arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۷۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۳

وزارت کشور: انتصاب مسوولان اجرایی بر اساس اصول بیانات رئیس جمهور عین اصلاح طلبی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه شرق روز دوشنبه نوشت: پیرو انتشار یادداشت دیروز «چرا فرمانداران باید بروند؟» به قلم مصطفی ایزدی، وزارت کشور توضیح زیر را به روزنامه ارسال کرده است.

در ادامه آمده است: همانگونه که بارها از سوی ریاست محترم جمهوری اسلامی و وزیر محترم کشور فرآیند انتصاب مقامات اجرایی در چارچوب قانون و منطبق بر سیاست های اعتدالی دولت تدبیر و امید ذکر شده است متاسفانه هراز گاهی این سیاست منطقی از سوی برخی اشخاص و گروه ها و نشریات و رسانه های وابسته به آن مورد تعرض و انتقاد غیرمنصفانه قرار می گیرد.

قطعا مخاطبان آن روزنامه و عموم مردم ایران بر این موضوع واقف هستند که در سال 1392 انتخاباتی برگزار شد و مردم با خلق حماسه سیاسی رای به اعتدال و تدبیر و امید دادند و تفسیر رای آنها پرهیز از افراط گرایی و تصمیمات شتابزده ای است که تجربه تلخ این رفتار بروز برخی نابسامانی ها در گذشته بوده است.

از این رو وزارت کشور کاملا هماهنگ و همسو با نظرات ریاست محترم جمهوری اسلامی در مدت زمان قابل قبولی که نسبت به میانگین عملکرد مشابه سایر دولت های پیشین روند مطلوبی داشت موفق به انتصاب تمامی استانداران با رای هیات وزیران شد.

به موازات انتصاب استانداران مسیر تغییر فرمانداران و انتصاب فرمانداران جدید منطبق و برنامه های ریاست محترم جمهوری اسلامی انجام پذیرفت که تاکنون بیش از 75 درصد فرمانداران منصوب شده اند.

در انتخاب گزینه های موجود برای فرمانداری ها دو دسته شاخص های عمومی و اختصاصی مورد تاکید بود؛ شاخص های عمومی توانمندی، شایستگی احراز سمت مورد نظر و مبری بودن از هرگونه حاشیه.

در شاخص های اختصاصی نیز تعهد به مشی اعتدال دولت تدبیر و امید و داشتن برنامه مشخص بر اساس راهبردهای ریاست محترم جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید و موافقت استانداران محترم مورد توجه قرار گرفت که این مسیر با قوت تداوم خواهد یافت.

اما نکته مورد تاکید در آن ستون اصرار بر انتخاب مقامات اجرایی از یک گروه مشخص می باشد که در دو جهت قابل توضیح است:

چنانچه منظور آن روزنامه انتصاب استانداران و فرمانداران از یک جریان مشخص می باشد که این برداشت از حماسه سیاسی 24خرداد 92 منطبق بر آرای مردم و سیاست های دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی مستفاد ثواب نمی باشد چرا که ایشان در جریان انتخابات و تاکنون همواره بر اعتدال و پرهیز از اقدامات افراطی و بی برنامه و شتابزده تاکید داشته اند.

ایشان در اولین نشست استانداران در دولت تدبیر و امید به صراحت به استانداران توصیه داشتند که معیار استانداران در انتصابات صرف نظر از نگاه جناحی باید شایسته سالاری، دلسوزی برای کشور، پاک دستی، ایمان به نظام و اعتقاد به ولایت فقیه و اعتدال باشد و اگر منظور از اصلاح طلبی به عنوان یک مشی و طریق برای نیل به هدف یعنی اعتلای کشور است باید متذکر شد که انتصاب مسوولان اجرایی بر اساس اصول اشاره شده در بیانات ریاست محترم جمهوری اسلامی عین اصلاح طلبی و رای حصارهای جناحی است.

منبع: شرق
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
0
16
پس لابد اعتدال یعنی انتصاب معاونان و فرماندارن احمدی نژادی!! چون اکثرا" از دولت قبلی هستن!!!
نظرات بینندگان