arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۳

کاپیتان یونان خداحافظی کرد

این بازیکن 37 ساله افزود: می خواستیم یک هفته دیگر یا حتی بیشتر در مسابقات بمانیم ولی این اتفاق نیفتاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جیورجوس کاراگونیس کاپیتان تیم ملی فوتبال یونان بعد از شکست این تیم از کاستاریکا و حذف از دور رقابت های جام جهانی 2014، کفش هایش را آویزان کرد.

به گزارش انتخاب، وی سابقه بیش از 15 سال بازی در تیم ملی یونان را در کارنامه دارد و در این مدت 139 بار پیراهن این تیم را بر تن کرده است.

تیم ملی فوتبال یونان دیشب (یکشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی 2014 در ضربات پنالتی از کاستاریکا شکست خورد و با جام بیستم وداع کرد.

کاپیتان این تیم بعد از بازی به خبرنگاران گفت: این آخرین بازی من برای یونان بود.

این بازیکن 37 ساله افزود: می خواستیم یک هفته دیگر یا حتی بیشتر در مسابقات بمانیم ولی این اتفاق نیفتاد.

او که از بازیکنان کلیدی تیم یونان در جریان قهرمانی غیر منتظره آنها در مسابقات یورو 2004 بود، علت خداحافظی خود را ایجاد فرصت برای بازیکنان جوان تر اعلام کرده است.

کاراگونیس گفت: تیم ملی اکنون رشد کرده و بازیکنان جوان آن تجربه ارزشمندی کسب کرده اند. این مسئله به هیچ عنوان کوچک نیست و امیدواریم این روند موفقیت در آینده ادامه پیدا کند.

وی که توانسته 10 گل ملی به نام خود ثبت کند اولین بار در سال 1999 برای بازی برابر السالوادور در ترکیب تیم ملی یونان قرار گرفت و بعد از آن به همراه این تیم در سه دوره مسابقات جام ملت های اروپا و دو جام جهانی حضور یافت.

کاپیتان تیم یونان گل نخست یونان در مرحله گروهی یورو 2004 را به پرتغال زد ولی فینال آن رقابت ها را به دلیل محرومیت از دست داد. وی همچنین زننده گل پیروزی بخش یونان مقابل روسیه در مسابقات یورو 2008 بود. بردی که به صعود یونان به مرحله نیمه نهایی انجامید.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان