arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۵۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۳

جام جهانی با برنامه های رمضانی تلویزیون چه کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمانی پخش بازی های جام جهانی فوتبال با ویژه برنامه ها و سریال های مناسبتی رمضان، برخی از مخاطبان تلویزیون را دچار سردرگمی کرده و از نحوه چینش این برنامه ها ابراز نارضایتی می کنند.

به گزارش انتخاب، هر چند آنچه به عنوان اظهار نظر بینندگان درخصوص برنامه های مناسبتی در این گزارش منتشر می شود، در فاصله تنها چند روز پس از ماه رمضان به دست آمده و این انتظار وجود دارد که در ادامه نظرها درباره برنامه های رمضانی تغییر کند.



**رویکرد «ماه عسل» تبلیغ برنامه اش است

مخاطب خانمی که در این میان ویژه برنامه های ایام رمضان را می بیند، درخصوص سریال های ماه رمضان امسال اظهار نظر می کند: شبکه یک معمولا در خصوص ربا، کلاه گذاشتن و کلاه برداشتن سریال سازی می کند که در این زمینه سریال «مدینه» خوب کار شده است و سریالی است که می توان آن را با خانواده دید.

سریال «هفت سنگ» نیز حال و هوای ماه رمضانی ندارد. نقش جدی مهدی سلطانی در سریال «مدینه» و طنز وی در مجموعه «هفت سنگ» ذهن مخاطب را دچار سردرگمی کرده است.

او همچنین درباره ی ویژه برنامه «ماه عسل» نیز اظهار می کند: به نظر می رسد «ماه عسل» امسال خیلی یکنواخت شده است. از طرفی رویکرد این برنامه هم بیشتر تبلیغ خود برنامه است. درست است دکور جدیدی دارد، اما دلگیر است.



**از کارگردان «هفت سنگ» که «نابرده رنج» را ساخته بود ناامید شدم

مخاطبی آقا درخصوص ویژه برنامه های مناسبتی به سریال «هفت سنگ» اشاره می کند و می گوید: از کارگردان «هفت سنگ» که پیش از این «نابرده رنج» را ساخته بود و بسیار از آن استقبال شده بود، ناامید شدم. فکر می کردم مایه های طنزی که مجموعه «هفت سنگ» دارد مخاطب می تواند با آن ارتباط برقرار کند، در صورتی که به نظر می رسد این گونه نیست.

او درخصوص سریال «مدینه» نیز اظهار می کند: «مدینه» مثل همه سریال های سیروس مقدم خوب جواب داده است. این مجموعه آهنگساز بسیار خوبی دارد. با وجود اینکه از هیچ خواننده ای استفاده نکرده اند بسیار جذاب است.

او همچنین درخصوص ویژه برنامه «ماه عسل» نیز اظهار می کند: با این برنامه و مجری آن نمی توانم هیچ گونه ارتباطی برقرار کنم.



**زمان پخش برنامه های رمضانی آزاردهنده است

مخاطب خانم دیگری با اشاره به اینکه همزمان با تب بازی های جام جهانی ویژه برنامه های ایام رمضان را می بیند، اظهار می کند: طبق معمول احسان علیخانی همیشه مثبت و با انرژی برنامه خود را اجرا می کند که از اجرای آن راضی هستم. هر چند میهمان های این برنامه تکراری هستند اما همچنان جذابیت خود را دارد.

او همچنین با اشاره به اینکه با سریال «هفت سنگ» نتوانسته است ارتباطی برقرار کند، می گوید: احساس کردم این سریال به درد حال و هوای رمضان نمی خورد با وجود اینکه بازیگران خوبی هم دارد. از طرفی دیگر حضور شبنم مقدمی و مهدی سلطانی همزمان در دو سریال ذهن مخاطب را دچار سردرگمی کرده است؛ به ویژه بازی مهدی سلطانی که همیشه نقش های جدی را ایفا کرده است.

او با بیان اینکه قصه «مدینه» را دوست دارد از چینش بازیگران این مجموعه به ویژه حضور پریوش نظریه ابراز رضایت می کند و می گوید: این کار مثل بقیه کارهای سیروس مقدم خوب است.

این مخاطب همچنین با اشاره به اینکه ویژه برنامه «ماه خدا» در سحر را می بیند، اظهار می کند: این برنامه نسبت به سال گذشته بهتر شده است. اجرای حسن سلطانی نیز به دل می نشیند.

او در پایان به این نکته اشاره می کند و می گوید: زمان پخش سریال ها به دلیل همزمانی با بازی های جام جهانی بهم ریخته که آزاردهنده است.



**شخصیت های «مدینه» هنوز برایم جا نیفتاده است

مخاطب دیگری که در حوزه فرهنگی فعالیت می کند، با اعتقاد بر اینکه تلویزیون برایش دیگر اهمیتی ندارد و برایش کلیشه شده است، درخصوص همزمانی بازی های جام جهانی با ویژه برنامه های رمضانی اظهار می کند: مردم زمانی که فوتبال می بینند به جهت برد و باخت اشباع می شوند. کسی که فوتبال می بیند دنبال چیز دیگری است، بنابراین ناخودآگاه میزان دقت مخاطب بر روی سریال ها کاهش پیدا می کند.

او همچنین در خصوص ویژه برنامه «ماه عسل» اظهار می کند: مخاطب دست برنامه «ماه عسل» را خوانده است. مردم می دانند ممکن است هم بازتاب خوبی داشته باشد وهم بازتاب بد اما با وجود اینکه یک دست شده است با این حال برنامه را نگاه می کنند.

او که در میان سریال های رمضانی سریال «مدینه» را نگاه می کند در خصوص محتوای این مجموعه اظهار می کند: شخصیت های «مدینه» هنوز برایم جا نیفتاده است.



**حال و هوای تلویزیون مثل رمضان سال های قبل نیست

مخاطب خانم دیگری در این گزارش مردمی شرکت می کند.

او درخصوص ویژه برنامه های ایام رمضان که با بازی های جام جهانی همزمان شده است، اظهار می کند، فوتبال برای من اولویت بیشتری دارد اما جدای از اینکه اولویت بیشتری برایم دارد فوتبال و تب جام جهانی بر روی برنامه های ماه رمضان تأثیر گذاشته و غلبه کرده است.

وی در پایان اظهار می کند: حال و هوای تلویزیون در ایام رمضان دیگر مثل سال های قبل نیست.



**تلویزیون زمان پخش سریال های ماه رمضانی را به قبل از افطار تغییر دهد

مخاطبی آقا با شرکت کردن در این گزارش مردمی با اشاره به اینکه به دلیل چینش نامناسب زمان برنامه ها دیدن برخی از این برنامه ها را از دست می دهد، اظهار می کند: اگر سریال ها را پیش از افطار بگذارند بهتر است. به جهت اینکه هم مخاطب سرگرم می شود و هم زمان برای فرا رسیدن لحظه افطار به خوبی سپری می شود. همچنین اگر زمان پخش برنامه «ماه عسل» را که دارای محتوایی غمگین است، به پس از زمان افطار منتقل کنند، مناسب تر خواهد بود.

او در عین حال اظهار می کند: به خاطر مسابقات جام جهانی می توانستند زمان بندی را داشته باشند که سریال ها اصلا تداخلی با بازی های فوتبال نداشته باشند.

وی همچنین این پرسش را از مسوولان تلویزیون می پرسد که چرا بیشتر سریال ها بلافاصله بعد از افطار پخش می شوند؟



**زمان ویژه برنامه های رمضانی هنوز جا نیفتاده است

مخاطبی خانم در این گزارش مردمی با اشاره به اینکه ترجیح می دهد بازی های جام جهانی را تماشا کند، می گوید: به دلیل همزمانی مسابقات با ویژه برنامه های رمضانی ترجیح می دهم با خانواده مسابقات جام جهانی را دنبال کنم. ضمن اینکه بازی های فوتبال و والیبال به قدر زیادی در مرکز توجه قرار دارد که ساعت این ویژه برنامه ها را نمی دانم و به خوبی تلویزیون مشخص نمی کند. در نتیجه ساعت برنامه های ماه رمضان به خوبی جا نیفتاده است.

او همچنین به یکی از برنامه های شبکه نسیم - «خندوانه» - اشاره می کند و می گوید: این برنامه در بدترین زمان ممکن پخش می شود. در حالی که یکی از بهترین برنامه های تلویزیون است و می بایست از شبکه های دیگر نیز پخش شود.

این مخاطب با اشاره به اینکه برخی از قسمت های ویژه برنامه «ماه عسل» را تماشا کرده است، نسبت به این برنامه اظهار می کند: قسمت اول این برنامه خوب بود. البته خیلی انتظاری نباید از این داشت مگر اینکه سوژه هایش تغییر کند. تیتراژ این برنامه نیز به جذابی سال های گذشته نیست.



**«هفت سنگ» تم روانشناسانه دارد

مخاطبی آقا با اشاره به اینکه همزمان با بازی های جام جهانی ویژه برنامه های مناسبتی رمضان را نیز تماشا می کند، درباره سریال «هفت سنگ» اظهار نظر می کند: «هفت سنگ» تاکنون بد نبوده است؛ به ویژه اینکه بازیگران خوبی دارد و محتوای این مجموعه نیز درباره نوع رفتار والدین با نوجوانان است که یک تم روانشناسانه دارد.

او با اشاره به سریال «مدینه» سیروس مقدم اظهار می کند: «مدینه» مثل سریال های دیگر سیروس مقدم است و مشخص است که تم و محتوای آن چیست. اما چینش شخصیت های مناسبی دارد.

وی همچنین درخصوص ویژه برنامه «ماه عسل» اظهار نظر می کند: اگر قرار باشد این برنامه روند سال های گذشته را ادامه دهد، بهتر است تغییری در محتوای خود داشته باشد.

این مخاطب با انتقاد به سردرگمی زمان پخش برنامه های رمضانی اظهار می کند: می خواستم برنامه ای را تماشا کنم اما آن را گم کردم و ندانستم چه زمانی پخش می شود. به طور کلی باید بگویم مخاطب در ویژه برنامه های امسال زمان پخش برنامه ها را گم کرده است. این گم کردن باعث می شود تلویزیون مخاطبانش را از دست بدهد. از طرفی تیزری که برای معرفی این سریال ها پخش می شود در زمان بسیار نامناسبی است.



**«ماه عسل» دیگر جذابیتی ندارد

مخاطب خانم دیگری که در این گزارش مردمی شرکت می کند و درخصوص همزمانی ویژه برنامه های رمضانی با پخش بازی های جام جهانی اظهار می کند: بازی های جام جهانی بر ویژه برنامه های مناسبتی غلبه کرده است. با این حال تنها برنامه ای که می دیدم برنامه «ماه عسل» بود که این برنامه نسبت به سال های پیش بسیار تکراری شده است و دیگر برایم جذابیتی ندارد در صورتی که از این سوژه ها می توانند در بخشی از برنامه شان استفاده کنند نه کل برنامه شان.

او نسبت به دکور برنامه «ماه عسل» انتقاد می کند و می گوید: چند سال است دکور این برنامه تیره، سیاه و به رنگ شب است.

وی در پایان اظهار می کند: سریال های مناسبتی را دیگر پیگیری نمی کنم و فقط مشتاق بودم «ماه عسل» را ببینم که آن هم هیچ ایده جدیدی نداشت.



**سریال های رمضانی تحت تأثیر بازی های جام جهانی

مخاطب آقای دیگری با اشاره به اینکه ترجیح می دهد بازی های جام جهانی را ببیند به جهت اینکه هر چهار سال یک بار برگزار می شود، اظهار می کند: ویژه برنامه های ایام رمضان را هر سال می توان دید.

او همچنین با اعتقاد بر اینکه کیفیت سریال های رمضانی نسبت به سال های قبل افت کرده است، می گوید: اگر همان طور که فردوسی پور اعلام کرده بود وقت بیشتری برای برنامه اش نیاز دارد، به او وقت بدهند، مخاطبان بیشتری از برنامه او استقبال می کنند.

این مخاطب ادامه می دهد: تب جام جهانی همه را فرا گرفته است به همین خاطر سریال ها هم تحت تأثیر این بازی ها قرار گرفته اند. شاید این مساله باعث شود پس از ایام رمضان مخاطبان نتوانند ارزیابی خوبی از برنامه های ماه رمضان داشته باشند.

او در خصوص برنامه «ماه عسل» نیز اظهار می کند: فرم این برنامه تکراری است و دیگر جذابیتی ندارد. با وجود اینکه هدف برنامه اش انسان دوستانه است اما اکنون دیگر جواب نمی دهد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
1
8
ماه عسل واقعا یکنواخت شده درسته از مهمانان این برنامه می شود درس گرفت مردم به حد کافی مشکلات دارند به جای این برنامه دلگیر یه برنامه مثل خندوانه یا مانند آن پخش کنند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
1
3
اگه قرار بر اینه که مسابقات ورزشی از شبکه سه پخش بشه پس این همه حقوق بگیر در شبکه ورزش چیکار می کنند
نظرات بینندگان