار دارد و برخی از متهمان آن نیز دستگیر و محکوم به زندان شده‌اند.

در ادامه این نشست، دادستان شهرستان خرم‌دره با اشاره به عمده پرونده‌های مطرح شده در شهرستان، گفت: از عمده پرونده‌های مطروحه می‌توان به پرونده‌های کشاورزی با توجه به آغاز فصل کاری کشاورزان در شش ماهه نخست سال و افزایش پرونده‌های مزاحمت تلفنی در شهرستان اشاره کرد که باید با فرهنگ‌سازی سعی در کاستن و عدم رواج مزاحمت‌های تلفنی اهتمام ورزید.

سیدمهدی ابوطالبی با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت امنیت شهرستان، گفت: با اراذل و اوباش و کسانی که در خیابان‌ها مبادرت به انجام کارهای نامتعارف و به عبارت بهتر با اخلال‌گران نظم و امنیت عمومی به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از پرونده‌های مطروحه در شهرستان در زمینه نقل و انتقال خودرو است، تأکید کرد: مردم باید از نقل و انتقال خودرو بدون سند و پلاک خودداری و از اعتماد بی‌خودی به طرف مقابل اجتناب کنند، زیرا در هر تخلف نیروی انتظامی صاحب پلاک را می‌شناسد.

این مسوول با اشاره به آخرین وضعیت پرونده خاله شادونه، عنوان کرد: مدیر اجرایی این جشن به عنوان مقصر اصلی حادثه شناخته شده و به حبس محکوم شد و از آنجایی که برنامه بیمه داشت، دیه متوفیان نیز پرداخت می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان